Visst låter det helt perfekt att skaffa en bebis i samband med/efter bröllop, men jag kan ju säga att det kan bli långt ifrån så... Vill inte döda era drömmar, bara göra dem mer realistiska,,.
Jag är 23 år, fick min son när jag var 19, när jag var 20 så beslöt vi oss för att skaffa nummer två, ettan gick ju så fort, så snart kommer nog tvåan... Ett halvår gick, inget, ett år, två år gick, ingenting!
Eftersom vi har ett barn får vi finansiera allt vad gäller fertilitetshjälp, och man kom inte fram till något fel efter ett halvårs provtagande... Men hopp finns!
I år har vi gjort två IVF försök (ca 20 000:-, per styck...), varav det senaste lyckades... Jag är nu gravid i sjunde veckan och hoppas ¨på att det stannar kvar...
Jag kan inte låta bli att tänka på hur man oftast (jag med förut...) tror att det bara är att ha sex, så blir man med barn... Men så är det långt ifrån! Ca var femte tjej har PCO utan att veta om det, vilket kan medföra svårigheter att bli gravid, och infertilitet är vanligare än vad man tror...
Ett par råd, till er som kanske tror att det bara är att sluta med p-piller... Ta det som det kommer istället, man kan inte planera allt... Tro mig, jag har varit hysterisk över detta....