• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • wegi

vi gifter oss också 9 aug och är himla sugna på barn redan nu..
    men vi vill också tidigast börja en månad innan..just för att jag skall hinna jobba lite och få mammapeng..e d förresten 6 månader man måste jobba för att få full peng?

• 2008-08-09

Usch alltså sådär ska dom inte fråga!!
    Vad tror dom att man ska svara då? - Jo jag tänkte nog försöka bli gravid inom 1 år iaf.
    Jo visst, lycka till att få det jobbet...

• starchick

hhhaha ja precis...jo men jag ska skaffa barn inom det närmsta å då får man säkert jobbet...
    2008-08-09 skrev 2008-02-11 20:48:46 följande:

Usch alltså sådär ska dom inte fråga!! Vad tror dom att man ska svara då? - Jo jag tänkte nog försöka bli gravid inom 1 år iaf.Jo visst, lycka till att få det jobbet...
  • Bellanote

när jag var på intervju för några veckor sedan så frågade de om framtiden och de enda framtids utsikterna jag planerar är ju bröllopet barn får komma när det bäst vill då ljuger jag väll inte *visslar*

• starchick

hihi nej absolut inte

Bellanote skrev 2008-02-11 20:58:39 följande:
    när jag var på intervju för några veckor sedan så frågade de om framtiden och de enda framtids utsikterna jag planerar är ju bröllopet barn får komma när det bäst vill då ljuger jag väll inte *visslar*
  • malous

Ojojojoj, det låter inte bra. Det låter stämning och skadestånd om han gör ngt som helst fel vid din föräldraledighet.

starchick skrev 2008-02-11 20:46:08 följande:
    nej absolut inte men på intevjun så frågade han mig om det(ila att göra det) och jag sa (dumt?)att nej barn blir det inte på några år, och han svarade att det var ju bra för vi vill helst inte att den vi anställer ska vara mammaledig inom det närmsta...förstår honom faktiskt på ett sätt men samtidigt så kn han ju inte göra så mycket åt det 2008-08-09 skrev 2008-02-11 20:40:24 följande:
  • Lilla Lime

vi vill med ha barn efter bröllopet. men tror vi väntar med att börja försöka tills efter smekmånaden. jag jobbar på ett mamma-vik nu. så framåt hösten blir de nog.

• Sofia08

Nej, numera behöver man inte har arbetat i 6 månader för att få tillgodoräkna sig lönen!! Bra va!!

wegi skrev 2008-02-11 20:48:14 följande:
    vi gifter oss också 9 aug och är himla sugna på barn redan nu..men vi vill också tidigast börja en månad innan..just för att jag skall hinna jobba lite och få mammapeng..e d förresten 6 månader man måste jobba för att få full peng?
  • Knopan

Vad innebär det? Kan man alltså ha haft sitt jobb i typ 3 månader, bli garvid och få mammapeng beräknat på den lön man haft endast 3 månader? Gäller det endast om man är heltidsanställd eller gäller det även om man är tim/deltidanställd?

Sofia08 skrev 2008-02-11 21:11:34 följande:
    Nej, numera behöver man inte har arbetat i 6 månader för att få tillgodoräkna sig lönen!! Bra va!!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?