• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • kexxet

Jag slutade med p-piller för för några månader sen å mensen är fortfarande regelbunden, så det är nog väldigt olika för alla..

Men annars kan man ju börja med p-piller nån månad innan bröllopet, för att sen kunna skjuta på mensen eller?

• Sibbis

Vi har tjuvstartat :D vi gifter oss 28/6 och jag slutade med p-piller i dec. å andra sidan har jag inte ens fått nån mens än, så har inte allt kommit igång till bröllopet så kommer vi söka hjälp då :D

Det är så himla roooligt :D

• 2008-08-09

Av er som ska smygstarta innan bröllopet, har ni tänkt er någon romantisk överraskning till er blivande?
    I vårt fall så har min sambo velat ha barn i över 1 år nu, och skyddar sig bara för att jag vill vänta.
    Av den anledningen vill jag "mysa" till det extra när vi ska göra det första gången någonsin UTAN skydd
    Någon som förstår min poäng eller verkar jag helt vrickad? haha!

Min blivande jobbar borta om veckorna, så jag tänker nog fundera ut en fredag när han kommer hem, att överraska honom på. Men vad ska man hitta på?

• Mrs Edwards

Jag hakar på och ger ett hett tips mot finnarna som uppstår efter att man slutat med p-piller. Kan varmt rekommendera ACO's deep cleansing shower gel + ancelösning. Efter en flaska vardera fick jag bukt med problemen. Dettar tid men funkade verkligen för mig. :)

• Blivande fru pettersson

Jag förstår vad du menar. Om du vill göra något lustigt kan du ju sticka igenom en säkerhetsnål genom ett par-tre kondomor och se om han fattar vinken. Å andra sidan vet han kanske när ni ska sätta igång och du är ute efter något mer romantiskt. Typ rosblad i sängen? (ja, det blir fläckar, men de går bort i tvätten)

• The Bumblebee

Tror att jag hoppar på denna tråd oxå. Känns som om jag förföljer dig TS... Men så är jag van FL som är lite större än det här forumet och inte lika vanligt att man snubblar över varandra i samma trådar

Vi har 2 små knoddar redan. Födda mars -05 och april -06 och jag har varit sugen på en trea lääänge nu. Å efter bröllopet får det så lov att vara dags! Har fått lite hintar från min m2b så jag hoppas att det blir så.
    Har väldigt lätt att bli gravid (har även ett mf i bagaget...) men man är ju alltid nervös över att det ska vara nåt fel.

Började med minipiller efter andra barnet men blev ju alldeles förbytt av dem. Förbannad över allt å inget - ett frutansvärt humör. Så jag bytte till p-piller och bytte sort osv. Tills jag kom fram till att jag inte alls vill stoppa i mig hormoner. Så nu kör vi avbrutet och säkra perioder - har funkat bra.

• 2008-08-09

Blivande fru pettersson skrev 2008-02-10 22:27:00 följande:

Jag förstår vad du menar. Om du vill göra något lustigt kan du ju sticka igenom en säkerhetsnål genom ett par-tre kondomor och se om han fattar vinken. Å andra sidan vet han kanske när ni ska sätta igång och du är ute efter något mer romantiskt. Typ rosblad i sängen? (ja, det blir fläckar, men de går bort i tvätten)
    Haha ja det vore ju lite kul!!
    Men det är nog mer mot rosblad i sängen-hållet jag menar!
  • 2008-08-09

Mrs Edwards skrev 2008-02-10 22:26:56 följande:

Jag hakar på och ger ett hett tips mot finnarna som uppstår efter att man slutat med p-piller. Kan varmt rekommendera ACO's deep cleansing shower gel + ancelösning. Efter en flaska vardera fick jag bukt med problemen. Dettar tid men funkade verkligen för mig. :)
    Tack för tipset, jag ska prova!
  • Blivande fru pettersson

Nya underkläder, rosblad i sängen och den där låten från din andra tråd? (jag förföljer dig också)

• 2008-08-09

Blivande fru pettersson skrev 2008-02-10 22:34:58 följande:

Nya underkläder, rosblad i sängen och den där låten från din andra tråd? (jag förföljer dig också)
    Kanonidé!!

Ser framför mig hela lägenheten kolsvart, endast ljus som lyser upp. Rosblad från dörren och in i sovrummet!
    Enda problemet...vad gör jag med hunden som så gärna vill hälsa på husse när han kommer!? Hon är ju inte så liten precis, så risken är att ljus m.m. släcks av vinddraget från svansen!

Haha, ni får så gärna förfölja mig så!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?