• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • junibrud2008

ok!
    ...såg att ni har osa i slutet av april... Vi har 2 april... kommer säkert uppfattas som väldigt tidigt... men jag längtar så tills osa är över! Känns som att man kan se mer framåt då hur stort bröllopet verkligen blir/inte blir...

Har ni andra bestämt mat än?

• Monken

Ja, slutet på april kanske är för sent... hmm... lite sent påtänkt av mig i så fall eftersom allt är klart att skicka ut (förutom att vi inte har kuverten ännu förståss...)

Ang. mat har vi en prel. meny som är satt på "vårt" värdshus menyer för 2007. Typ såhär blir det...

Förrätt:
    Rödbetscarpaccio med tvärnöskinka och chévrecreme

Huvudrätt:
    Sotat fläskfilé med grillad aubergine och zuccini, serveras med rostad paprikasås

Dessert:
    Créme Brulée med cointreau- & myntamarinerade jordgubbar

• junibrud2008

Nej det är lagom tid... det är snarare jag som är väldigt tidigt ute... Ni verkar redan ha bestämt er för mat å då e det ju ingen stress...
    Jag vet inte alls hur jag har tänkt mig så jag hoppas det klarnar längre fram...
    Jag vill veta nu hur många gäster det blir... men risken e ju att dom glömmer att svara

God mat!

• Monken

Ja, jag håller med! Vill veta NU vilka som kommer och inte... men får snällt vänta 3 månader till...

När det gäller maten tänkte vi att vi ville ha det rel. enkelt och då blev det lätta valet fläskfile.

• Monken

Har ni funderat på brudbuketten? Vad vill ni ha i? Hur långt innan bör man beställa?

• Vilken tur det va

Har äntligen i helgen gjort vår första inbjudan klar! Vi har haft hjälp av en grafisk designer att göra ett unikt mönster till oss, en sköld och enbanderoll. Så i dag har jag skickat inbjudan till henne så hon får säga vad hon tycker innan jag börjar beställa papper och liknande! Spännande!

• junibrud2008

Monken: Jag har beställt... ingen aning om hur tidigt man ska beställa men tycker det e skönt att kunna pricka av listan
    jag ska ha vita kallor å hade med mig en bild som jag gillar...

Vilken tur det va: Lägg ut bilder så vi får se

• lillan31

Jag har oxå varit hos floristen med en bild på buketten jag vill ha...bättre tidig än försent ute, det är mitt motto när det gäller bröllopsplaneringen

• Monken

Och jag som inte vet vilka blommor jag vill ha i buketten ännu...

• lillan31

jag visste inte ens vad det var för blommor i buketten jag bestämt mig för...Hittade bara en fin bild som jag sen visade floristen...

Svar på tråden 7 juni brudar?