• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Bellanote

maciebrud jag har inen äl pga pco-s. och även nu när jag får hjälp med diverse hormoner så visar inte äl stickorna något pga att hormonerna som jag har med den sjukdomen blir inte rätt för äl testerna..

• 2008-08-09

Haha, ja när vår längtan efter bebis blev för stor för ca 3 år sedan skaffade vi en liten hundvalp, så vi har ju redan en liten bebis! Men nu vill hon bli storasyster till en människobebis!

Ja det där med bröllopsresa har även jag funderat över, men jag vet också flera stycken som har åkt i början av graviditeten, och som sagt, man kan ju kyla magen lite, osså kanske man inte behöver ligga och "gassa" i solen.
    Sen....är valet bebis eller bröllopsresa, så vinner bebis ganska överlägset!

• Maciebrud
    Bellanote skrev 2008-02-10 20:11:17 följande:
    maciebrud jag har inen äl pga pco-s. och även nu när jag får hjälp med diverse hormoner så visar inte äl stickorna något pga att hormonerna som jag har med den sjukdomen blir inte rätt för äl testerna..
    Jag ringde till BM och fick ett snorkigt svar om att jag skule höra av mig till en fertilitetsklinik efter ett år... Men jag menar man vill ju veta om det är nåt fel. Visst har man tur så kommer väl allt igång av sig självt - men det vet man ju inte.
  • 2008-08-09

Äh vi börjar försöka till sommaren, så får man väl se. Tar det sig inte på flera månader kanske man ska fundera över ett sådant där ÄL-test.

• Bellanote

om man vet att något är fel tex testat me däl tester i flera mån och man märkt att man ej fått pos så får man söka hjälp direkt då behöver man ej vänta 1 år.. kolla på sjukhusets direktiver man hittar någonstans kommer ej ihåg var men där står det.

• Maciebrud

Ok så bra. Jag ska prova akupunktur först så får vi se.

• Blivande fru pettersson

Här vill jag vara med!
    Återkommer med utförligare presentation då jag läst igenom tråden.

• Lavendelblomma

Ursäkta en okunnig... men vad betyder ÄL?

• Blivande fru pettersson

Så. Vi gifter oss den 6/6 och slutar med p-piller efter 7 års användande nästa månad. Men sen tar vi det försiktigt fram till bröllopet.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?