Silva79 skrev 2008-02-13 15:59:51 följande:
Var på gyn idag, alltså får dom ingen utbildning där eller? Frågade lite om det här med att skaffa barn och vad vi borde tänka på innan och under. Hon stirrade på mig som om jag var knäpp. Är det konstigt att fråga om sådant? Det där med folsyra fick jag själv dra upp och då nickade och tyckte att det var en bra idé. Frågade om det var en bra idé att sluta med prev-medel lite tidigare än vad man planerat att påbörja barntillverkande till. Nä det behövde man inte. Ähh, jag vet inte. Håller mig nog till internet i fortsättningen, känndes som att jag visste mer än henne.
Märkligt det där, min barnmorska sa samma sak när jag skulle sluta med mina piller. Jag sa att jag ville sluta i tid för att på något sätt hinna få kroppen "i form" till vårt bröllop, men då säger hon att det var ganska onödigt..
Jooo prövade jag..men en kompis till mig fick jättemycket finnar (och då menar jag verkligen mycket!) när hon slutade...vill inte riskera det när jag gifter mig..
Nä men det brukar aldrig ske, svarar hon...
Öhh..va?! ska jag gå och visa upp mig nu eller? Tur att man litar på sin egen känsla!