• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Bröllop 2008

Disan, då slutar vi nästan samtidigt

• Bröllop 2008

Jag äter också vitamintabletter, ska kolla när jag kommer hem om de innehåller folsyra, isf får jag väl trycka i min blivande ngra också Men han kanske inte tycker det är så roligt att äta vitaminerna som heter : Kvinna haha

• stfa

Jag äter vitaminer "Kvinna" från apoteket samt Omega 6 som är bra för hormonbalansen i kroppen. Hoppas på ett plus i början på maj!

• lillasmilla

Jag äter vitamineral vegetarian, men den innehåller ingen folsyra, så därför äter jag även Vitamineral Tillval Folsyra. Hoppas det funkar... Bytte p-pillrena mot folsyran, så det är lätt att komma ihåg. Hoppas med på ett plus i maj! =)

• Blivande fru L

Här är en till som slutat med p-pillren. Jag slutade för bara några dagar sedan. Det ska bli såå spännande att se hur kroppen reagerar! Och förstås mest spännande att se om/när jag blir gravid!

Jag var utan p-piller för några år sedan och mådde otroligt bra. Kände mig mycket mer harmonisk. Denna gång slutar jag för att försöka bli gravid, sist var det ett icke-existerande sexliv som gjorde att jag slutade... Tyvärr fick jag finnar på kinderna och ryggen efter ungefär sex pillerfria månader. Mindre kul. Hoppas förstås att det inte ska bli så denna gång.

Vi gifter oss sent i höst och jag hoppas på att vara alldeles lagom gravid då, inte för stor men inte heller alldeles nygravid och illamående. Jag vet att man inte kan planera pecis allt, men hoppas kan man ju!

Lycka till alla ni som planerar barn!

• Disan

ja nånstans runt 4-6 juli slutar jag. jag äter mitt val kvinna som jag förstod de så fanns de allt i dom som man behöver fick oxå nåt tips om Glandyn eller nåt på familjeliv.se som ska hjälpa ägget att fästa. slemhinnan i livmodern blir tjockare och har alltså inga bieffekter eller nån annan verkan förut fina naglar och hår, skulle vara nån omega 9 sa dom.
    Bröllop 2008 skrev 2008-04-08 10:08:18 följande:

Disan, då slutar vi nästan samtidigt
  • Bröllop 2008

Ok, jag äter också mitt val kvinna. Äter din man ngra piller också?

• patti87

jag slutade redan förra året i slutet av juli. har blivit gravid 2 ggr men båda har tyvärr slutat med missfall:/ vi gifter oss den 28 juni, och jag hoppas ju varje månad att få mitt fina plus som ska hålla sig hela vägen ut.

• Bröllop 2008

Vad tråkigt patti87. Jag håller tummarna för att det ska plussa och hålla!

• lanovia 08

Jag äter vitamineral för aktiva, den finns folsyra i. Skumt att den inte finns i vitamineral för vegetarianer.

Detta med att bli gravid innför bröllop sätter griller i min skalle. Vi skulle så gärna vila börja försöka 1-2 månader innan. Men samtidigt pratade jag med en kompis igår som berättade hur piss hon mådde de 2 första månaderna...

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?