• Vilken tur det va

7 juni brudar?

Hejsan!

Vi skall gifta oss den 7 juni, jag tänkte bara kolla om det är någon annan som har det datumet? Det vore kul att se hur långt ni andra har kommit...sen får man se om man blir stressad av det eller om man kan känna sig lugn...lutar väl åt stressad =)

• Svar på tråden 7 juni brudar?
  • The Bumblebee

Joakina:
    En väldigt romantisk plan Men där skulle pengarna kunna rinna iväg
    Har ni bestämt vad ringarna får kosta? Eller har ni ingen limit där?

• Joakina

Vi har ingen ram. Utan vill att det ska bli en ring till oss var som vi "känner för" men självklart så billigt som möligt.
    Ringde och kollade upp en ring jag sett på nätet igår... 22600 riksdaler! Som hittat!
    Nä, så billigt som möjligt men vi vill heller inte ångra oss över att vi inte tog den som kostade ett par hundringar mer ... Så det får bli de ringar som vi vill ha. Vi ska ju ändå bära dom länge....LÄNGE!

• Monken

Absolut jätteromantiskt!!!! Jag har 17 diamanter a' 0,02 carat i min ring. Det finns egentligen ingen orsak till antalet, det såg bara bra ut...

• The Bumblebee

Monken skrev 2008-02-22 10:08:43 följande:

Absolut jätteromantiskt!!!! Jag har 17 diamanter a' 0,02 carat i min ring. Det finns egentligen ingen orsak till antalet, det såg bara bra ut...
    Får man fråga vad den fina ringen gick på? (var ju tvungen att kika i ditt galleri )

Jag har haft en liknande idé som Joakina, men vet inte hur vi ska göra ännu. Det bästa med hela grejen är att man i så fall kan förändra sin ring allteftersom åren går (behöver aldrig bli less på den ) som man lever tillsammans - när livet förändras.
    Min förlovningsring är 5 mm bred - och jag vill att vigselringen ska vara lika bred. Vill ha båda i rött guld. Med några stenar i, så drar det genast iväg i pris liksom...
  • Monken

Min vigselring kostade 8700:- Jag hade en massa gammalt rött guld i olika karat som jag lämnade in, så jag vet inte om priset skulle ha blivit annorlunda om jag inte hade haft det... Jag tycker i alla fall väldans mycket om den och kämpar för att inte prova den varje dag! Det ska bli såå kul sen när man får ha båda ringarna på sig!!

Mina ringar är båda 4 mm breda och 2,3 mm höga. Det är tyngd i dem och känns jättetungt och bra med alla diamanterna som ju gör ringen tyngre!

• Joakina

Monken: Ohh shit! Din ring var rysligt snygg! Förstår att det är svårt att hålla fingrarna ifrån den
    Men det pris du gav var ju inte vasligt dyrt. Även om det är mer än vad vi tänkt men som sagt vi vill välja ringar som vi kommer trivas i.
    Ring är jättesvårt! Mycket svårare än klänningen tycker jag. Och den måste ju vara tidlös..... inte en modegrej. Inte för oss iaf.
    *Det här ger mig huvudbry - mer än vanligt*

• Monken

Ja, det var jättesvårt att välja ring, man ska ju ha den resten av livet och fortfarande tycka om den

Jag är rätt nöjd med att jag har gjort nästan alla "tunga beslut"

- Klänningen klar
    - skor beställda (igår!!!)
    - valt blommor och färger till buketten
    - Ringen finns hemma
    - tärnklänningar på gång

Jag har till och med råkat köpa en brudväska... det var inte alls meningen, men den var såå söt!!

• Joakina

Monken.... *ASG*
    Jag med! För mig var det var inte heller alls planerat eller tänk överhuvudtaget. Men hemma hos mig står också en brudväska... så passande bra till klänningen

Dessutom har jag köpt ett par handskar utan fingrar (ja ni förstår nog). Sitter bara fast i långfingret. Om jag ska använda dom?... *hm* ... Självklart! (vi får väl se)

Tänk så det kan bli.....

• brud 070607

Jag funderar på om man verkligen måste ha guld.

Jag funderar på om man ska välja den silverring man verkligen vill ha i stället för den guldring man har råd med.

Annars vill jag ha vitt guld och det ser ju i princip ut som silver. Jag har hittat en enkel ring för 6200 spänn och jag tycker så klart att det är ruskigt dyrt för ett litet smycke.

• Monken

Vi har vitt guld i våra förlovningsringar och jag har vitt guld med diamanter i vigselringen. Jag har aldrig tyckt om rött guld, tycker jag passar bättre i vitt.

Självklart behöver du inte heller ha guld. Man gör ju som man vill med allt!

Svar på tråden 7 juni brudar?