• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • Monken

Det kommer nog att gå jättebra ändå! Förmodligen kommer dagen ändå att kännas som att den går jättefort. Om ni inte har långt till lokalen kan ju middagen ändå vara igång vid ca 17 och efter 8 timmar kanske alla ändå vill gå hemåt?

Vi har bokat en svit till bröllopsnatten och planerar att vara där ca 23.30, så vid 23-tiden försvinner vi. Resonerade lite fram och tillbaka om vi verkligen skulle boka hotell, men kom fram till att vi ändå ville ha allt.

• SnartJohanson

Ja det kanske räcker...eller det får göra det som mamma sa dom som vill festa vidare får göra det nån annanstans haha... och vi bestämde också att vi ska ha bröllopssvit mysigt juh!

Man ska kanske öppna presenterna dagen efter emma med dom som vill vara med?? Så "vinner" man ju lite tid där med...

• Monken

Vi tänker nog inte öppna presenterna förräns någon dag senare. Vi kommer dessutom att önska oss pengar till bröllopsresan... men antar att en del ändå kommer att ge present istället för ett bidrag till resan.

• SnartJohanson

Ja vi ska också önska resebidrag.men min mamma är heeeelt emot att öppna presenterna dan efter...men det är ju vårt bröllop och vi gör ju som vi vill...men mammor och svärmammor alltså haha...

• Monken

Japp, helt riktigt! Det är vårt bröllop och inte deras...

• Vilken tur det va

Det var jätte mysigt! Hon som höll i kursen hade tagit fram massa papper i vita olika nyanser, strukturer osv ( säkert 50 olika) och spetsar, hjärtan, glitter you name it. Sen visade hon lite olika tekniker och förlsag som vi fick prova på! SÅ roligt! Sedan fanns det saker i andra färger också, så alla kunde jobba med sitt eget färgtema. Verkligen roligt, och man fick lite tips om hur man kan göra! Så nu är det pysseldags snart =)

Monken skrev 2008-01-12 16:15:26 följande:
    Vad kul, berätta om ideerna!
  • Juni2008

Jag ska också gifta mig den 7 juni.

Vi har kommit så här långt:
    Kyrka bokad
    festlokal bokad
    Klänning inhandlad
    trubadur nästan fixad
    tärnor tillfrågad
    bestman tillfrågad
    tostmaster klar
    inbjudningar på g. Ska beställa imorn tänkte jag

Men det är mycket kvar att fixa
    ringar
    florist
    fotograf
    menyer
    kläder till min m2b
    kläder till tärnor och bestman
    frisör och makeup
    osv...
    usch vad stressad jag blir nu

• Monken

Ingen orsak till stress, vi hinner!!

• Vilken tur det va

juni2008, om det är någon tröst, så kan jag säga att ni har hunnit längre än oss... så jag tror inte du behöver känna sån stress, som Monken sa, vi hinner!

• The Bumblebee

Om en liten stund ska jag boka plats för våran vigsel, den 7 juni Har lyckts ringa hela förmiddagen då det varit upptaget. (detta är väl inget tecken hoppas jag )
    Skulle det nu vara så att vi inte får platsen som vi först tänkt - så kommer vi inte att byta datum utan tänka om.

Har inte planerat supermycket ännu, och än mindre är förstås fixat Detta är jag i ett nötskal. Och tyvärr har jag nog redan smittat ner min blivande make redan...så vi får nog leva så här kaotiskt resten av våra liv.

Vi ska iaf ha ett budgetbröllop. Har inte stora besparingar, men tror ändock att ett stort exlusivt bröllop hade kännts fel för oss. Men visst hade man kunnat drömma sig gråhårig om ett gigantiskt bröllop med "no limits". Men det får stanna vid drömmar.

Svar på tråden 7 juni brudar?