• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • 2008-08-09

Blivande fru pettersson skrev 2008-02-10 21:59:03 följande:

Det finns ju andra piller som skjuter upp mensen, men som inte fungerar som preventivmedel. Ska nog införskaffa sådana innan bröllopet så man med säkerhet slipper mensen den veckan iaf.
    Jag med! OM man inte är gravid då! :0)
  • 2008-08-09
    lillasmilla skrev 2008-02-10 21:46:25 följande:
    Ojoj! Vilken bra tråd! att jag missat den!Vi vill ju gärna med försöka att bli gravida i samband med bröllopet! =0) Men, jag har ju knaprat piller i 9år.... Undrar hur jag ska tajma i allt? Vi gifer oss den 26/4 och ska åka på bröllopsresa den 9/5 -24/5. Det är helt ok om det tar hela sommaren innan vi "plussar" (isst vore det skoj om detr blev direkt, men det kan man ju inte kalkylera med)eller längre till och med. MEN hur skjutton tajmar jag in detta då? Jag vill ju sluta med pillrena snart, och INTE ha mens på bröllopsdagen, ha mens innnan resan, för att slippa ha mens under resan. När ska jag då sluta äta? Gör inget om jag slutar nu, skydd fram till bröllopet kan man ju ordna på annat sätt... =0) Någon som kan tipsa??
    Jag skulle nog inte sluta med pillren förrän efter resan i ditt fall tror jag...skulle ju vara hemskt att få mensen då, och som sagt, alldeles när du precis har slutat är det svårt att få kläm på hur cykeln fungerar!
  • kexxet

Jasså, vad är det för piller då?

• Peters Fridelina

Wow, vilken härlig länk. Vill egentligen börja försöka jobba på baby redan nu. Men blir klar i skolan om ca ett år så vi skojar lite om att börja "tillverkningen" på våra vänners bröllopsnatt i september.

Fast jag har inte haft mens på över 6 månader så jag är lite nojjig över det. Har kollat att kroppen är normal och det är den. Den har bara tagit en paus. Vad nu det innebär. Vill ju ta graviditetstest efter att ha försökt bli med barn och mensen är sen. Inte planera och ta tabletter för att få igång kroppen. (Fast det finns helt klart värre situationer, det är jag helt införstådd med.)

• 2008-08-09
    kexxet skrev 2008-02-10 22:04:40 följande:
    Jasså, vad är det för piller då?
    Kan inte komma på namnet precis nu, något på G tror jag...
    Någon annan som vet?
  • blivandefrularsed

Har heller inte hört om sånna piller?? Hur funkar dom??

• Blivande fru pettersson

Jag vet faktiskt inte vad tabletterna heter, men vet att jag använde dem en vecka när jag var 16 och vi skulle åka utomlands med familjen (hade inte börjat med p-pillerdå)

• 2008-08-09

Dom funkar väl helt enkelt så, att när man tar pillren så skjuter man på mensen.

• Blivande fru pettersson

Om jag inte minns helt fel får man dem utskrivna av läkare eller så, så man måste ju besöka vårdcentral/gyn. Men då kan man ju passa på att kolla att allt ser ut som det ska inför bebisverkstan och även ställa alla frågor man kan tänkas ha om själva produceringen.

• kexxet

Jag visste faktiskt inte att det fanns såna tabletter, det verkar ju bra..Hmm, jag hatar å kolla såna grejer tycker att de e sååå pinsamt!

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?