• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • TessoAnton

Måste du ta sprutor varje månad?

Bellanote skrev 2008-02-18 21:24:38 följande:
    sibbis jag vet hur det är jag har pco så jag har ingen egen äl utan får ta sprutor får att få igång min kropp varje månad.
  • Bellanote

jepp 11 dagar varje månad. åh vad roligt el inte

• Tit

Hej! Jag hoppas jag får vara med här. Ska gifta oss i Augusti och börja prova sen. Jag längtar så men det är också himla nervöst. Det är ju ett väldigt stort steg... Men det är nog bara för att ajg är frilansjobbare som jag känner så, det är svårt med jobb redan innan mammaledighet... Jag har en 9årig tjej sedan tidigare- vill väldigt gärna att hon ska få syskon innan hon blir "för gammal" Är det nån som vet nåt om graviditet efter hormonspiral- kan det också ta tid?

• Zozo

Tror inte det har betydelse med hormonspiral.; De ska ju verka "lokalt" har jag för mig. Min kopparspiral var det definitivt ingen "efterslâpning" pa!

• TessoAnton

Usch, det lät inte roligt. Har du gjort det länge?

Bellanote skrev 2008-02-19 12:00:08 följande:
    jepp 11 dagar varje månad. åh vad roligt el inte
  • Sofia08

Nu blir det spännande. Vi var lite slöa i helgen= dvs. inget skydd...!! Och jag är nästan helt säker på att jag har ägglossning nu....brukar alltid känna av det, och i dagar räknat så borde det stämma. Shit!!! Tänk om det blir en bebis?? Iiiih!! Läskigt! Lovar att hålla er uppdaterade.

• TessoAnton

HÅller tummarna!

Sofia08 skrev 2008-02-19 21:54:34 följande:
    Nu blir det spännande. Vi var lite slöa i helgen= dvs. inget skydd...!! Och jag är nästan helt säker på att jag har ägglossning nu....brukar alltid känna av det, och i dagar räknat så borde det stämma. Shit!!! Tänk om det blir en bebis?? Iiiih!! Läskigt! Lovar att hålla er uppdaterade.
  • C O

Vi har en son på knappt ett år och har tänkt börja på nästa efter vårt bröllop i sommar..

• Bride in England

Spannande!! Nar gifter ni er??

Sofia08 skrev 2008-02-19 21:54:34 följande:
  • Sofia08

Vi gifter oss den 28 Juni. Så OM det skulle bli en bebis så får jag nog leta efter en ny klänning...haha. ;-D

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?