• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • junibrud2008

joakina: Skönt! Inte kul å behöva byta datum...

Om man som brus ska byta efternamn, kan man då redan skicka in sånt nu, å så gäller det inte förrän efter man gift sig?
    Hur gör ni med pass å annat ni som ska resa bort direkt efter?
    Vilsen på den fronten

• junibrud2008

oj vad jag stavar fel idag Om man som brud ska byta... skulle det stå!

• Monken

Det nya efternamnet gäller så fort man har fått en bekräftelse från folkbokföringen - tror jag. Man måste ju skaffa en hel del nytt, körkort, visakort alla poängkort man har samlat på sig, pass... Det går snabbt att få ett nytt pass bara man har fått igenom namnändringen.

När man bokar resa bokar man i det namn man kommer att ha i passet på avresedagen. Vi som åker i november har bokat i mitt nya efternamn, men om man åker precis efter bröllopet måste man boka i sitt nuvarande efternamn eftersom man inte hinner ändra i passet och så.

Lite rörigt kanske... men det är såhär jag har uppfattat det hela.

• Lilla Puh78

Min kompis som gifte sig för 3 år sen heter fortfarande sitt gamla efternamn på tex hitta.se... Hon hette sitt nya tills de flyttade för ett par år sen, då fick hon helt plötsligt t-bax sitt gamla igen. Skumt. Hon orkar inte lägga enenrgi på det, men tycker det är konstigt att de bytte t-bax hennes namn.

Själv behåller jag mitt namn, och m2b behåller sitt.

• EricaoOscar

Hittade denna tråd av en slump, men här är en till som ska gifta sig 7:e juni! de flesta stora grejor är bestämda men vi tar det ganska lugnt med alla detaljer!

• The Bumblebee

Nu kan vi väl skaka lite liv i den här tråden! Med nya ansikten å allt!

Välkommen EricaoOscar!

Våra inbjudningar är ännu inte iväg. Börjar känna mig lite småstressad över det. Hade ju tänkt få iväg dem till idag (min födelsedag förresten ) men nu får vi sikta på att posta dem till veckan istället.

Idag har jag varit å köpt 2 växter och lite hjärtdekorationer, kort och 2 hjärtkakor Ska fixa lite innan sambon kommer hem. Vi har inga växter alls, jag hivade iväg allt när vi började renovera nedervåningen. Men nu är köket färdigt iaf - så då vill jag ha lite grönt där. Tror att sambon uppskattar gesten oxå.

• EricaoOscar

Tack tack!! svårt att hålla sig härifrån när jag borde jobba... finns så mycket roligt att titta på! vi skickade våra inbjudningar toktidigt, redan i januari. bjöd en del från USA o om de ska vara möjligt för dem att komma (med så billiga biljetter som möjligt) så ville vi vara ute i god tid! ska försöka övertyga blivande maken att det börjar bli dags att titta på kläder till honom.. inte så lätt!! han tycker att det är lång tid kvar! min klänning fick jag från kina i januari! längtar tills jag får använda den!!

Svar på tråden 7 juni brudar?