• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • 2008-08-09

Haha, i jämförelse med det bor jag ju i ett slott! Vi bor på 67 kvadratmeter, men jag saknar ett rum till. Bodde vi bara i en 3:a skulle det kännas bättre.
    Jo visst går det ändå, men blir jag äntligen mamma snart så vill jag ju pyssla med en barnkammare!

• Ullrika

Haha då bor vi också trångt :D. Men man måste ju inte sitta inne i lägenheten som tur är... Men visst det optimala vore ju att ha någonting större.

blivandefrularsed skrev 2008-02-20 20:05:34 följande:
    oj, det var trångt! Tänkte precis säga att vi också har det rätt trångt på våra 42 kvadrat om vi skulle bli gravida. Mest tänker jag på att det kan bli tråkigt att gå här hemma i denna lilla lägenheten under mammaledigheten.
  • Martina 76

Har inte läst tråden så det kanske redan har diskuterat... Mitt tips är att inte tjuvstarta bebisverkstan. Det är väldigt många som blir gravida på första försöket, så tro inte att det är väldigt ovanligt - det är snarare väldigt vanligt!

Ska själv dra igång bebisverkstan med barn nr2 när vi har gift oss på midsommar!

• Martina 76

Att bo trångt första 8-10 månaderna gör ingenting. Sen kan det vara skönt med lite mer svängrum. Vi bodde i en tvåa tills vår son var nästan ett år och det gick fint.

• Tit

Ja, jag fick min tjej på absolut enda lilla chans så jag vågar inte "tjuvstarta" men man vet ju aldrig, kan inta ta något för givet, nu ärjag också 10 år äldre...

• Tit

Nu bor jag,min 9-åing och m2b i en tvåa på 43m2 och vi jobbar hemma.... Det är inte att rekomendera!

• 2008-08-09

Martina 76 skrev 2008-02-20 21:02:44 följande:

Har inte läst tråden så det kanske redan har diskuterat... Mitt tips är att inte tjuvstarta bebisverkstan. Det är väldigt många som blir gravida på första försöket, så tro inte att det är väldigt ovanligt - det är snarare väldigt vanligt!Ska själv dra igång bebisverkstan med barn nr2 när vi har gift oss på midsommar!
    Saken är väl den, att för en del av oss här inne gör det absolut inget om vi gifter oss gravida!
  • Martina 76

Jaha...ok... Själv vill jag dricka champagne den dagen!

• 2008-08-09

Martina 76 skrev 2008-02-20 21:20:22 följande:

Jaha...ok... Själv vill jag dricka champagne den dagen!
    Äsch, i jämförelse med en bebis är det totalt oviktigt för mig!
    Men vi är ju som tur är, alla olika!
  • Englali

För min del spelar det ingen roll om jag är gravid den dagen, och aboslut inte med tanke på alkoholen! Det klarar jag mig LÄTT utan med tanke på det som finns i magen isf. Det kan aldrig i världen mäta sig mot ett glas champagne för mig

Oj, då bor vi nog också rätt bra. Men letar ju hus som galningar! Vi bor i en stor 3a (byggd våren -07) med två två stora uteplatser ( en från köket och ett stort trädäck ut från vardagsrummet... ca 100 m till havet) i två vädersträck så vi har både morgon och kvälssol.
    Men vi vill ha större... ca 150 kvm eller så. Vi vill ha hus nu!!! Har letat i 1,5 år... börjar bli lite le på att vi aldrig hittar ngt.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?