• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Gotland08

Vi åker till Gotland på onsdagen och hem på måndag. Skönt att få så många nätter på hotellet och bara vara. Ska bada mycket i bubbelbadet som vi har på rummer

• Skottdagen2008

Var i Visby över helgen. Min kompis gav mig en resa dit i julklapp. klart jag har ju varit i Visby typ7-8 gånger förr så nu bara fanns vi till och strosa omkring. Inga krav på att upptäcka något. Tränade t.o.m. på Nautilus gym .

• ~vinterbrud~

Klart du ska vara lite ledig innan bröllopet Akvavit!!

Jag ska vara ledig från ons-fre (dvs 3 dagar innan bröllopet). Ska inte heller fixa med mat och dukning eftersom vår catering fixar allt. På onsdag ska jag iväg och på konsultation hos frisör (hår och make + göra naglarna) och senare på e.m ska vi ha sista träffen med festarrangören (cateringfirman) och gå igenom middag och fest. Torsdag ska jag och m2b hinna fixa det sista, samt åka och lämna vigsel och festprogrammen till de som ansvarar för detta. Dagen innan, dvs fredag ska jag ha en mysdag med min tärna och bo på hotell natten till bröllopsdagen.

Försöker ANDAS nu

• jennysnartfru

Vi kommer vara lediga hela veckan innan och sen 3 veckor efter bröllopet, 2 ½ vecka smekmånad och sen när vi kommer hem, lediga ½ vecka bra om känner av jetlagen.

• pannkaka

Vi har tagit ledigt hela veckan innan och fyra dagar efter. Har mycket som ska ordnas sista veckan med att välja förrätt (huvudrätt redan provad och bokad), duka och träffa fotograf. sen måste jag se till så klänningen är perfekt så inte mamma får ett nervsammanbrott
    Kvällen innan kommer vi duka och fixa allt tillsammans med Toastmaster, värdpar, tärna och föräldrar och sen på kvällen äter vi midag allihop hemma hos mamma och pappa. Jag har ju faktiskt drygt fyra veckor kvar och jag känner mig inte alls nervös nu. Allt böjar falla på plats och allt krångel som var i höstas och början på vintern har vi lagt åt sidan.

Det enda som jag kanske har lite pyttepanik över är att jag inte får tag på bruna papper till Festprogrammen...ska ner på stan nu å leta. Det löser sig nog

Ha det bra alla. Grattis till nygifta och lycka till ni som står näst på tur!

• Skottdagen2008

Själv har jag äntligen fått klänningen sydd någorlunda OK, men vad ska jag säga, det blev inte riktigt som jag trodde. De fick ta bort skenorna för att bysten skulle få plats plus att de sa att jag har en kropp som man egentligen ska skräddarsy och inte hyra eller köpa. Kunde de inte kläckt ur sig det så jag köpte klänningen. Näe, så min s.k. släta klänning blir rynkig runt midjan då banden i rygggen drar i tyget för att hålla uppe klänningen på plats, hm.......suck!!! Försöker att inte tänka på det, men visst i detta läge känns det ledsamt att inte ensa ha tid till att försöka hitta en ny klänning.

Dessutom är jag nog säker på att det inte blir någon möhippa för hon som har ansvaret dvs min tärna har fullt upp ända fram till vårt bröllop. Hon är i växja och i Sthlm och överallt så jag tror jag får glömma det helt. medan min m2bs vänner planear för fullt för honom . Hehe.

• Strawberryhoney

Jag vet med mig som sagt att de ej blir nån hippa här. Men jag tror jag ska ta nån av mina vänner och bara ha lite middag eller lunch och inget märkvärdigare än så.
    Jag har ingen tärna heller så som skulle fixa nåt.

• Qozze

~vinterbrud~: Jag har känt mig rätt så cool hela tiden, nervositeten har inte slagit till ännu. Men jag tror att det kommer när vi åker iväg. Har för mycket att göra på jobbet för att hinna tänka så mycket på det. Måste få klart det viktigaste innan vi drar.

Akvavit: Vi kommer att vara lediga ons-fre innan bröllopet, alltså bara en arbetsdag kvar nu. Känns skönt att hinna fixa det sista innan i lugn och ro.

Brud0801: Åh, nej vad jobbigt!! Kräksjuka som är så smittsamt. Jag håller alla tummar för att ni andra klarar er! Vi är lite paranoida för det eftersom det har gått på dagis nyligen. Vi hade kalas igår för yngsta dottern men de som hade barn som nyss hade kräkts tyckte vi inte skulle komma (jättetrist att säga till folk dock). Vi vill inte riskera att bli smittade så här nära.

Nu ska vi fortsätta packa

• Qozze

NEEEJ, jag skulle aldrig ha skrivit det. Nu kräktes precis vår äldsta tjej ner hela sängen... inte hjälpte våra försiktighetsåtgärder... Shit!!

• Thailand 08

Qosse: Nej!!! men när ska ni åka?

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3