• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • MrsFellerA

När jag började med p-piller så minskade antalet dagar jag hade mens. Nu när jag slutat har det faktiskt ännu inte ökat - super!

När det gäller finnar har jag inte märkt någon skillnad.

• Sofia08

Ja, man är ju medveten om att det kan ta tid att bli gravid. Eftersom jag har mitt myom så rådde min gynekolog mig att vi redan skulle börja försöka med barn i höstas. Men då hade jag redan köpt min klänning och ville vara säker på att jag faktiskt skulle komma i den på bröllopsdagen. Ego, jag vet. Men vi bestämde oss för att vänta tills efter bröllopet iallfall. Eftersom jag pluggar också så vill jag fokusera på att bli klar i skolan först, som förhoppningsvis bli i Juni

• 2008-08-09

Tycker jag verkligen inte är ego!
    Ego är snarare att skaffa barn FAST att du inte är helt beredd, visar ju att man bara tänker på sig själv..

• starchick

Jepp vi har vart på 2 besök redan, och sedan har vi stått i kö ca 3 månader(sedan nov) har försökt 2 år. så det var enbna dags, orkade inte vänta med att söka hjälp längre, före eller efter bröllopet spelade oss ngen roll kom vi fram till så då kunde vi lika gärna köra

Bellanote skrev 2008-02-10 19:58:55 följande:
    starchick besök inför ivf? direkt så? men då måste ni väll redan gjort undersökningar och allt då va? Vi gifter oss i kuni och vi startade redan för 2 års sedan, ingen äl men mens har jag däremot. men om det skulle bli något så har jag inget emot att köpa en ny klänning
  • matteve

Tack för svaren på mina frågor

• starchick

Vänd till til gynmottagningen/kvinnokliniken så hjälper dom dig! Kanske går att vända sig till vårdcentral oxå, men det gjorde inte v iaf.

ElinJonas skrev 2008-02-10 20:32:54 följande:
    Vart ska man vända sig......allra först när man ska söka hjälp?? känns som det är något fel....men om det är på min eller killen vet man ju inte.
  • ElinJonas

Tack!! då vet jag

starchick skrev 2008-02-10 21:32:23 följande:
    Vänd till til gynmottagningen/kvinnokliniken så hjälper dom dig! Kanske går att vända sig till vårdcentral oxå, men det gjorde inte v iaf.
  • lillasmilla

Ojoj! Vilken bra tråd! att jag missat den!
    Vi vill ju gärna med försöka att bli gravida i samband med bröllopet! =0) Men, jag har ju knaprat piller i 9år.... Undrar hur jag ska tajma i allt? Vi gifer oss den 26/4 och ska åka på bröllopsresa den 9/5 -24/5. Det är helt ok om det tar hela sommaren innan vi "plussar" (isst vore det skoj om detr blev direkt, men det kan man ju inte kalkylera med)eller längre till och med. MEN hur skjutton tajmar jag in detta då? Jag vill ju sluta med pillrena snart, och INTE ha mens på bröllopsdagen, ha mens innnan resan, för att slippa ha mens under resan. När ska jag då sluta äta? Gör inget om jag slutar nu, skydd fram till bröllopet kan man ju ordna på annat sätt... =0) Någon som kan tipsa??

• blivandefrularsed

Spontant tänker jag att du nog inte kan tajma in när du vill ha mens efter att du slutat med pillerna. Vet inte hur du skulle göra det. Du vet ju inte hur kroppen fungerar precis efter och hur lång tid det tar innan den ställer in sig igen på normal period. Hade du regelbunden mens innan du började äta?

Vi har tänkt att sluta ganska snart. Har käkat i sex år nu och vet inte hur kroppen kommer funka utan pillerna och så känner jag att det är dags att kroppen får sköta sig själv. Hoppas bara att jag inte får en massa finnar. Mina piller har hållit dom borta ganska bra. Och det ska bli spännande det där med sexlusten. Har ganska dålig sådan rätt ofta...

• Blivande fru pettersson

Det finns ju andra piller som skjuter upp mensen, men som inte fungerar som preventivmedel. Ska nog införskaffa sådana innan bröllopet så man med säkerhet slipper mensen den veckan iaf.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?