• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Martina 76

Nej det är klart. Vill man bli gravid spelar det ju ingen roll med lite alkohol hit eller dit. Det är ju så mycket större! Jag längtar själv tills det är dags att dra igång bebisverkstan. Det är så underbart att vara gravid! (Iaf till den sista månaden )

• IdaÄlskarLennart

vi har redan försökt i 6 månader.. men har inte livit nån tillverkning än =´( men vi fortsätter med försöken. men kanske borde jag avvakta med graviditet nu.. eller efter jag köpt min klänning ;P annars kanske den e massa förliten på röllopet som är den 17de augusti ;P

• Sofia08

Vi planerar också att köpa hus till hösten. Har börjat kollat lite smått, men inte gått på visningar än. Eftersom jag fortfarande pluggar så får vi vänta till sommaren med lånelöfte. Jag hoppas ju på en hyffsad ingångslön så att vi får låna så mycket som möjligt!! Förutsättningen är ju att jag får ett jobb också!! Sen börjar vi leta ordentligt. Idag bor vi i en tvåa på 65kvm, så vi kan ju bo här med barn, men helst vill vi flytta så snart som möjligt!!
    Så förhoppningsvis blir det både barn på G och nytt hem det här året. Plus att man bli fru också!! Allt på en gång verkligen.

Englali skrev 2008-02-20 21:25:08 följande:
    För min del spelar det ingen roll om jag är gravid den dagen, och aboslut inte med tanke på alkoholen! Det klarar jag mig LÄTT utan med tanke på det som finns i magen isf. Det kan aldrig i världen mäta sig mot ett glas champagne för mig Oj, då bor vi nog också rätt bra. Men letar ju hus som galningar! Vi bor i en stor 3a (byggd våren -07) med två två stora uteplatser ( en från köket och ett stort trädäck ut från vardagsrummet... ca 100 m till havet) i två vädersträck så vi har både morgon och kvälssol.Men vi vill ha större... ca 150 kvm eller så. Vi vill ha hus nu!!! Har letat i 1,5 år... börjar bli lite le på att vi aldrig hittar ngt.
  • Ullrika

Vi kommer vänta med tillverkningen. Jag vill vara klar med skolan, eftersom att sista terminen kommer bli krävande tror jag inte att jag kommer palla att vara gravid samtidigt. Sen kanske jag eventuellt tar ut min spiral kanske 1-2 månader innan examen och bröllopet.

• blivandefrularsed
    Ullrika skrev 2008-02-20 21:02:34 följande:
    Haha då bor vi också trångt :D. Men man måste ju inte sitta inne i lägenheten som tur är... Men visst det optimala vore ju att ha någonting större.
    Mest är det för att vi har så väldigt lite med utrymme till förvaring och det optimala vore att bo i ett eget hus, speciellt om man skulle få ett skrikigt barn. Då är det kanske inte speciellt kul att ge sig ut på stan heller, vilket väl är det enda som finns att göra i denna lilla stad (och som jag nog skulle tröttna på ganska fort...)... Vore dessutom skönt med ett riktigt kök!
  • Sibbis

Åh, vi är lyckliga nog att just ha köpt vårt hus. i höstas. Så nu ägnar vi all vår tid åt hus/bröllop, hus/bröllop, hus/bröllop.

Måste erkänna att jag tycker det är ganska skönt att ha hus o sånt klart innan barn. men det beror nog lika mycket på att jag är en såndär som måste ändra aaaaaaaallt så det blir min prägel *s* o renovera går ju inte med en knodd

• Englali

Sofia 08: Härligt! En till som det händer mkt för! Ja vi har många bollar i luften här. Vi har gått på visningar sedan hm... första visningen var i aug -06.., eh, det är ju ett tag sedan då. Men vi har faktiskt bara varit på 6 stycken, så det är ju inte så mkt.

Så här planeras det för bröllop, barn och hus. Hade kanske inte tänkt att allt skulle komma på en gång, men det bara föll sig så... och då är det bara att hänga med!

• Ullrika

Man ska alltid flyta med, brukar lösa sig bäst då om man inte krystar fram saker och ting. Det mesta brukar tendera att lösa sig av sig själv.

Englali skrev 2008-02-20 22:30:59 följande:
    Sofia 08: Härligt! En till som det händer mkt för! Ja vi har många bollar i luften här. Vi har gått på visningar sedan hm... första visningen var i aug -06.., eh, det är ju ett tag sedan då. Men vi har faktiskt bara varit på 6 stycken, så det är ju inte så mkt.Så här planeras det för bröllop, barn och hus. Hade kanske inte tänkt att allt skulle komma på en gång, men det bara föll sig så... och då är det bara att hänga med!
  • The Bumblebee

Sibbis skrev 2008-02-20 22:29:48 följande:

Åh, vi är lyckliga nog att just ha köpt vårt hus. i höstas. Så nu ägnar vi all vår tid åt hus/bröllop, hus/bröllop, hus/bröllop.Måste erkänna att jag tycker det är ganska skönt att ha hus o sånt klart innan barn. men det beror nog lika mycket på att jag är en såndär som måste ändra aaaaaaaallt så det blir min prägel *s* o renovera går ju inte med en knodd
    Äsch, det är klart att det går! Här är rena kaoset och har varit sen strax efter att andra sonen föddes. Jag har varit hemma med två smågrabbar i byggdamm och strul å visst går det en på nerverna ibland - men då är det tur att man har en tomt att rymma ut till. Optimalt är det inte - men nog går det.

Nåt jag skulle ha väldigt svårt för är att sitta i lägenhet med små barn. Här kan jag bara öppna dörren så springer 1- och 2-åringen ut och leker. Underbart skönt!
  • Sibbis

Du har så rätt Bumblebee, det går. Jag är bara väldigt glad att jag slipper

Och jag håller med dig, igen, det är skönt med trädgård. Kan tänka mig att det är jätteskönt med två så små, jag ser fram emot att få prova :-P

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?