• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • 2008-08-09
    Sibbis skrev 2008-02-11 17:53:27 följande:
    tänk när man var sisådär 15 o skulle vara både gift o ha barn innan man blev 25. jag är iaf gift innan 30
    Haha, Shit också! Jag hinner ju faktiskt FYLLA 25 innan jag blir gift!
  • Bride in England

Har inte last hela traden.

Jag vill saaa garna fa barn sa snart som mojligt efter brollopet. Kruxet ar att det finns lite praktiska (ekonomiska) grejor som maste ordnas innan. Maste tex hinna jobba 6 manader sa jag kan fa mammaledighet sa jag klarar mig - ska namligen flytta hem till sverige fran england efter brollopet sa maste forst HITTA ett jobb, sen helst jobba dar ett tag kanske. Det kanns lite trogt for jag vill sa garna borja forsoka sa snart som mojligt efter brollopet, kanske redan 1 manad innan som nan skrev, eftersom man aldrig vet hur lang tid det tar!

Jobbigt med dessa hinder

• 2008-08-09

Bride in England skrev 2008-02-11 18:28:22 följande:

Har inte last hela traden.Jag vill saaa garna fa barn sa snart som mojligt efter brollopet. Kruxet ar att det finns lite praktiska (ekonomiska) grejor som maste ordnas innan. Maste tex hinna jobba 6 manader sa jag kan fa mammaledighet sa jag klarar mig - ska namligen flytta hem till sverige fran england efter brollopet sa maste forst HITTA ett jobb, sen helst jobba dar ett tag kanske. Det kanns lite trogt for jag vill sa garna borja forsoka sa snart som mojligt efter brollopet, kanske redan 1 manad innan som nan skrev, eftersom man aldrig vet hur lang tid det tar!Jobbigt med dessa hinder
    Håller med dig, segt med hinder hela tiden. Men du gör enligt mig helt rätt som tänker på att få till en mammapenning först.
  • 2008-08-09

Ja appropå det med jobb, hur är allas jobbsituation inför bebis-påbörjandet?
    För mig har det alltid varit av högsta prio att ha fast jobb, för att jag vill ha något att komma tillbaka till efteråt, och nu har jag äntligen det!!

• Maciebrud

Jag har både lätt och svårt. Är egen företagare och kan ju inte bara hiva iväg alla kunder i ett år och förvänta mig att dom kommer tillbaks. Så det blir till att jobba en del. Fördelen är ju att jag kan jobba på kvällarna när min sambo(snart man) är hemma. FÖRHOPPNINGEN är att vara helt ledig i två månader men det är ju om allt går som det ska - det vet man ju aldrig heller.

• Bride in England

Oj vad harligt, och vad jobbigt! Det innebar ju mer frihet, men aven att du inte kan vara helt ledig. Hoppas du hittar en bra losning!

Maciebrud skrev 2008-02-11 18:45:28 följande:
    Jag har både lätt och svårt. Är egen företagare och kan ju inte bara hiva iväg alla kunder i ett år och förvänta mig att dom kommer tillbaks. Så det blir till att jobba en del. Fördelen är ju att jag kan jobba på kvällarna när min sambo(snart man) är hemma. FÖRHOPPNINGEN är att vara helt ledig i två månader men det är ju om allt går som det ska - det vet man ju aldrig heller.
  • The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-11 18:34:41 följande:

Ja appropå det med jobb, hur är allas jobbsituation inför bebis-påbörjandet? För mig har det alltid varit av högsta prio att ha fast jobb, för att jag vill ha något att komma tillbaka till efteråt, och nu har jag äntligen det!!
    Jag har fast anställning, men är för närvarande tjänstledig för studier. Kommer att gå tillbaka i tjänst innan bebisen tittar ut så jag kan vara föräldraledig igen sen
  • Sofia08

Ja appropå det med jobb, hur är allas jobbsituation inför bebis-påbörjandet? För mig har det alltid varit av högsta prio att ha fast jobb, för att jag vill ha något att komma tillbaka till efteråt, och nu har jag äntligen det!!
    Vårat krux är att jag pluggar nu och bli klar i Juni. Är tjänstledig från mitt jobb, men planen är inte att komma tillbaka dit, utan att skaffa mig ett jobb relaterat till min utbildning. Hur poppis är det att bli gravid efter några månader??? Smällar man får ta antar jag. (hoppas jag ) Vi vill också skaffa större boende under hösten. Men då är ju förutsättningen att jag fått ett nytt jobb så vi kan får ett högre lånelöfte. Mycket som ska ske i år alltså!
  • blivandefrularsed

Vi bestämde igår att jag ska sluta med p-pillren nu. Fast vi kommer skydda oss ändå ett tag. Vill ändå sluta runt bröllopet och känner att jag vill göra det i tid innan eftersom jag inte vet hur kroppen kommer anpassa sig efter sex år. Är lite nervöst, speciellt när man tänker på finnar som alla pratar om. Hade problem med det när jag var yngre och får fortfarande en och annan då och då... Och sen vet man ju inte hur mensen kommer igång och så.

Jag kan också tänka mig att börja lite innan bröllopet. Får fast jobb om en månad och därför ser vi nu inga hinder att skaffa barn. Behöver ett större ställe dock, men det går ju att ordna om det skulle gå åt det hållet.

Tänker ändå på det där med illamående och om jag skulle bli gravid innan bröllopet. Frågan är om vi ska....?? Det är ju ingen brådska heller, men så tänker man på att det kan ta dig osv.....

• 2008-08-09
    Sofia08 skrev 2008-02-11 19:16:35 följande:
    Vårat krux är att jag pluggar nu och bli klar i Juni. Är tjänstledig från mitt jobb, men planen är inte att komma tillbaka dit, utan att skaffa mig ett jobb relaterat till min utbildning. Hur poppis är det att bli gravid efter några månader??? Smällar man får ta antar jag. (hoppas jag) Vi vill också skaffa större boende under hösten. Men då är ju förutsättningen att jag fått ett nytt jobb så vi kan får ett högre lånelöfte. Mycket som ska ske i år alltså!
    Haha, ja det känns på allvar att man börjar bli vuxen! Det är mycket stora händelser som planeras!
    Ja det är väl inte jättepoppis att bli gravid på en gång kanske, men man gör ju som man vill. Jag fick fast anställning 1/11 och trodde jag var gravid i början på december DET hade ju varit lite VÄL kaxigt..haha.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?