• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • ElinJonas

Jag slutade som sagt med p-piller för 2 år sedan, men vi har tänkt att "söka hjälp" efter bröllopet om det inte ha tagit sig innan det. Skulle va lite jobbigt att få reda på att man inte kan få barn alls (i västa fall) precis innan bröllopet.

lycklig78 skrev 2008-02-10 21:02:53 följande:
    Ta inte för givet att ni blir gravida med en gång. Det är inte ovanligt att det tar upp till ett år, utan helt normalt. Vi har försökt i snart tre år och ska in för ivf under våren.
  • Bellanote

vet ej om den ökade något har mest haft med olika pojkvänner att göra det med lusten ;-D vissa var hotta och andra ej hi hi

är solarium som varit bäst för mina finnar visst de syns ju mindre överhuvudtaget när man är brun men solen gör inte p åsamma sätt mot min hy som solarium fråga mig ej varför..

• 2008-08-09

Ni gör nog rätt i att vänta till efter bröllopet, som sagt, inte kul att måste fundera på det där när man gifter sig.

• matteve

Får jag bara hoppa in och fråga lite OT; hur blir det när man ska BÖRJA med p-piller? Kan det också ge akne å grejjer? Tänkte börja typ 3 månader innan bröllopet, å man vill väl inte ha en massa "överraskningar"

Å en sak till, om sexlusten ökar när man slutar, betyder det att den dämpas när man börjar?!

• Hannesmamma

TS: Vi har inte bestämt datum än för bröllop, men det lutar visst åt samma som dig o din äkta hälft.

Jag o min sambo har redan en son - född dec 2005. Men nu vill vi gärna försöka på nr.2, så det lutar åt att vi börjar efter bröllopet.

• MrsFellerA

Man vill ju väldigt gärna att det ska gå på första försöket. Men samtidigt vet man ju att det kan ta så mycket längre än så. Just nu känner iaf jag att det ska bli så skoj att "komma igång"!

• 2008-08-09
    matteve skrev 2008-02-10 21:09:17 följande:
    Får jag bara hoppa in och fråga lite OT; hur blir det när man ska BÖRJA med p-piller? Kan det också ge akne å grejjer? Tänkte börja typ 3 månader innan bröllopet, å man vill väl inte ha en massa "överraskningar" Å en sak till, om sexlusten ökar när man slutar, betyder det att den dämpas när man börjar?!
    Risken när man börjar med p-piller är precis som när man slutar, att det kan bli mellanblödningar eller att mensen blir oregelbunden.
    Det är så himla länge sedan jag började så jag minns faktiskt inte om sexlusten minskade...
    Något som dock minskade när jag började, var mängden mens. Och nu när jag har slutat så har det alltså ökat...*suck*..
    Jag fick åtminstone inte mer finnar när jag började med pillren.
  • matteve

Aha, men då kanske man ska börja med pillerna nu då, ett halvår i förväg, så kanske kroppen hinner ställa in sig?!
    Men.. å nu kanske en dum fråga, men är det sant att många ökar i vikt?! Kan vara en seglivad myt?!

2008-08-09 skrev 2008-02-10 21:14:04 följande:

Risken när man börjar med p-piller är precis som när man slutar, att det kan bli mellanblödningar eller att mensen blir oregelbunden.Det är så himla länge sedan jag började så jag minns faktiskt inte om sexlusten minskade...Något som dock minskade när jag började, var mängden mens. Och nu när jag har slutat så har det alltså ökat...*suck*..Jag fick åtminstone inte mer finnar när jag började med pillren.
  • Bellanote

jeep jag ökade med p-piller..

• 2008-08-09
    matteve skrev 2008-02-10 21:17:26 följande:
    Aha, men då kanske man ska börja med pillerna nu då, ett halvår i förväg, så kanske kroppen hinner ställa in sig?!Men.. å nu kanske en dum fråga, men är det sant att många ökar i vikt?! Kan vara en seglivad myt?!2008-08-09 skrev 2008-02-10 21:14:04 följande:
    Svårt att säga i mitt fall, då jag började äta dom precis i den åldern man börjar få kvinnliga former..

Skulle nog om jag får säga, tycka att det vore bättre att börja i tid innan bröllopet, just för att du ska hinna få något grepp om menscykeln osv.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?