• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • SnartJohanson

Här är en till!
    Datumet va självlart för att det va då vi träffades och det datumet vi förlovade oss!

Vi har väl inte hunnit sådär jättelångt i palneringen...
    Kyrka bokad
    Lokal bokad
    Frisör/Make bokad
    Tärna/marskalk tillfrågad
    Toasmadam tillfrågad
    Maten "bokad"
    Börjat köpa in bubbel(svärfar åker finlandsbåten vääääldigt ofta så han har fått uppgiften att göra det )
    Kläder till barnen köpta
    Gästlistan klar, kanske nån ändring...

Klänning ej ens provat, har INGEN aning vad jag vill ha.Ochdessutom ska jag köra GI-metoden nu och hoppas gå ner några kilon!!!

Inbjudningskort ska jag väl börja med i helgen.Ska till panduro och kika lite och köpa lite grejer...

• Joakina

Och vi gifter oss också då....

Nu har jag lite brottom men återkommer om hur vi ligger till i planeringen

• Joakina

Vi har inte hunnit längt alls i vår planering.
    Det enda som är klart är
    Kyrkan
    Brudnäbbar - våra barn

Festlokalen är ett bekymmer. Den lokal vi önskade har beslutat att inte hyra ut. Och ingen annan lokal tycks duga för oss

Blommor och brudbukett kommer min mamma som är florist att få hålla i. Jag är hyfsat på det klara med hur jag vill ha det.

Solist i kyrkan blir nog vin svägerska (men hon är dock inte tillfrågad ännu) samt vår dotter på 4 som gärna vill sjuna.

Inbjudningskorten är bestämt hur de ska se ut. Jag ska till att inghandla "ingredienserna" så snart jag kommer mig förbi Panduro.
    Likaså kyrkbladen samt festhäfterna. Jag komemr göra allt själv.

I övrigt så spånar vi för fullt. Vi odlar iddér som vi håller kvar vid eller kastar därhän. Vissa bättre än andra.

Maten har vi inte alls bestämt. Vi vet vilken kock vi vill ha men han är inte tillfrågad ännu. Menyn får vi diskutera med honom.
    Bröllopstårtan är däremot bestämd. Vi kommer inte ha någon speciell. Vi kommer beställa prisesstårtor vita med dekoration. En tredjedel av priset per tårtbit. Känns rätt bra faktiskt

Bröllopsnatten kommer vi att fira i förtid. De ni... som uppladdning inför brölloppet. Den 5:e åker vi för att hämta min klänning (jag har inte varit och provat ut någon ännu) i närliggande stad då passar vi på att bo kvar där. Käka i lugn och ro, skämma bort oss i spa med massage och äta frukost i lugn och ro.... Varför? Det känns helt rätt för oss.

Ja det var lite av vår planering......

• SnartJohanson

Ajuste

Bröllopstårtan har min chef sagt att han gör, gratis(jobbar som konditor)

Solist till kyrkan tillfrågad men ej klar ännu.

Blommor tar min mamma hand om

Musik på festen från laptop(inte helt 100 på det men men..

• Monken

Joakina, vad mysigt att ha bröllopsnatten i förväg!! Kul ide!

• Hanna och Jonatan

Jag har några alternativ nu till lokal....ÄNTLIGEN! Ska bara kolla lite närmare, och sen när vi bokat lokal ska vi berätta för våra föräldrar...ehh...vi nämnde nån gång förra sommaren att vi ville gifta oss i år men sen glömde vi helt bort att diskutera vidare med dom, haha! De kommer i alla fall att bli överlyckliga! :D

Ang, kyrka så ordnar det sig tror jag...jag kan faktiskt tänka mig att ha vigseln utomhus vid något vackert ställe.

Vi ska ha med vår vita Samojedhund på vigseln...han ska få springa fram till altaret med våra ringar i en påse tänkte vi! Kommer se skitkul ut! =D

Jag ska ta några sånglektioner nu i vår, och bestämma mig för en sång att sjunga för min Jonatan, kanske att jag sjunger den när jag tågar in. Vore kanske fint...Har ni bra tips på vacker sång får ni jättegärna komma med förslag! :D
    Som utgångslåt funderar vi på låten "Better days" med Googoodolls. Har ni hört den? Den är helt underbar, lite rockig men ändå jättefin!

Vi ska ha grekisk buffé till middag...blandade varma och kalla rätter, känns helt rätt på sommaren! Måtte bara vädret bli okej! :P

nu ska ja jobba vidare...=) kram på er

• Monken

Hanna och Jonatan, allt låter ju jättebra!! Vigsel utomhus låter hur mysigt som helst ju!! Kul att vovven får vara med också!

• Vilken tur det va

Vad roligt det är att fler och fler 7 juni brudar kommer till denna tråden!

Jag har precis varit på lunch med en av mina tärnor och spånat lite på saker och ting. Hon skall också gifta sig 5 veckor efter oss, så det är jätte skoj att man kan plannera med henne. Min andra tärna gifter sig 8 veckor efter oss, så henne kan man spåna en del med också =) Det är bara min tredje tärna som inte skall gifta sig nu...vilket är ganska skönt, för man vill ju hinna engagera sig i sina bästa vänners bröllop också!

I morgon skall jag på en göra kort kurs, och hoppas jag får lite ny insperation där!

• Vilken tur det va

Vart skall ni åka på bröllopsresa?

• Monken

Vi åker till Thailand i 3 veckor, men åker inte förräns 3 november...

Svar på tråden 7 juni brudar?