Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Jag har inte heller blivit hippad, men känner på mig att det blir i helgen. Vet inte varför, mest en känsla.
Grattis Bzzz, vad fina ni var.
Hoppas på lite mer vinter till 16 februari.
Skottdagen2008,
Ett hett tips kan vara att ringa och kolla lite. De blir alltid klara i tid vad jag vet, men det kan nog vara bra att ringa och påminna lite. Det gjorde vi....bara fråga hur det går och undra när de blir klara för upphämtning...
Jag kommer nog inte heller göra någon SB, känner mig inte heller nå' rolig....
Akvavit, Skottdagen, jennysnartfru och c_t, dvs ni som ej blivit hippade: ni har något VÄLDIGT roligt att se fram emot!!
Skottdagen; var det din SB som kostat runt 1.600kr och var gjort här i Sthlm? Har du möjlighet att lämna uppgifter om denna i min inbox eller gästbok? Jag ska ju själv ordna en hippa i vår och funderar lite på detta som ett inslag.
Vinterbrud:
Adress finns i din gästbok.
Var föresten och skulle sy in min klänning och fick till svar då den inte sitter snyggt längre att jag gått ner för mycket för att de ska kunna sy in den snyggt?! Jag köpte den i våras och den kom i november och de sa att jag skulle kunna sy in den om jag gick ner.
Jag sa redan vid beställning att jag ville ha en strl mindre än de beställde, men de ville de inte beställa utan det skulle kunna gå att sy in lättare än att mans kulle kunna ta ut den större.
Nu när jag gått ner 7 kg har jag tydligen gått ner för mycket för de kaninte sy in i alla sömmar som de sa utan kommer bara att sy in i sidorna och då blir ju framsömmarna lite för vida och baksömmarna också = F-N!! Inte så snyggt!
Vad skulle ni göra, jag vigs om 6 veckor och 4 dagar.
Skottdagen2008:
Nej vad tråkigt, var ju precis det du var rädd för... Vet inte vad jag skulle göra, du har ju antagligen fastnat för din klänning och vill inte sälja den och köpa nu, gå upp dina kilon lär inte vara ett tänkbart alternativ heller ;)
Jag lämnade min klänning i torsdags, den har i o f korsettsnörning men eftersom den var två storlekar för stor gick den omlott vid snörningen i ryggen. När de tog ut snörningen som den skall var fick de sy in ca 10-12 cm på omkretsen, 2-3 sm på varje sida, eftersom det är brodyrer runt om kan de bra ta sidsömmarna på min med. De sa inte att det skulle bli några problem så jag hoppas de har rätt, skall hämta klänningen måndagen före bröllopet. (lite nervös)
Lycka till med beslutet.
Precis vad de gör på min med, dvs syr in på sidorna 12-16 cm i omkrets. Brösten blir inte så snygga som önskat utan den liksom trycker in mina egna mot kroppen som en limpa.
Ska dit på torsdag och kolla första "insyningen".
Du har ju över en månad på dig i a f, men jag förstår att det känns stressande. Min behöver de inte ta så mycket på vid brösten utan mest runt midjan. Kanske är lättare?
Har också funderat på vad man skall göra om de inte blir bra när de syr in den. Inte så kul att börja leta ny klänning 5 dagar före bröllopet, försöker att inte tänka på det så jag inte stressar upp mig i onödan, finns annat att stressa över nu.
jennysnartfru: Jag har lagt in en suddig bild på våra program i mitt galleri. Vi har ett enkelt blad med programmet på framsidan och texten till den sång alla ska sjunga på baksidan. Enkal att göra, men jag tycker den blev ganska fin ändå.
Vilka roliga hippor alla verkar ha fått! Jag känner mig fortfarande lite matt efter helgen men det var det absolut värt!
Vi har tyvärr fått ett par sena återbud. Blev så ledsen när det kom, det är ett par som jag verkligen verkligen ville ha där. Har inte riktigt kommit över det ännu känner jag. Men hon var med på hippan så man får vara glad åt det åtminstone.
Skottdagen2008: Min SB var också i en studio, men de bilderna blev superfina. Man tänker inte alls på det tycker jag. Dina kommer att bli lika fina med! Vad trist med din klänning, hoppas att de kan ixa till den, det är ju inte sånt man vill hålla på med så nära inpå.
Sarah: Snart är det er tur. Hoppas ni har allt i ordning och att ni hinner njuta av de sista dagarna. Känner själv att dagarna bara flyger iväg. 12 dagar kvar nu för oss...
Bzzz: Stort grattis, och vad kul att se bilden, ni var så fina! Det ser härligt ut med vinterbröllop, eller vad säger ni tjejer?!
Fick nästan hjärtattack idag...Ansvariga för lokalen vi bokade i Augusti redan ringde och meddelade att de hade inga anteckningar ang den 23 februari så de ville bara kolla så att det var avbokat så de kunde ge bokningen till någon annan...jag skrek rätt ut!! Vi löste det som tur var...pfjuh
Jag tror att jag bara får "mini-hippor" på olika orter. Eftersom alla mina vänner bor långt ifrån varandra så gissar jag på det. Hade en förra helgen när calle hade svensexa. Åt fantastisk middag drack massa vin, rökte cigarr och sen hade de lite frågesport (samma frågor som calle fick) sen fick jag måla ett porträtt av honom med kolkritor. Ehrm...unrar vad de kommer göra med den bilden.
Sen får jag nog en nu på onsdag med. hade tagit på mig extra jobb men fick lova att avboka det...Sen antar jag att hippan som min syster spånar på blir den 2 februari...barndomskompisen råkade försäga sig idag
Har pecis kollat på Gudfadern 2. Så jag sitter och funderar...skulle man kunna använda musiken från filmen till brudvalsen?