• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Brud0808

Ianovia: ett hett tips om man mår illa av p-piller är Novaring, hör m din gynekolog, men det förstås efter "barnagörandet" ;)

Jag o min M2B har också pratat lite löst om en bebis efter bröllopet men än så länge får vovven duga som dotter ;)

lanovia 08 skrev 2008-04-06 11:14:14 följande:

Hej, får jag vara med här? Här är två barnsugna. Jag har precis slutat äta mina piller. Meningen var att jag skulle äta dem fram till bröllopet i september men jag mådde så dåligt när jag började på ny karta för några dagar sedan. Kände bara att nej inte äta den här skiten när vi vill ha barn. Så nu blir det kondom som skydd i några månader. Tanken är väl att börja försöka 1-2 månader innan bröllopet. men samtidigt är jag rädd att precis som Nilka säger att man skall må dåligt på sin bröllopsdag. Men det börjar kännas värt det. Silva79, skall mannen också äta folsyra?? Till mig sa det bara att kvinnan skulle göra det....???
  • lanovia 08

Tack för tipset. Får koll upp det sedan efteråt. Nu mådde jag iof inte illa p-pillrena. Inte mer än psykiskt då jag kände att jag absolut inte vill äta piller mer. Vill ju ha bebis...

Brud0808 skrev 2008-04-06 22:03:21 följande:
    Ianovia: ett hett tips om man mår illa av p-piller är Novaring, hör m din gynekolog, men det förstås efter "barnagörandet" ;)Jag o min M2B har också pratat lite löst om en bebis efter bröllopet men än så länge får vovven duga som dotter ;)lanovia 08 skrev 2008-04-06 11:14:14 följande:
  • lanovia 08

Hmmm... intressant. Får ta och kolla upp vad vitamintabletterna han/vi redan äter innehåller. Kanske räcker med den mängden folsyra för honom.

Silva79 skrev 2008-04-06 12:23:24 följande:
    Läs artiklen jag länkade till, tydligen är det bra om även mannen äter folsyra, det kan ju inte skada iaf.Länken igen: www.alltombarn.se/halsa/at-folsyra-fa-battre-...
  • Nightingale

Igår kom jag faktiskt på att det vore bra med att producera ett syskon efter bröllopet. Vi hade tänkt vänta i 4-5 år (dottern är 5 mån) men det är nog lika bra att köra på tror jag.

Sambon var tveksam igår, men det är ju jag som ska vara gravid (gillar inte det) och jag vill inte vara för gammal!

Vi vill bara ha ett barn till (tror vi) så jaaaaa, vi får väl se om jag hänger på här i tråden snart!

• Bröllop 2008

Jag vet att detta kanske är svårt att svara på och att det varierar.. men är det vanligast att det tar ett antal månader efter man har slutat med p-piller att få sin mens? Eller kan det komma igång direkt?

• blivandefrularsed

Min kom igång direkt, visserligen 33 dagar efter senaste mensen (räknade på 28 som är "normalt") och det stannade bara i två dagar (brukar ha 4-5). Ska bli intressant att se nu hur den kommer andra gången. Borde vara dags nästa vecka.

• Bröllop 2008

Jaha, va bra!! Hoppas att det blir så för mig också
    Har du haft ngra andra problem, ont i magen - humörförändringar eller liknande första månaden?

• blivandefrularsed

Bara humörförändringar - dom har blivit bättre! Är mycket gladare och trevligare (mot min m2b till hans stora glädje). Annars har jag inte märkt av något.

• Bröllop 2008

Va härligt! Jag ser fram emot att sluta med dessa piller

• blivandefrularsed

Det förstår jag! Känns så mycket bättre att inte stoppa i sig något. Hade först tänkt att sluta ett par månader innan bröllopet men sen tyckte m2b att det inte var något att vänta på (han hoppades väl på att jag skulle sluta vara så grinig), så jag slutade nästan ett halvår innan. Vi hade tänkt använda kondom, men det var inte så roligt.... Försöker köra lite "säkert" ändå

Vilka äter du?

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?