• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Akvavit

Vi har ju gått valskurs, tre en-timmes lektioner! Hur kul som helst faktiskt, vi kommer bli SÅ stiliga!! Vi kunde redan grundstegen, så vi kunde ganska snabbt gå vidare till svängar och stilpoäng på hållning!

I alla fall, vi dansade lite till Drömmen om Elin, en enkel, fin och tydlig vals.
    Men den vi ska dansa till är en instrumental valsversion av Annies song av John Denver som är helt underbar. Den finns inte ute att skaffa utan är en version som spelades på en danstävling...

• jennysnartfru

Akvavit
    Var tog ni danslektioner?
    Vi funderar på Frank Sinatra, Celine Dion, Josh Groban. Hittat en duett med celine och josh som heter prayer, fantastiskt vacker. Inte så svag för den svenska folkvisetonen.

• Akvavit

jennysnartfru,
    Vi hittade en dansskola här i Falun som kan ge privatlektioner, 400 kr/timme & par, så just nu har vi betalat 1200 kr totalt för oss båda.
    Vi kollade även upp i Stockholm, bla DansSkolan SULAN, de ville ha för 1 gånger 3 timmar 2.040 kr...

• Akvavit

Sarah81,
    Vilka bra placeringskort. Är det en liten påse med nån gåva till gästen? Mysigt! Tänk, om en vecka är du klar!

Vet inte om jag ska vara avundsjuk eller ej... på ett sätt ska det bli så skönt när det är över, samtidigt har det ju varit jättekul att planera detta!

• Akvavit

En fråga till alla - har ni någon speciell transport mellan kyrka och festlokal? I så fall vad? Och hur mycket betalar ni?

Vi vill inte betala jättemycket, men det måste ju vara en täckt bil, funderar på bara en "vanlig" bil. Har kollat några gamla fina bilar, men ägarna vill inte ta ut dem på vintern...
    Häst och vagn skulle kosta 2000-3000, och då skulle vi bara åka en liten bit och sen hoppa in i en bil, känns lite meningslöst, även om det ser mysigt ut.

• Gotland08

Fortfarande ingen dator...men idag ska den bli klar och han som fixat med den säger att allt gick att rädda

Vi ska dansa Dirty Dancing men har inte börjat öva än... Alltid sista minuten! Ska börja bryta ner rörelserna ikväll och hårdköra i helgen.

• jennysnartfru

Vi skulle åka häst och vagn men har faktiskt avbokat den då vi var oroliga att det skulle bli för kallt. Så nu har vi hyrt en limo istället. 1100kr/timme

• ~vinterbrud~

Vi kommer att åka en Rolls Royce från -61 mellan kyrka och festlokal (en jättesnygg!). Tror det kostade 2.500kr för en timme.

Vals: åh jag ger snart upp!
    Jag kan dansa typ allt men min m2b har verkligen 2 vänsterfötter så wienervals är uteslutet. Kanske kan lära honom vanlig vals på 1.5 vecka men då är problemet att vi inte hittar någon låt i valstakt.
    Är det väldigt fel att köra en tryckar-låt och försöka få den att se "stilig" ut?

• EdLi

Vinterbrud:
    Tycker inte det är fel att köra en tryckarlåt. Hade jag gärna gjort om min m2b hade gått med på det. Tror det kommer bli svårt att få med den stora klänningen i wienervalsens svängar.

Vi träffade prästen och övade igenom vigseln idag, helt plötsligt känns det mycket verkligare och nära.

• Bzzz

Nu har jag lyckats få in någon mer bild men av någon anledning vill det sig inte riktigt....

Hur som helst så hade vi en underbar dag!! Vi steg upp vid 8.30 och en god frukost tillsammans med barnen innan de blev hämtade en timme senare. Min bästa väninna kom sedan och vi sminkade oss innan vi åkte till frissan. Väl där drack vi lite champagne och hade trevligt...inga nerver alls från min sida faktiskt. Min tärna och mb var jättenerviga.... Jag blev såååå nöjd med håret, precis som jag ville ha det. Hoppas få några iktigt bra bilder att lägga in.

Sen bar det av till fotografen. Där slöt min man och hans bestman (bror) och våra två söner upp. Vi tog några bilder utomhus men eftersom det snöade så blev de lite prickiga så vi fortsatte in till hennes studio. Ha r sett några bilder och de verkar bli toppen. Mycket svart/vitt. Min tärna, bestman och barnen åkte före oss till kyrkan. Väl påväg dit blev JAG jättenervös, fruktansvärt nervös faktiskt. Min man gick in till sin bror och ställde sig längst fram och jag mötte upp med min pappa, barnen och tärnan. Mendelsohn började och vi gick in-heeeeelt fantastisk känsla. Barnen gick före oss och var sååå duktiga. Tog min mans hand och från den stunde så log vi nog för resten av dagen. Musiken var underbar, barnen duktiga och småbusiga och ringen helt suuuupervacker.

När vi kom ut till alla gäster som väntade utanför kyrkan regnade det rosblad och ris över oss....LYCKA!

Sen åkte vi i en gammal gammal fin bil till festen, hann prata lite och dricka lite skumpa. Sen började festen, härliga tal, många gäster (92) och fantastisk mat/vin (rödlökscheescake, helstekt fläskfilé, mandelpotatiskaka, chokladpraliner, tårta med hallon och vitchokaldmousse) Tårtan var sååå fin, den översta som vi skar av var mörkt röd med vita rosor, de fyra undre var vita med mörkröda rosor.
    Vi sjöng, skålade (jag och Johan i mycket vatten), vi fick bjuda på spex från möhippa/svensexa, lekar och mycket annat kul.
    Sen började dansen, vi valsade som 17! Vals två gjorde jag med pappa till "Ellionr dansar" som går "Valsa med mig lilla pappa" - hett tuppskattat tips. Sen dansade vi och hade kul till 01.30 då vi smet till en herrgård med bröllopssvit. Där pratade vi i massor, drack champagne och hade en heeeeelt underbar bröllopsnatt....och det där med att man är så trött att man slocknar direkt....det kan jag inte hålla med om. Man är ju pigg av bara ruset av den sköna känslan att vara man och hustru!!!
    Många av våra vänner höll igång till 05.15 så det var verkligen en lyckad dag/kväll/natt för alla. Så många har kommenterat att allt var kanon. Bordsplaceringen betyder mycket så jag är glad att jag lagt mycket tid på den för att alla skulle ha trevligt, festprogrammet var också oerhört uppskattat.

För er som har ert kvar-njut njut njut hela dagen. Den går fort men försök ta vara på varenda sekund, drick mycket vatten, småprata med din man/fru lite då och då om saker som händer. Det är magiskt, jag lovar.

det som är så konstigt är att man lagt så mycket tid på de dagen och nu är den förbi, konstigt men faktiskt också väldigt skönt. Förra veckan var vi lediga en dag med barnen först och bara njöt, sen bar det av till Yasuragi Spa på Hasseludden i några dagar. Lugn, champagne, behandlingar, mys och god mat. Perfekt att få egen tid tillsammans. Nu suger vi på karamellen innan det blir bröllopsresa i april!!!!

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3