• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • nilia

Vi har oxå tänkt att ha för kärlekens skull! Den är ju så fiin!
    Sen ska vi ha I swear(kenny rodgers), och i´ll be there(mariah carey)
    Ska "bara" hitta nån som kan sjunga=)

sofia08:
    var bor du som har vårväder? LYX=) Här i småland är det storm.. igen!!!

• 2008-08-09

Tar tillbaka det där om att min karl är den mest "realistiske" att vi inte ska bli gravida nu innan bröllopet!
    Härmed är det jag som är det. Vet inte vad som har tagit åt honom, men OJ vad han tjattrar om bebisar och gravidmagar, barnkammare m.m.
    Så nu hänger det härmed på MIG att vi inte blir gravida i "förtid"... Men det kan jag så gärna leva med!

• nilia

Åh vad härligt med en sådan karl=)

2008-08-09 skrev 2008-02-22 23:15:34 följande:

Tar tillbaka det där om att min karl är den mest "realistiske" att vi inte ska bli gravida nu innan bröllopet! Härmed är det jag som är det. Vet inte vad som har tagit åt honom, men OJ vad han tjattrar om bebisar och gravidmagar, barnkammare m.m. Så nu hänger det härmed på MIG att vi inte blir gravida i "förtid"... Men det kan jag så gärna leva med!
  • 2008-08-09
    nilia skrev 2008-02-22 23:17:33 följande:
    Åh vad härligt med en sådan karl=) 2008-08-09 skrev 2008-02-22 23:15:34 följande:
    Haha, ja, lite svårt att förstå att det är samma karl som för ca 1 ½ år sedan gjorde klart för mig att han skulle vara MINST 30 innan han ville ha barn!
    Han blir snart 28...
  • Sibbis

Ja, det är konstigt det där hur plötsligt det kan ändra sig. Nu var ju T äldre när vi träffades, men han var å andra sidan inställd på att nog vara ensam o inte ha nån familj. nu klappar han på min mage o längtar tills där är en bäbis o tittade tom på lektstugor på bauhaus när vi var där *s*

å andra sidan satt jag själv o tittade på barnvagnar när vi körde genom stan.

Vi är nog lika goda kålsupare båda två här hemma :D

• Englali

Här längtar vi båda två! Och speciellt när så många runt om kring oss föder barn var och varannan dag. Ett par fick en liten tjej i onsdags och det är tre stycken som har BF nu mellan 20-30 mars. Här är det bebisar vill jag lova!
    Men vi har bestämt oss för att ta den "tradtionella" ( ) ordningen och gifta oss först. Vi resonerade som så, att kommer barnen förstå så kommer vi skjuta bröllopet så långt på framtiden och det vill vi absolut inte!

• Sibbis

Ja, jag tror oxå att om barnen kommer först så skjuter man på bröllopet. Fullt förståerligt iofs, men jag vill vara gift med mina barns pappa, jag vill kunna åka på semeseter som en hel familj med samma efternamn o jag vill slippa skriva papper på att min sambo verkligen ÄR pappa till barnet.

Men så är jag oxå väldigt traditionell. O har full respekt för de som tänker annorlunda

• Englali
    Sibbis skrev 2008-02-23 15:55:01 följande:
    Ja, jag tror oxå att om barnen kommer först så skjuter man på bröllopet. Fullt förståerligt iofs, men jag vill vara gift med mina barns pappa, jag vill kunna åka på semeseter som en hel familj med samma efternamn o jag vill slippa skriva papper på att min sambo verkligen ÄR pappa till barnet.Men så är jag oxå väldigt traditionell. O har full respekt för de som tänker annorlunda
    Håller precis med dig i allting, och med full respekt för alla som gör annorlunda. Vi är alla olika och tänker och tycker olika.
    Kan ju bara referera till min vänner med småttingar, som är så sugna på bröllop, men känner att tiden inte räcker till och att pengarna behövs till så mkt annat. Så jag känner att vi gör rätt. Och som sagt, bebisverkstaden ska ju igång om några månader.
  • Martina 76

Hehe...att vi gifter oss kommer inte att lösa namnproblemet. Jag vill inte ta min sambos namn (tråkigt son-namn) och han vill inte ta mitt. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra åt detta på sikt. Barnen och jag kommer ju ha mitt efternamn så det blir lite konstigt...

Hade min sambo inte friat i januari så hade bebisverkstan varit igång nu. Men nu väntar vi tills efter midsommar. Jag tycker det känns betryggande att vara gift när man har barn. Vi har redan en son och om tex jag skulle avlida så skulle min sambo inte ärva någonting. Utöver den romantiska biten så känns även den juridiska biten väldigt viktig för mig.

• Englali

Martina 76 skrev 2008-02-23 20:04:21 följande:

Hehe...att vi gifter oss kommer inte att lösa namnproblemet. Jag vill inte ta min sambos namn (tråkigt son-namn) och han vill inte ta mitt. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra åt detta på sikt. Barnen och jag kommer ju ha mitt efternamn så det blir lite konstigt...Hade min sambo inte friat i januari så hade bebisverkstan varit igång nu. Men nu väntar vi tills efter midsommar. Jag tycker det känns betryggande att vara gift när man har barn. Vi har redan en son och om tex jag skulle avlida så skulle min sambo inte ärva någonting. Utöver den romantiska biten så känns även den juridiska biten väldigt viktig för mig.
    Den juridiska biten är minst lika viktig som den romantiska för oss. Vi har sett par som hamnat i tråkigheter när de inte var gifta, hade barn och en av dem plötsligt avled. Så det är ännu en stor orsak för oss att först gifta oss.
    Men, SÅ sugen på en liten.. var precis inne o kikade på webbisar på våra bekantas lilla tjej som föddes i onsdags. Vilken liten goding!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?