• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • 2008-08-09
    nilia skrev 2008-02-16 13:41:01 följande:
    Jag har inte hunnit läsa ifatt allt som står här i tråden så jag kanske ställer en fråga som ni redan pratat om. Men ni som tänkt starta bebesverkstdaden efter bröllopet när har ni tänkt sluta med era p-piller?
    Jag har redan slutat med mina, i september. Vi gifter oss i augusti men kommer att smygstarta lite redan i början av sommaren!
    Jag slutade med mina i god tid enbart för att jag vill börja "känna" min kropp igen, innan bröllopet.
  • Sofia08

Jag slutade med p-piller för ett och ett halvt år sedan, så jag hoppas och tror att min kropp är redo nu för en bebis nu!!;-D Vi kommer börja direkt efter bröllopet. Ska bli spännande att se hur lång tid de tar. Inte allt för lång hoppas jag..

• MrsFellerA

Jag slutade min pillrena i februari i fjol och gifter min i mars i år, så lite drygt ett år föra slutade jag och vi planerar att sätta igång på bröllopsnatten!

• nilia

Oj jag kanske ska sluta med mina då=) Gifter oss i aug. Men vi har inte bestämt riktigt när vi ska börja verkstaden än. Men någon gång efter bröllopet iaf=) Är bara lite orolig över att ha mensen under bröllopet och resan. Skulle ju inte vara någon hit!
    Hur mår ni sen ni slutade? Några "biverkningar"?

• Englali
    nilia skrev 2008-02-16 15:32:27 följande:
    Oj jag kanske ska sluta med mina då=) Gifter oss i aug. Men vi har inte bestämt riktigt när vi ska börja verkstaden än. Men någon gång efter bröllopet iaf=) Är bara lite orolig över att ha mensen under bröllopet och resan. Skulle ju inte vara någon hit!Hur mår ni sen ni slutade? Några "biverkningar"?
    Jag mår mkt bättre sen jag slutade äta hormoner och sådant. Känns mer som "min" kropp och enbart det, inte massa tillsatser... känns hm... "renare" på något sätt. Haha, vet inte riktigt hur jag ska förklara, men mkt bättre iaf.
    Jag slutade iofs för 5 år sedan Får inte äta eller använda några hormonpreparat alls.
  • Sibbis

Jag slutade nu i höstas, vi gifter oss i juni. O vi HAR ju redan börjat verkstaden, det är bara min kropp som inte förstår *s* har inte fått vare sig ägglossning eller mens sen dess.

Måste hålla med om att jag mår bättre sen jag slutade med pillren. för att inte tala om hur mycket sexlusten har ökat

• Englali
    Sibbis skrev 2008-02-16 17:53:17 följande:
    Jag slutade nu i höstas, vi gifter oss i juni. O vi HAR ju redan börjat verkstaden, det är bara min kropp som inte förstår *s* har inte fått vare sig ägglossning eller mens sen dess.Måste hålla med om att jag mår bättre sen jag slutade med pillren. för att inte tala om hur mycket sexlusten har ökat
    Oj, har du inte fått tillbaka mensen och det än? Vet inte hur lång tid det brukar ta, men har du rådfrågat ngn på gyn. eller så? Låter som lite väl lång tid tycker jag. Fast det beror väl lite på kanske, hur länge du har ätit dem.

Men visst är det härligt o känna hur mkt bttre man mår!?!
  • 2008-08-09

Det kan ta väldigt lång tid innan mensen blir regelbunden igen, det måste man ha i åtanke, för en del kan det som sagt ta upp till 1 år eller mer.
    Jag har fått min mens som vanligt tack och lov, men den är ändå lite knasig, kommer som den vill och så
    Så nu har jag ändå drygt ett halvår kvar på att lära känna kroppen igen, den blir ju helt annorlunda utan hormonerna..

• jolare

Å jag önskar alla lycka till med bebisplanerna!
    Själv sitter jag här med en underbar busig plutt på 5½mån. Det blev lite omvänd ordning för oss, hade tänkte gifta oss förra våren och tänkte att det inte gjorde nåt att vara gravid under bröllopsdagen så vi började lite innan... Tyvärr så mådde jag superdåligt så fort jag blev gravid (bla kräktes jag flera ggr om dagen tom v33) så bröllopet gick inte att genomföra då utan blir nu i september i stället. Det är dock väldigt ovanligt att må så dåligt som jag gjorde så bli inte avskräckta! I vilket fall var det värt det! :)

• 2008-08-09

Ja lyckas vi nu innan så hoppas man ju VERKLIGEN att man får må bra!

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?