• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Skottdagen2008

Det känns som om tiden flyger och många puckar att lösa, såsom vinet, vilket vin passar till shii-take soppa och renfilé??

• Akvavit

Renfilé ska vi också ha...men det beror också lite på vilka tillbehör du ska ha....vi fick hjälp från vår catering-man att välja passande viner. Vi kommer ha Chateau Ksara från Libanon till vår renfilé.

Enklast och bäst är nog att gå till systemet och få råd, annars kan du gå in på deras hemsida och söka på recept, något som liknar det ni ska ha, då kan man få bra tips därifrån.

Typ här:
    www.systembolaget.se/MatOchDryck/PassandeDryck.htm{41BE6499-4EB0-4EB4-8772-70BF7C533567}&receptName=Renkalvfil%c3%a9+med+stuvade+kantareller
    www.systembolaget.se/MatOchDryck/PassandeDryck.htm{9EDE2A37-18EB-4C11-84F6-675880D4A70C}&receptName=Trattkantarellsoppa

• Skottdagen2008

Tack akvavit. vår cateringfirkma ville inte säga smaker til oss utan bad oss prata med systembolaget. det är svårt för jag gillar ju inget vin alls så jag kan ju inte smaka mig till det heller.

• Akvavit

Men kanske om ni går dit och berättar vad ni ska äta och att ni vill ha ett vin som passar till, men ändå är ett "lättdrucket" vin, ett vin som många kan gilla. Och vilken budget ni har. De borde kunna plocka fram något bra!
    Lycka till

• jennysnartfru

Lycka till Qozze, väntar med spänning om att få höra alla detaljerna sedan.
    Gjorde provuppsättning igår, blev verkligen jättefint. Glad att jag lyckats spara ut till långt hår, lättare att göra en uppsättning då.
    Min tärna blir oxå jättefin.
    24 dagar kvar för min del..

• Akvavit

23'e januari idag....datummässigt exakt en månad kvar tills det är dags för mig .-)

• jennysnartfru

Har precis bokat fotograf till kvällen, vi var tveksamma til det då vi vet att många av gästerna kommer ta bilder. Nu får vi iaf fina mingelbilder.
    Idag ska vi träffa floristen som ska pryda borden med något fint.
    Nästa vecka är det repetition i kyrkan med prästen, tärna och bestman.

• vinterbrud -08

Nu är det 10 dagar kvar och prästen har fortfarande inte hört av sig. Men de sa att de brukar höra av sig ca 10 dar innan. Men det känns så nära inpå. Vi har fortfarande inte börjat bli nervösa än, men det kommer väl. Det mesta är klart nu, det är bara vigselprogrammen kvar och det måste jag vänta med tills vi träffat prästen.

• Strawberryhoney

3 veckor och 3 dagar kvar för mig

• jennysnartfru

Ni har inte sett några snygga manschettknappar?

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3