• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • pollys

Jag gifter mig den 6 juni!
    Blivande maken har köpt sin kostym
    Har köpt klänning
    Bokat vigselplats och festlokal
    Anlitat illustratör/AD som tar fram inbjudningskorten
    Bestämt blommor

Just det lite mer har jag hunnit med...
    Klar med inbjudningslista
    Band bokat
    Dj bokad
    Färgtema bestämt
    Toastmaster och tärna tillfrågad

• junibrud2008

Pollys: Men du har ju kommit en bra bit!
    Får man fråga vad det kostar att hyra ett band?? Dj??
    Nyfiken på det, vill ha nåt sånt men tycker det verkar ruskigt dyrt....

• The Bumblebee
    junibrud2008 skrev 2008-02-01 17:48:03 följande:
    The bumblebee: Kommer ihåg hur svårt, men kul det var att prova klänningar! Det som avgjorde mitt val var att jag ändå hade sneglat lite på favoriten på nätet innan, så den blev det, satt bäst oxå Har du några välkända klänningar/modeller som finns att titta på att välja mellan??
    Nja... Jag vet inte riktigt Vilka är välkända?

Har sökt efter ena klänningen på nätet - en Alicia Eklöw - men hittar den inte. (axelbandslös i ivory med spets och sidenband)
    En annan var en Nixa, som man var tvungen att specialbeställa. (axelbandslös med marängkjol - som jag absolut inte hade tänkt mig )
  • junibrud2008

The Bumblebee: med välkända menade jag om dom fanns på bild på internet
    Alicia Eklöw gör ju jättefina klänningar tycker jag... å Nixa med! Det e jättesvårt att väla bland alla fna
    Inte gillat "marängmodet" men ändrat mig nu när jag själv skulle välja... En del klänningar e ju jättefina med det! Det sägs ju att det är "marängmode" 2008 så...

• Monken

Jag har aldrig heller gillat marängmodet, men ju närmare bröllopet vi kommer desto mer "prinsessig" blir jag i mina tankar och ideer... Känns mycket märkligt!

• The Bumblebee

Hade det inte varit för att jag själv ser ut som "hej kom å hjälp mig" på bilderna så skulle jag ha lagt ut dem här.

Visst är det lite roligt att man helt plötsligt gillar den typen av klänningar som man valt bort tidigare. Jag hade inte ens tänkt prova den där marängklänningen.

junibrud2008 skrev 2008-02-02 17:09:17 följande:
    The Bumblebee:
    ...Inte gillat "marängmodet" men ändrat mig nu när jag själv skulle välja... En del klänningar e ju jättefina med det! Det sägs ju att det är "marängmode" 2008 så...
    Oj, är det modernt nu alltså. Då kommer det nog sluta med en annan klänning. Jag lyckas ju aldrig klä mig modernt - utan börjar alltid gilla modet när det är ute igen
  • Monken

Oj oj oj... idag ska vi posta våra inbjudningar... Undrar när man får första svaret?

• Lilla Puh78

Tror jag bestämt vilken klänning jag vill ha, eller ja, har ett par att välja mellan. Nu ska jag bara hitta en butik som har klänning inne så jag kan prova rätt modell. Det är en Aspera och ett par olika Nixa. Tror jag ska se om jag kan åka in på tisdag efter jobbet och titta i en butik som har öppet till 19.

Bröllopsinbjudningar klara, väntar på att skickas ut
    Fotograf bokad
    Festlokal och kyrka klart (väntar bara på att se om vi får prästen vi vill ha)
    Offertförfrågningar för catering skickat

Säkert mer gjort men kommer inte på ngt på rak arm. VI ligger iaf efter snittet verkar det som...

• Monken

Lilla Puh78, har du bilder du kan visa på vilka modeller det är?

• Lilla Puh78

Monken: Får man lägga in bilder från olika sajter med klänningar i sitt galleri? Det blir inte knas med upphovsrät och sånt då? Så kass på sånt där... Tycker ju att andra gjort det så då borde även jag få. Orättvist annars.

Svar på tråden 7 juni brudar?