• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • snöbrud08

En till som blev hippad i helgen =)

Då min pappa på Åland fyller 70 skulle jag o min blivande åka dit i fredags med kvällsfärjan. Jag övningskör från Sundbyberg mot Norrtälje. I bilen berättar min sambo i förbigående att det varit ett rån i Rissne/Sundbyberg. När jag kört i ca 20min. signalerar plötsligt en "Civilpolisbil" att vi ska stanna. Som övningkörare blir man gaaaanska stirrig! Mannen förklarar att han är från Klarapolisen och att bilen stämmer överens med flyktbilen från rånet i Rissne. Efter ett antal frågor måste jag följa med honom i "polibilen". Jag åkte sen i 20min o övertalade mig själv om att det måste vara hippa! Men tänk om inte...f-n vad nervös jag var!

Väl vid "Klara polisstation" var förstås mina vänner!
    De spökade ut mig i en massa rosa (som jag avskyr) och sen var det bara att vandra igenom Centralstationen och ner i t-banan, fredag em vid 17-tiden. Ni som bor i Sthlm vet att det är folktomt då... :D

Jag fick spela in sång i studio. Det var så roligt att jag hade kunnat skråla hela natten =)) När det var klart fick jag samla kärleksråd i en söt liten bok av folk på Sveavägen. Det var faktiskt riktigt roligt. Sen var det vin- & pralinprovning (jag e både vin- & pralintokig) med en superduktig tjej som kom hem till en lgh vi var i. Därefter var det middag, jag fick svara på en massa frågor som min sambo redan svarat på, och sen hade de samlat namn på en massa gamla kärlekar och visade kort o jag skulle berätta historien bakom o på så sätt göra mig av med mina gamla "spöken". =))

Det var en helt underbar kväll, som slutade med att jag kom hem, la mig rätt över min sambo o skulle bedyra min kärlek. Han försökte få liv i mig genom att sakta knuffa ner mig på golvet, vilket resulterade i att jag slutade kvällen med att snarka dammtussar. =)))

• Bzzz

Men rackarns...vad gör jag för fel....försöker lägga in bilder men jag lyckas inte så bra...grrr. Har fått in en iaf men där syns knappt klänningen, håret eller någonting!

• Akvavit

Den bilden du fått in ser härlig ut!! Mysigt att det snöade på er! Vet att klänningen inte syns så mycket, men den ser fin ut nertill. Vad var det för klänning du hade?
    Visst var det i Dalarna du gifte dig? Var var ni någonstans?

• Bzzz

Ja, vi gifte oss i en kyrka strax utanför Avesta! Klänningen är uppsydd i Borlänge på Ateljé Barbro, den blev helt underbar och hon som sydde den ar varit oerhört proffsig! Tyget är råsiden så det vart liksom lite liv i det! Ska försöka få in fler bilder!

• ~vinterbrud~

Grattis Bzzz!
    Jättefin bild - ni är jättestiliga båda två!

• Skottdagen2008

Har alla blivit hippade utom jag....snyft

Har föresten tagit Secret Box fotogradferingen i helgen. det var i en studio och hon var mycket trevlig och jag kände mig verkligen bekväm. Får se hur bilderna blir. Lite tråkigt dock att det inte var i någon mysig miljö såsom slottbilder eller andra mysiga ställen utan samma bakgrund, men jag hoppas som sagt att bilderna ändå blir vackra. Nervös som tusan.

• Akvavit

Skottdagen2008,
    Jag har inte heller blivit hippad än....fast jag är ganska säker på att det kommer. Jag har ju ett tag till på mig!

Och angående secret box bilderna så tror jag inte att bakgrunden egentligen spelar så stor roll, det är ju ändå du i olika vinklar som är huvudsaken...

Hur gick det förresten med ringarna? Visst beställde du från LGU?

• Skottdagen2008

Akvavit:
    Tack för uppmuntran. Jo, det är ju ändå jag fast omgivningen inte är lika vacker som många bilder jag sett t.ex. Gotlands .

Jag börjar bli lite orolig över ringarna, har inte hört något ännu.

• c t

Har inte heller blivit hippad...än

Jag har hoppat SB, jag känner mig inget fin alls så jag strunatr i att ta bilder. Min m2b får annat i morgongåva

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3