• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • Monken

Jomen, visst finns det fler som gifter sig den 7 juni! Vi hade en liiten egen tråd som försvann, men det finns en juni 2008 tråd om du vill kika in där!

Vi har börjat fixa med inbjudningarna, tänkte skicka ut dem i mitten av febr. eller så.
    Klänningen hänger i garderoben, kyrka och lokal är bokade, toasmaster tillfrågad, tärnor, marshalker tillfrågade... typ så.

Själv då?

• Vilken tur det va

Vad roligt med fler på det datumet! Ja vi har väl inte kommit riktigt lika långt. Vi har tillfrågat tärnor (3 st),näbbar (2 st), toastmaster, toastmadamm, solister till kyrkan (2st) värdpar, vi har även bokat lokal, bokat en präst, bokat kyrka och bokat två kockar och serveringspersonal. Markalkar skall tillfrågas nästa vecka och inbjudningarna sitter jag och försöker komma på något fint med i dag. Vad det gäller kläder så har jag bara beställt tygprover, men inte börjat prova och så än. Kan inte förstå att det bara är fem månader och två dagar kvar!!!

• Monken
    Jag tänkte faktiskt precis detsamma, tänk... 5 månader och 2 dagar kvar... men vem räknar
  • Vilken tur det va

hehe, ja tiden går snabbt, och det är mycket att tänka på. Och när man surfar här blir man både inspirerad och stressad... Man ser så många olika roliga ideer som man känner att "åååhhhh det vill jag oxå göra..." puhh.....åter till inbjudningarna.

• Monken

Jag har nog ganska bra koll tror jag, är något av ett planeringsfreak och har planerat sedan min älskade friade för 1 år sedan... Det är väldogt roligt nu när man kan börja göra lite konkreta saker som just inbjudningarna. Vi ska sätta oss med klipp och klistrandet i morgon.

• Ivory7juni

Fler smarta brudar alltså! Jag tyckte detta datum var toppen när jag började kolla..eftersom det är ledigt på fredagen, så alla gäster får långhelg och vi kan få hjälp hela fredagen!

Vi har bokat kyrka och festlokal, gjort budget, beställt tygprover till klänning, unjefär bestämt menyn och lite vilka som gör vad (vi ska laga allt "själva" med privat kock på dagen), pratat med toastmaters och marskalk, bokat solosång i kyrkan (fast inte vilka låtar, påminde hon om igår..) kollat lite på brudbuketter ihop med min vän som är florist som då även erbjöd sig att fixa med dukning och bordsdekorationer (toppen!), bestämt vilken bil vi vill åka från kyrkan, gjort en gästlista och reviderat den.....ska förhoppningsvis skicka inbjudningar i slutet av januari (men inget pyssel för vår del, jag hatar sånt!) Dock har vi en viktig punkt kvar...vi har inte förlovat oss ännu! vi började kolla på ringar 1999 för att förlova oss vid millenieskiftet men sen hittade vi inte de ringarna vi vill ha och sen rann tiden iväg ett par år...nu ska vi beställa ringarna hos någon guldsmed som jobbbar i titan så vi får nog sätta fart med detta NU!

• Vilken tur det va

Hej Ivory 7 juni! Ja det låter som ni har kommit en god bit på vägen...men förlovningen kan ju vara bra att göra innan...hehe... Vet folk om att ni skall gifta er, eller är det hemligt...tänkte i och med att ni inte har förlovat er =)

• Monken

Ivory7juni, vilka söta skor du har på bild i ditt galleri! Var kómmer de ifrån?

Vi ska iväg idag och prata med en resebyrå om att boka bröllopsresa. Vi ska inte ka förräns i november - vill till Thailand, men måste nog boka nu så vi får de vi vill ha.

• Hanna och Jonatan

Hjääälp, jag ska också gifta mig 7 juni!!! Har ni kommit så långt allihopa!!?? :-O
    Nu blev jag sjukt stressad och fick ont i magen.
    Vi har inte bokat kyrka eller lokal än, håller på och letar dock. Men det är svårt att hitta rätt lokal för festen. Vi vill vara utomhus på en herrgård vid en sjö.

Inga kläder är fixade, gästlistan är inte klar, fast vi har räknat ungefär att bli omkring 70 gäster kanske.
    Värdpar är inte fixat, inte prästen i princip inget är ju klart förutom att vi ska gifta oss det datumet! Hahaha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    Jag hinner aldrig sätta mig och planera, jobbar ju heltid varje dag till fyra, och då är det försent att ringa runt och kolla saker.
    Helgerna går åt till en massa annat, resande/gäster osv. Hur hinner ni med allt??
    Min kille studerar heltid och jobbar även så han har också fullt upp. Oj oj, ska be till Gud att allt löser sig med bröllopet, för det ska bli helt perfekt!!

I alla fall, har någon tips på vad man ska börja med att planera?? Förutom lokal och kyrka för det har vi börjat med, men vad annat är viktigt??

Kram på er!!

• Monken

Hanna och Jonatan, lugn, ni hinner! Välkommen hit förresten! Som du skriver börjar det bli hög tid att boka kyrka och lokal för middagen. Sen bör ju inbjudningarna komma ut sisådär 3 månader före bröllopet, så gästlista borde ni nog börja fila på. Brudklänningar finns det ju massa olika modeller av och det kan ta en stund att komma på vad man vill ha själv. Gå ut och titta på lite olika eller kika runt på nätet. Många beställer sin klänning via nätet, det finna massa olika trådar om det.

Lite så. Det finns också en bra planeringskalender här på BT som du kan använda dig av.

Svar på tråden 7 juni brudar?