• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • mysifer

är avis på er som ändå gifter sig snart! jag har ju drygt två år kvar så jag bryr mig inte så mycket om att göra det i "rätt ordning" om vi bara kan lösa ekonomin känner jag.

• Ullrika

Jag har inte sett unga mödrar, däremot förlossningskliniken på tv4fakta som går ikväll. Att se den smärtan räcker för att avskräcka mig i 15 minuter . Annars har jag en längtan som nästan känns fysisk.

• Knopan

Läste snack om barnmorskor... den barnmorska jag hade (det var förvisso 6 år sen jag födde barn så alla barnmorskor kan ju sedan dess ha förändrats )... men hon var (är?) hur bra som helst, jag kunde fråga vad som helst och fick alltid svar. Men jag håller med The Bumblebee: det var vääääldigt mkt som var normalt

• 2008-08-09

Jo men min barnmorska är ju ganska bra i övrigt, lugn och sådär. Men just det där störde mig lite, att hon ska säga emot någon för att de vill sluta proppa i sig hormoner?! Men det är klart, de vill väl att man ska undvika oplanerade graviditeter...fast jag sa ju till henne att OM vi blir med barn så blir vi liksom, då blir vi jätteglada!

• Sibbis

Hehe, jag har sett alla de där skräckscenarioprogrammen o ÄNDÅ längtar jag mig blå. Det är frustrerande att gå runt och vänta. :-P Nu har det ju dessutom kommit så långt att OM jag blir gravid nu, så kommer det knappt att synas på bröllopet (max fjärde månaden) så klänningen kommer att funka utmärkt ändå :P I synnerhet den modellen jag har valt.

O tänk vilken GREJ, att i ett kort tal efter middagen kunna tillägga att vi är på smällen. Som att jag skulle kunna hålla mig tills dess iofs, men

• Sibbis

Jag måste tyvärr lägga in en invändning på det där... Persona är inte helt tillförligtligt upp till ett år efter p-pillerstopp. Så det gäller att man har slutat ett tag innan...

EllaM skrev 2008-02-13 17:17:29 följande:
    Hej!Ett litet tips till er som inte vill äta p-piller en tid innan bröllopet: Persona p-dator. Man kissar på stickor och sätter i den lilla datorn som läser av om det är en röd eller grön dag, dvs om det finns risk att bli gravid eller inte. Väldigt säkert om man följer den och kissar på stickorna när man ska. Inga hormoner eller främmande föremål i kroppen, utan helt naturligt. Säkra perioder kan man säga! Det bästa är att den även visar när man har ägglossning, eller börjar visa ngn dag innan att ägglossning är på G, så när man vill börja försöka kan man ju använda den på så sätt också. En kompis till mig har använt Persona i typ ett år nu och hon tycker den funkar jättebra (hon är inte gravid än vad jag vet i alla fall, och det är ju hela tanken för henne just nu). Funderar själv på att börja med en sådan. Är bara orolig att jag ska glömma kissa på stickorna så att den inte visar rätt.
  • 2008-08-09
    Sibbis skrev 2008-02-13 20:20:12 följande:
    Hehe, jag har sett alla de där skräckscenarioprogrammen o ÄNDÅ längtar jag mig blå. Det är frustrerande att gå runt och vänta. :-P Nu har det ju dessutom kommit så långt att OM jag blir gravid nu, så kommer det knappt att synas på bröllopet (max fjärde månaden) så klänningen kommer att funka utmärkt ändå :P I synnerhet den modellen jag har valt. O tänk vilken GREJ, att i ett kort tal efter middagen kunna tillägga att vi är på smällen. Som att jag skulle kunna hålla mig tills dess iofs, men
    Go for it!!
  • Sibbis

Tro mig, vi försöker

Jag har ju bara problem med min mens som inte vill komma tillbaka efter p-pillerstoppet, men vi kämpar på ändå *s*

2008-08-09 skrev 2008-02-13 20:27:14 följande:

Go for it!!
  • 2008-08-09

Ja man har ju hört om de som blir gravida fast de inte har mens, de som blir gravida och fortsätter ha mens osv! Så kämpa på!

• TessoAnton

Ojdå, och jag som har en tid bokad nästa månad för en massa frågor samt cellprov, skall bli spännande och se vad jag får för svar.....

Silva79 skrev 2008-02-13 15:59:51 följande:
    Var på gyn idag, alltså får dom ingen utbildning där eller? Frågade lite om det här med att skaffa barn och vad vi borde tänka på innan och under. Hon stirrade på mig som om jag var knäpp. Är det konstigt att fråga om sådant? Det där med folsyra fick jag själv dra upp och då nickade och tyckte att det var en bra idé. Frågade om det var en bra idé att sluta med prev-medel lite tidigare än vad man planerat att påbörja barntillverkande till. Nä det behövde man inte. Ähh, jag vet inte. Håller mig nog till internet i fortsättningen, känndes som att jag visste mer än henne.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?