• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • The Bumblebee
    junibrud2008 skrev 2008-01-19 11:37:37 följande:
    vilken tid gifter ni er? Hur har ni lagt upp dagen med alla förberedelser å fotografering?
    Som det ser ut nu (finns möjlighet att ändra ) så blir vigseln kl. 15. Sen vet vi inte så mycket mera Men jag antar att vi kommer att försöka fota oss efteråt och sedan ta oss till festen. Jag har en förhoppning om att en släkting ska kunna fota oss - men då krävs det ju att hon kommer till bröllopet oxå
  • Monken

I egenskap av att älska att planera saker och ting har jag såklart skissat lite på en tidsplanering... Ungefär såhär kommer det att bli...

6.45 frukost (blir nog svårt att äta, men man måste ju...)
    7.30 dusch & grundsminkning (underlagskrämer och så)
    8.45 taxi till frissan
    9.15 frissan (äter lunch där)
    11.30 hämtas, åker till tärna för påklädning & slutsminkning
    13.30 möter min blivande för fotning i närheten av kyrkan
    15.00 Vigsel
    16.30 brudskålen
    23.30 Åker taxi till hotellet...

• junibrud2008

The Bumblebee: Hoppas hon kommer då Blir det en sneare vigsel om du ändrar tid?

Monken: Tack för inblick i din planeringslista, alltid kul å se hur andra ska göra/gjort....
    Tur jag gifter mig lite senare för jag e morrontrött

• junibrud2008

oj, senare vigsel menade jag!!

• Monken
    Ja, undrar hur en sneare vigsel blir...?

Jag håller på att pyssla med inbjudningarna för fullt. Det går ganska bra, jag har inte världes bästa tålamod när det gäller pysslande, men ännu så länge har inget gått fel.
  • junibrud2008

Jag har lite ångest över mina, men dom e iaf färdiga nu.. Ganska glad över att jag valde en enkel variant.. tog inte så lång tid. Sitter å knåpar ihop inbjudantexten nu... Tur man har calligraphen katalogen... längst bak finns flera förslag på texter till kort
    Lycka till!

• Monken

Phu, snart är jag helt klar med alla... Ska iväg och köpa kuvert i morgon, sen blir det sambons uppgift att skriva alla adresser. Jag skriver fult och han skriver snyggt!

• The Bumblebee
    junibrud2008 skrev 2008-01-19 16:20:02 följande:
    The Bumblebee: Hoppas hon kommer då Blir det en sneare vigsel om du ändrar tid?
    Nej, det blir definitivt inte en senare vigsel. Vi har ju 2 små grabbar och ska de orka med festligheter efteråt kan vi inte skjuta på tiderna något Utan det andra alternativet är nog kl. 13. Men jag tror att vi håller oss till kl. 15 ändå. Blir ganska lagom med middag vid 17-18-tiden.
  • junibrud2008

The Bumblebee: Ok... Ja för barns del är det ju bättre om det är tidigt... Då kanske många inte tar med sina till vår fest.. hmm..
    Vi valde den senare tiden men ibland ångrar jag det... Hade varit kul å ha som en liten "efterfest" för de kompisar som inte kommer på middagen... Att de får komma senare, men då är ju klockan jättemycket...
    Men fotografen är redan bokad å det e väldigt skönt att slippa stressa innan...

Monken: När jag skulle köpa kuvert va dom jag ville ha slut :(
    Så det blev vanliga vita istället... tråkigt men dom flesta sparar kanske bara kortet, om dom sparar nåt ?-) Ville ha det klart
    Va inne på din sida för å kika på dina kort, hur ser framsidan ut?

• Monken

Vi har ingen framsida, endast ett blad.

Jag har försökt ta lite fler bilder på inbjudningarna, men de blir inte bra... ska försöka senare igen.

Svar på tråden 7 juni brudar?