Inlägg från: Sarah81 |Visa alla inlägg
  • Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Sarah81

Har just insett att jag kommer att bli hippad idag. *hjälp*

• Sarah81

Jag hade rätt. Mycket riktigt stod de och bankade på dörren vid 10-tiden. Så idag är jag tämligen sliten men glad

• Sarah81

Nu har jag i alla fall hämtat mig

Jag förstod att jag skulle bli hippad redan på morgonoen då min m2b påpekade lite försynt att jag kanske bordetvätta håret och komma mig ur morgonrocken strax innan han for på jobbet...

Mycket riktigt kl 10 så knackade min bästa vän och min syster på dörren , gav mig en lång lista att packa. Det var allt från husets största sked, en haklapp, mitt löshår ,korsett mm suspekta saker.

Sen fick jag dressa om till min sambos asfula bodybuildarbyxor från början av 90-talet (om nån minns hur sånna såg ut) En t-shirt med trycket (fram):det är tur att han ej vet vad ordet giftermål betyder!  (bak): städa, tvätta, klä barn, ge frukost på sängen +morgonstånd hela dagen! 
    Sen den obligatoriska bröllopskronan och det hela avslutades med att jag blev sminkad som Mimi i the Drew Carey show.

Efter att syrrans sambo kom för att vara branvakt bar det iväg. Först hamnade vi på den lokala pärlbutikendär mina vänner väntade.De gjorde smycken åt mig medans jag fick manikyr.

Sen blev jag paraderad på stan +plus bjuden på lunch på hotellet vi är bokade för bröllopsnatten.

Efter det blev det bowling vilket jag är jätte sämst på.  Dessutom lyckades jag sabba manikyren. Mne det gjorde inget för vi hade riktigt roligt.

På bowlingen hände det absolut gulligaste. Jag skulle gå på toa och på väg ut från toan mötte jag en söt liten tjej i 7-års åldern. hon stannade av och riktigt stirrade på (jag tänkte hjälp nu börjar hon väl grina för jag ser hemsk ut). Nej, istället skiner hon upp som en sol och uppriktigt säger -Vad fin du är!
    Gissa om jag smälte! Antagligen så såg hon bara den glittrande kronan och allt smink. Men man insåg verkligen att barns och vuxnas syn på livet är verkligen olika.

Sen hem till min syster där jag blev nerknuffad i jacuzzin och hade en lugn stund för mig själv och jag fick tvätta av mig. Sen fick jag byta om till myskläder och sminka upp mig. Helt plötsligt så var min frisör där och hon satte upp mitt hår tillsammans med löshåret till värsta 50-tals frillan.

Efter det blev jag uppledd till övervåningen där jag ser alla mina sexigaste underkläder ligga uppradade och allrummet är omgjort till fotostudio. Så då fick jag göra secret box bilder som morgongåva åt min m2b.

Då jag kom ner hade de dukat upp till en god middag som de tyckte ja skulle äta med den största sked de hittat och haklapp bara så jag skulle få veta hur det kändes att äta som barn(hmmm)..  Det var i alla fall jätte gott. Efter det flödade alkoholen och det var singstar och frågesport för hela slanten.

Hur som helst hade jag en jätte bra dag

• Sarah81

Min syster hade lånat en systemkamera så hon fotade

Gotland08 skrev 2007-12-17 21:49:00 följande:
    Vilken härlig dag Sarah! Låter hur mysigt som helst. Kul med SB bilder. Vem fotade?
  • Sarah81
    Akvavit skrev 2007-12-20 15:34:22 följande:
    vinterbrud -08,Jag älskar den buketten, jag har den också som eventuell bukett...tänkte också eventuellt ha hjärtan på tråd i dukningen...
    SkrattandeJag ska ju oxå ha en liknande bukett med kritvita rosor och sidenband i stället Skrattande
  • Sarah81
    Qozze skrev 2007-12-20 22:45:17 följande:
    Låter som mysiga föräldrar. Och du, om de kunde se dig på er stora dag så skulle de säkert vara superstolta över dig! *stor kram*
    Strawberryhoney: De finns nog alltid med dig om inte annat i ditt hjärta. Du verkar ha haft toppen föräldrar
  • Sarah81

Hoppas att alla får en GOD JUL!

• Sarah81

Färg på klänning?
    Royal blå med silverbroderier och vita pälsdetaljer
    Tiara? Slöja? eller annat?
    Strasstiara med vita och isblå stenar

Övriga smycken?
    Strassörhängen och en silverkjedja om halsen

Något nytt, lånat och blått?
    klänningen är blå, det mesta är nytt, lånar silverkjedjan av mamma och har fått låna farmorsmors strassbrosch att hålla i hop sjalen med

Färg på skor? höga eller låga?
    blå stövlar med vita satinband som snörning, kilklack på ca8cm(älskar höga klackar)

Blommor...liten nätt bukett eller stor?Färger?
    Liten och nätt hårdbunden med kritvita rosor

Något över axlarna?
    Enegenhändigt stickad sjal

Håret, sminket och naglarna gör ni det själva eller på salong?
    Håret gör en av mina vänner, som är frisör. Hon snarare krävde att göra mitt hår
    Smink och naglar gör jag själv..

• Sarah81
    Bzzz skrev 2008-01-03 20:50:48 följande:
    Nu börjar jag bli galet nervös....från att vara den coolaste av alla känns det nu som detta är ett skämt...haha...är det på riktigt eller bara på skoj tro?!?!? Jag fattar verkligen inte att jag om två dygn är fru och inte fröken mer Nu fixas det sista för att vara helt klart till imorgon. Då ska min m2b hämta sina kläder, jag ska fixa naglarna och sen ska vi till restaurangen och dekorera... Häftig känsla måste jag säga och snön har dessutom kommit. Härligt!
    Ska tänka på er på lördag och jag önskar er en alldeles magisk dag
    Strawberryhoney skrev 2008-01-03 21:05:47 följande:
    YEEES liksom kan man ha mer tur... En vän till mig har en sambo som är bagare och han gör bröllopstårtan så gott som gratis *glad*
    Åh så kul ibland är det bra med kontakter

Idag blev allt så verkligt helt plötsligt. Vi fick hembesök av prästen och vi gick igenom vigseln och pratadeom äktenskapet. Det kändes jättebra. det känns verkligen som att det kommer att funka med vår präst. det kändes extra roligt att det är en yngra kvinna med humor

Nu börjar det kännas spännande bara två veckor kvar och en massa  småfix kvar. Ska bla lämna in klänningen för att pressas och köpa en massa små saker till frisyren  och så... så måste jag hitta ett fint album till min  secretbox-bilder...
  • Sarah81

vad kul med en extrahippa Gotland De "stal" min gubbe från jobbet i lördags och hade svensexa. han var tämligen färdig då de kom hem med honom. Här börjar det i övrigt att vara smått panik , jag har båda mina småttingar sjuka. Vilket givetvis tar all min tid. och vi har en hel del småfix kvar.bla fick jag veta idag att ev ett par ej kommer för de gillarej någon av sambons bröder. Suck jag som hade klart hela bordsplaceringen och beställt maten... Fick dock den definitiva menyn i dag och jag är supernöjd. För 160kr/kuvert får vi. ~Meny~ Buffé Ötrmarinerad fläskfilé potatisgratäng Baconinlindad kyckling pastasallad med curry och morotsmix Västerbottenspaj Fetaostpaj Broccoli&baconpaj Tapas Ugnsbakad annanas med chili & choklad Tomat med mozarella, basilika & rödlök Pestosnittar Vitlökskräm Chilikräm Ädelostkräm Lingonsalsa Två olika grönsallader Melonsallad Bröd & smör Dessert Fransk chokladtårta med panatelles & grädde Citronpaj & grädde Bärblandning

• Sarah81

Nej men vad hände med mitt inlägg? Hoppas nån orkar läsa i alla fall

• Sarah81
    provar snygga till mitt inlägg från igår

vad kul med en extrahippa GotlandGlad De "stal" min gubbe från jobbet i lördags och hade svensexa. han var tämligen färdig då de kom hem med honom.

Här börjar det i övrigt att vara smått panik , jag har båda mina småttingar sjuka. Vilket givetvis tar all min tid. och vi har en hel del småfix kvar.bla fick jag veta idag att ev ett par ej kommer för de gillarej någon av sambons bröder. Suck jag som hade klart hela bordsplaceringen och beställt maten...

Fick dock den definitiva menyn i dag och jag är supernöjd. För 160kr/kuvert får vi.
    ~Meny~
     Buffé
     Ötrmarinerad fläskfilé
    potatisgratäng

Baconinlindad kyckling
    pastasallad med curry och morotsmix

Västerbottenspaj
     Fetaostpaj
     Broccoli&baconpaj

Tapas
     Ugnsbakad annanas
    med chili & choklad
    Tomat med mozarella,
     basilika & rödlök
     Pestosnittar

Vitlökskräm
    Chilikräm
     Ädelostkräm

Lingonsalsa

Tv,å olika grönsallader
     Melonsallad
     Bröd & smör

Dessert
     Fransk chokladtårta
     med panatelles & grädde
     Citronpaj & grädde
     Bärblandning
  • Sarah81

Oj vad kul att läsaom alla hippor Ni verkar ha haft jätte bra dagar med dans och tunnbadande.

Nu börjar det vara nervöst. Mindre än en vecka kvar nu. vi har iofs nästan allt klart det är bara att hämta ut klänningen från kem och ordna med transport till kyrkan.
    Det hade varit roligt att få läsa lite om ni som gifte er förra helgen men ni är kanske forfaranade uppe i varv?

• Sarah81

Pannkaka . Tur det löste sig med bokningen i allafall

Skottdagen:jag säger som vinterbrud, gå till en annan sömmerska. Så kan det kanske lösa sig.

Strawberryhoney: håller med din m2b, han kanske vet mer än du tror om en ev hippa.

Nu är det nära, satt i går uppe till 01 för att göra i ordning alla bordsplaceringar. Men de blev i alla fall jättefina om man får skryta lite
    Idag kommer min vän frisören och hon ska färga mitt hår så alla färgrester i hårbotten är bort till på lördag.  Sen så vill jag städa hela huset innan lördag för morsan ska sova här med barnen då och jag blir jättenojjig för det. Hon brukar jämt klaga på min städning ( hon är pedant). men hon får nog ta det som det är....

• Sarah81

Akvavit. Nu är allt pyssel och inköp klart. tack och lov Jag har lagt in en något suddig bild på  borsplaceringarna i galleriet om du ville kika( Ni andra oxå för den delen).

• Sarah81

Bzzz Vad fantastiskt vackra ni var och ni verkar ju ha fått er drömdag.

Tänk på lördag är det min tur*längtar*. har lagt ut en bättre bild på bordsplaceringarna. Sen har jag även lägat upp eb bild på minaskor och strumpebandet jag knåpade ihop i går kväll.

• Sarah81

Ja då var man fru Vi fick en alldeles underbar dag som jag lovar att skriva mer om senare. Har ej fått några bilder än men jag har lagt ut en bild på buketten i alla fall. Nu ska jag återgå och mysa med min make

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3