• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Skottdagen2008

Det är ju samma bekymmer för jag har större byst än midja och de tog in lika mycket överallt så att det ändå var stort runt midjan och tajt runt bysten. Näe, jag hoppas verkligen att det blir bra. Dessutom när man tar in en klänning som är lägre bak än fram så blir det ju som ett hack under armen, dvs den linjerar ju inte längre, framsidan och baksidan, men det hoppas jag VERKLIGEN att de syr rätt, annars tror jag nämligen att jag tar hem klänningen och syr om den själv. Har ju sytt en medeltidsklänning tillsammans med min duktiga kompis och den sitter som en smäck.

EdLi skrev 2008-01-14 18:48:09 följande:
    Du har ju över en månad på dig i a f, men jag förstår att det känns stressande. Min behöver de inte ta så mycket på vid brösten utan mest runt midjan. Kanske är lättare?Har också funderat på vad man skall göra om de inte blir bra när de syr in den. Inte så kul att börja leta ny klänning 5 dagar före bröllopet, försöker att inte tänka på det så jag inte stressar upp mig i onödan, finns annat att stressa över nu.
  • Gotland08

Tråkigt med klänningen skottdagen, ska hålla tummarna att det löser sig.

Vilket mardrömscenario pannkaka...ditt nick lever verkligen upp till era händelser Gud vad jobbigt om de bokat in någon annan...

Själv är jag coollugn och det känns som om jag är för lugn. Vet att jag har massor att fixa med och datorn är ännu inte igång men ändå känner jag ingen stress Allt kommer kanske sista veckan. Just nu försöker jag få tag i killen med de runda borden men jag kommer inte fram...

• Skottdagen2008

Jag hoppas att jag målar fan på väggen när det gäller klänningen, men visst känner jag paniken öka. de sa att jag kommer att bli nöjd till slut så jag hoppas verkligen det.

• Brud0801

nån mer som gifter sig nästa lörd 26?? oj va snart det är!!!!!

• Akvavit

Brud0801,
    Om du går tillbaka en sådär 5 sidor i tråden finns en lista med datum....du kan ju skriva in dig där om du vill!

• ~vinterbrud~

Vi är några stycken som gifter sig nu snart. Bifogar senaste listan (vill du lägga till dig Brud0801?)

Januari:
    -----
    080119 sarah81
    080126 Qozze (Åre
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 FruKnas
    080129 Jensofia (Ishotellet, Jukkasjärvi)

Skottdagen: angående din klänning.
    Om jag vore du skulle jag kolla med en annan sömmerska. Jag vet andra brudar som fått sy in hela klänningen pga storleken stämde ej (flytta skenor i livet etc etc). Inget ska vara omöjligt om man är en duktig sömmerska!

Pannkaka; ha ha tur att de löste sig. Jag hade också nästan fått hjärtattack!

Mitt tidigare coollugn börjar avta - nu börjar jag bli smånervös. Vet att jag hinner allt men är lite nervös ändå!
    Fick förresten tips av flera kompisar som gift sig att man ska ringa och dubbelkolla sina bokningar, tex blommorna! Flera hade varit med om miss i blombokningar (fel blommor, glömt dekorationsblommorna etc). Så ett tips till alla är att dubbelkolla!

• Strawberryhoney

Snor snor här är vi förkylda men hellre sjuk nu än sen.
    Funderar på det där med möhippa. Jag skrev ju förut hur ont jag hade om riktiga vänner osv. De tänker mest på sig själva och är allmänt dåliga på att höra av sig osv.
    Har bjudit på klädpartyn och andra grejjer de struntat i tex. Sist så var det min sons gudmor så hon har tydligen träffat en kille ooch jag hade väl inte direkt skickat nåt kort då jag absolut VISSTE att hon inte skulle komma så hon frågade om hon fick komma så jag sa du gör som du vill.
    Sen typ nån dag senare så "OOOh jag kan inte komma jag ska resa till Spanien".
    Det var göra med att hon kom på sin gudsons dop som gudmor.Hon messade en massa dagen innan om blir du sur om jag ej kommer osv. Suck. Säger en del om mina vänner va?

Jag har haft 2 mammaträffar varav den ena om är en person som också hör till min vänskapskrets skitit i att komma. Jag har alltså NOLL chans att ens bli hippad.

De få vännerna som är kvar vet inget om bröllop eller hippor. Jag skiter i hippan isig. Jag är nykterist och ammar men det vore roligt att göra nåt. Men som sagt kan man inte fixa nån egen middag bara med de få få (2-4 pers) som finns kvar. De vet ju knappt egentligen hur man har kul men bara för att jag får känna mig som den som är först ut att gifta mig...snacka bort lite dötid och ha trevligt. är det helt jäkla fel? Ska jag bara sitta och vara tråkig och förbarma mig över vilka kassa polare jag har?

Kanske jag skulle bjuda min barndomsvän som ringde igår första gången på 6 månader och äta mat eller nåt. Vi träffas typ skitskitskitsällan men igår ringde hon och berättade att de väntade barn igen. o andra sidan har hon satt på min m2b men det skiter jag i det var ju innan oss.Har ju kännt henne 22 år typ. är struligt i mitt förkylda huvud.

jag är iallafall glad åt er som blivit hippade på riktigt men jag klarar mig såklart med litee sällskap i goda vänenrs lag. En lunch eller vad som helst. Blev långt men ventilerar lite.

Jag klarar mig såklart utan nåt alls. Min sambo låter bara så positiv då jag sa att jag ej får nån hippa så... han svarar bara "säg inte det du" men de är bara 1 månad kvar nu.

• Sarah81

Pannkaka . Tur det löste sig med bokningen i allafall

Skottdagen:jag säger som vinterbrud, gå till en annan sömmerska. Så kan det kanske lösa sig.

Strawberryhoney: håller med din m2b, han kanske vet mer än du tror om en ev hippa.

Nu är det nära, satt i går uppe till 01 för att göra i ordning alla bordsplaceringar. Men de blev i alla fall jättefina om man får skryta lite
    Idag kommer min vän frisören och hon ska färga mitt hår så alla färgrester i hårbotten är bort till på lördag.  Sen så vill jag städa hela huset innan lördag för morsan ska sova här med barnen då och jag blir jättenojjig för det. Hon brukar jämt klaga på min städning ( hon är pedant). men hon får nog ta det som det är....

• Akvavit

Sarah81,
    Spännande! Det är verkligen snart dags för dig!! Hur ser bordsplaceringarna ut? *nyfiken*
    Är allt annat klart?

• pannkaka

Gotland: Ja mitt nickname verkar förfölja mig...har försökt att ändra det men det blir bara knas...Säger väl kanske allt?

Som tur är har allt löst sig. Bara vigselprogram och festprogram kvar...gruvar redan.

Bokade precis in en heldagsträff med min frisör den 1 februari. Åker ner tidigt till sthlm och vi möts för frukost på stan sen löshårs-shopping och provuppsättning. Längtar Längtar!!

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3