• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • lanovia 08

Ja visst är det?! Önskar nästan att man hade planerat in bröllopet lite tidigare.

Blivande fru pettersson skrev 2008-04-08 22:23:59 följande:

Slutade med p-piller 6 mars, mensen kom igång som den skulle (den här månaden iaf) men nu vill jag ha bebis på en gång!! Jobbigt att vänta 2 månader till med att försöka.
  • blivandefrularsed

lanovia 08 skrev 2008-04-09 08:17:16 följande:

Ja visst är det?! Önskar nästan att man hade planerat in bröllopet lite tidigare.Blivande fru pettersson skrev 2008-04-08 22:23:59 följande:
    Visst gör man!!...lite....
  • Blivande fru pettersson

Ja, herregud. Jag trodde att bebislängtan skulle lugna ner sig lite då man visste att man var "ett steg närmare", men det blir snarare tvärtom. Försökte peppa sambon idag, men han vill vänta 2 månader till. Han är bra klok! Vill ju inte må dåligt under bröllopet faktiskt. Men vill ändå ha bebis nu. Och nio månaders leveranstid är det på dem!

• Martina 76

Ja, ju närmare det kommer desto mer längtar man!!! Nu är det bara lite drygt 2 månader innan vi kan sätta igång! Jag är så knäpp att jag redan nu kollar när min ägglossning ligger i förhållande till bröllopsdatum. Ser inte ut att kunna bli någon bebis tillverkad på bröllopsnatten dock...

• Disan

ja man längtar ju ihjäl sig, mer och mer för varje dag som närmar sig. jag fick ju våran tid förkortad till direkt efter bröllopsresan 4-6 juli istället för i slutet på augusti haha
    Idag är det då 10 veckor kvar till bröllop och 12 veckor kvar tills jag slutar med pillrena. SORRY imorrn är det ju

• pandis2405

Jag har en och en halv månad till bröllopet nu, och då sätter vi igång! Vi har pratat om att det faktiskt är större att aktivt börja försöka få barn än att gifta sig.

Jag har räknat ut att om min mens håller sig exakt enl klockan så bör jag ha ägglossning under bröllopsresan! Håller tummarna...

• Bride in England

Jag kan trosta er alla med att jag maste vanta annu langre - consider yourselves lucky Gifter mig i augusti men kan inte paborja bebisverkstaden forran min m2b har fatt jobb i Sverige och jag dessutom har jobbat i 8 manader for att fa inkomstbaserad foraldrapenning Onskar sa att jag bara behovde vanta till efter brollopet!!! Hade startat nan manad innan tom, aven om jag skulle riskera att fa tidiga graviditetssymptom som illamaende o sa. Min bebislangtan ar saaaa stor. Jobbigt nar praktikaliteter ska komma emellan

Sa tank pa mig o tank vilken tur ni har

• Tit

Bride in England; stackars dig. Sverige kan verkligen vara hopplöst att flytta tillbaka till. Vi bor i Köpenhamn och har tittat på hus i Sverige men innan vi båda har fast fulltidsjobb är det ekonomiskt omöjligt. Men Sverige är ju nära för oss ändå... Jag tänker på dig!

• Bride in England

Tit

Tack! Ja det ar sa byrakratiskt allting, aven med EU-regler. Men men, nagon gang blir det min tur med! Menar du att ni maste ha fulltidsjobb i Sverige innan alltsa, for att kunna ta lan eller? Jobbigt!

• Brud 08 07 05

Vi gifter oss ju i juli, men bebis-verkstan får vänta ett litet tag iaf, vi planerar att börja försöka i april-maj 09, nu när vi satt ett mål känns det skönt, han har tidigare varit ganska negativ i frågan, mest är han nog orolig för praktiska saker och det okända tror jag, och jag har en bebis-längtan som är enorm, så efter att vi har pratat ordentligt enades vi om start om ca ett år. Det känns skönt, tidigare kändes det ovisst och jag var orolig att alldrig bli mamma, nu är jag lugn, nöjd och önskar att tiden kunde rinna iväg lite fortare ;)

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?