• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Vampyren

Vi ska gifta oss i november och sn börja skaffa barn. Längtar massor tills det =)

• brud080419

vad trist med såna chefer! min chef suckade o pustade när jag berättade att jag var gravid och sa att hon borde lägga nåt i kaffet så inte fler blev gravida.. Hon har än idag inte sagt grattis ens en gång. Som tur är var hon bara tillfälligt där och är inte längre min chef.

Ni som tjuvstartar innan bröllopet, tänk bara på att man kan vara sjukt trött i början av graviditeten, lite trist om man vill gå o lägga sig kl. 21 på bröllopsdagen..

• malous

Alltså, mammaledighet och föräldraledighet är två olika saker men ja, man man beräknar beloppet på den lönen man haft efter tre mån. Tror inte att det endast gäller fast tjänst men känner att det var ett tag sedan jag läste familjerätt så jag är inte helt säker.

Knopan skrev 2008-02-11 21:15:16 följande:
    Vad innebär det? Kan man alltså ha haft sitt jobb i typ 3 månader, bli garvid och få mammapeng beräknat på den lön man haft endast 3 månader? Gäller det endast om man är heltidsanställd eller gäller det även om man är tim/deltidanställd?
  • malous

Ja, speciellt trist med tanke på att det är olagligt.

brud080419 skrev 2008-02-11 21:34:05 följande:
    vad trist med såna chefer! min chef suckade o pustade när jag berättade att jag var gravid och sa att hon borde lägga nåt i kaffet så inte fler blev gravida.. Hon har än idag inte sagt grattis ens en gång. Som tur är var hon bara tillfälligt där och är inte längre min chef.Ni som tjuvstartar innan bröllopet, tänk bara på att man kan vara sjukt trött i början av graviditeten, lite trist om man vill gå o lägga sig kl. 21 på bröllopsdagen..
  • blivandefrularsed
    TessoAnton skrev 2008-02-11 20:33:54 följande:
    Åhhh, ni lyckostar där maken vill ha barn! Jag i min egoism trodde vi skulle börja försöka efter vårt bröllop... men ännu har han inte sagt att han vill.
    Har du frågat honom?
  • blivandefrularsed
    brud080419 skrev 2008-02-11 21:34:05 följande:
    vad trist med såna chefer! min chef suckade o pustade när jag berättade att jag var gravid och sa att hon borde lägga nåt i kaffet så inte fler blev gravida.. Hon har än idag inte sagt grattis ens en gång. Som tur är var hon bara tillfälligt där och är inte längre min chef.Ni som tjuvstartar innan bröllopet, tänk bara på att man kan vara sjukt trött i början av graviditeten, lite trist om man vill gå o lägga sig kl. 21 på bröllopsdagen..
    Har tänkt på det med. Allt talar för att vänta efter egentligen. Vill ju må bra runt bröllopet och på smekmånade och kunna dricka lite champagne osv.
  • TessoAnton
    blivandefrularsed skrev 2008-02-11 21:54:42 följande:
    Har du frågat honom?
    Jag frågade honom i november under bröllopsresan, men han var lite svävande och visst vill han ha barn men när är ju den stora frågan. Sen vill jag direkt inte tjata heller.. Men ett gott tecken kanske var att han var intresserad av kompisens gravida mage nu i helgen.
  • blivandefrularsed

Då ska du nog se att han blir sugen snart!
    Min m2b har också varit svävande förut och sagt att vi självklart ska ha barn i framtiden. Men senaste halvåret har han blivit väldigt sugen. Och jag med! Syrran fick barn i september och han är ju såååå underbar. Det tror jag bidrar.

• Ullrika

Jo och jag har bara ett år kvar nu, känns lixom lite avigt att ta studieuppehåll under sista terminen :D.

The Bumblebee skrev 2008-02-10 22:49:38 följande:

Ullrika skrev 2008-02-10 22:44:07 följande:
    Jag pluggar oxå. Är bara på termin 2 av 7. Men vi vill ha barnen relativt tätt (behöver ju inte vara precis så tätt som mellan nr.1 och nr.2 iofs ) och utbildningen försvinner ju inte direkt om man tar studieuppehåll på ett år. Men jag förstår de som vill vänta tills efter pluggtiden.
  • Bellanote

ullrika medn gravid kan du ju bli om några månader då iallafall ni kan ju börja försöka.. en del karar ju faktiskt att plugga till dagen de föder.. all heder åt dem jag skulle aldrig klara det tror jag..

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?