• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • The Bumblebee
    Monken skrev 2008-03-27 00:09:09 följande:
    Hur går det förresten för er alla? Nu är det ju bara 72 dagar kvar... Vad har ni kvar att dona med?
    Usch, räkna inte ner så där. Ångesten över allt som inte är fixat kommer krypande...
  • Monken
    Nej, inte läskigt, det är ju underbart nära ju!! Vad har ni kvar att fixa? Vi har:

Vigselprogram
    Festprogram
    Tärnklänningar
    Buketter (min, tärnor, m2b)
    Skjorta & skor till m2b
    Skjuts mellan kyrka och festplats
    Placeringskort
    Hur jag ska ha mitt hår (frissa bokad, men ingen frisyr bestämd)

Typ så... resten känns klart.
  • junibrud2008

Ganska mycket kvar!
    Samtal med prästen
    Bordsdekoration
    Placeringskort
    Vigselprogram
    Slips+väst brudgum
    Transport till/från kyrkan
    Festplanering!!
    mm...

Hur ska ni göra med musik på festen??!! Band/dj/stereo/dj in a box???? E det tråkigt med musikanläggning??

Monken skrev 2008-03-27 09:17:03 följande:
    Nej, inte läskigt, det är ju underbart nära ju!! Vad har ni kvar att fixa? Vi har:VigselprogramFestprogramTärnklänningarBuketter (min, tärnor, m2b)Skjorta & skor till m2bSkjuts mellan kyrka och festplatsPlaceringskortHur jag ska ha mitt hår (frissa bokad, men ingen frisyr bestämd)Typ så... resten känns klart.
  • Monken

Justdet, vi vet inte alls vilken präst det blir ännu så vi har inte heller haft vigselsamtalet.

Angående musik till festen kommer vi att ha en mp3 spelare modell större kopplad till stereosystemet som finns på plats. Håller för fullt på med spelningslista.

• junibrud2008

Har sån ångest för det här med musik på festen!
    Personligen e det tråkiga pengar att lägga på ett band... men så känns det tråkigt med stereo när det e så många äldre med... hmm

• anirac1

vi gifter oss 6 juni och jag har kvar;
    planering av hur vigselakten ska vara plus psalmerna i kyrkan
    m2b ska ha ett par skor
    bunkra i Tyskland - blir i början på maj
    bordsplacering - osa 1 april
    köpa lite snacks till kvällen
    men
    jag har ingen klänning än....... suck

• Monken

Jag kan förstå att du kanske känner stress över att inte har hittat en klänning ännu, men tänk att du har det jätteroliga framför dig!! Känslan när man går hem från butiken med en Bröllopsklänning är enorm!!

Vad vill du ha för klänning? Beställa på nätet eller köpa i butik? Pris?

anirac1 skrev 2008-03-29 09:29:58 följande:
    vi gifter oss 6 juni och jag har kvar;planering av hur vigselakten ska vara plus psalmerna i kyrkanm2b ska ha ett par skor bunkra i Tyskland - blir i början på majbordsplacering - osa 1 aprilköpa lite snacks till kvällen men jag har ingen klänning än....... suck
  • anirac1

jag vet vad jag vill ha
    axelbandslös - gärna i ngn nyans guld champagne färg
    inte för bullig men det ska vara vidd iden iaf
    ska ta itu med detta snart - kompisen ska vara med som stöd och ge lite tips
    det är ju två månader kvar men jag kan nog inte ligga på kökssoffan mer.....

• Monken

Ja, det är alltid bra att ha en kompis med!! Min ena tärna har varit ett ypperligt smakråd i nästan allt gällande min klädsel till B-dagen!

• Blivande fru pettersson

anirac: Inte för att stressa dig, men de har upp till 4 månaders leveranstid på en del klänningar, så IVÄG MED DIG!

Svar på tråden 7 juni brudar?