• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • pannkaka
    MeddeM skrev 2008-01-10 20:16:56 följande:
    Här är en till februari-brud... 23 är vårt datum, fler??Listan är lång nu och det börjar bli dax att fixa alla papper, de ska ju sättas ihop åxå Vilken in-ut gångsmusik har ni valt?? Vi funderar på de 2 klassiska: Mendelssohn och Brudkör ur Lohengrin, R Wagner... Ut blir det Änglagård...www.kyrkomusik.se/index2.phpHej hopp...
    Vi gifter oss den 23 februari vi med. I Njutånger, Hälsingland.

Kommer ha Bröllopsdagen av Åsa Jinder in och Delsbo brudmarsch ut. Min kusin spelar nyckelharpa så vi passade på att utnyttja honom
  • pannkaka

Lägger till mig igen. Kommer bort alla gånger den uppdateras...känner mig lite som en stalker

Akvavit: Vart i falun gifter ni er?

Redan avklarade:
    ----------------
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 Trettondagsafton (Stockholm)
    080105 Wembi
    080105 jempan 0801 (Linköping)

Kvar:
    -----
    080119 sarah81
    080126 Qozze (Åre
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 FruKnas
    080129 Jensofia (Ishotellet, Jukkasjärvi)

080202 Gotland-08 (Visby
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
    080202 Edli (Västra Götaland)
    080214 Thailand 08
    080216 jennysnartfru (Stockholm)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080216 Strawberryhoney
    080216 Aroma (Gällivare)
    080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080223 Pannkaka (anna & calle) Njutånger
    080225 c t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    080229 Skottdagen 2008 (Kiruna)

• Akvavit

pannkaka,
    Sorry....listan ligger ofta så långt bak i tråden att det är lätt att missa någon emellan.
    Vi kommer gifta oss i Vika kyrka och ha festen på Bergalid. Känner du till Falun?

Kul, det här betyder ju att vi är 4 i tråden som gifter oss samma datum, den 23'e!

• pannkaka

no problems

Var på min kusins bröllop i september förra året, hennes man kommer från Falun. I Svärdsjö var vigseln, vääldans vackert. Min sambo jobbar i Falun ibland så jsg hsr följt med en gång annars jag känner inte till Falun så värst bra.

• ~vinterbrud~

Hej tjejer och hej MeddeM!
    15 dagar kvar för mig nu.... Är fortfarande inte särskilt nervös men min m2b börjar bli det!

Apropå drömmar om bröllop så har jag faktiskt inte drömt så mycket om det än. Har haft EN ganska lustig mardröm för några veckor sedan. Drömde att jag helt plötsligt upptäcker att min blivande istället är min första pojkvän som jag var tillsammans med för 15 år sedan och jag känner att "NEJ, jag vill verkligen inte gifta mig - jag vill inte leva med den människan!". Sen får jag jätteångest över att alla inbjudningar är skickade och bröllopsresan är betald och det blir svårt att ställan in bröllopet. Vaknade och mådde jättedåligt, men blev helt överlycklig när jag upptäcker att det faktiskt är min riktiga m2b som ligger brevid i sängen.
    Ha ha ha....

Mötet med prästen har tyvärr blivit uppskjutet till nästa vecka så nu kan jag inte göra klart vigselprogrammen i helgen. F-n!
    Däremot började jag göra en drinklista till vår bar igår och är nästan klar. Ska bara döpa några drinkar till lite roliga namn också.

Fredag idag - eventuella möhippor imorgon:
    nu hoppas jag faktiskt att det blir möhippa för mig imorgon! Annars blir det helgen innan bröllopet, när man har som mest att försöka hinna fixa.
    Kan omöjligt vara så att jag "slipper"? (vi ordnar ALLTID hippor i mitt tjejgäng och jag har själv ansvarat för flera stycken). Lika bra att lägga sig tidigt ikväll för säkerhets skull

• c t

Q

Nej det är vår tostmaster med flickvän (väldigt nära vänner till mig och min m2b) som en månad innan bröllopet väljer att tacka nej (dom har vetat om bröllopet i ett år och tackat ja DIREKT när inbjudningarna gick ut) för att dom har bokat en resa till Thailand i vår som dom måste ha pengar till.
    Jag kan inte ens beskriva med ord hur ledsen och fruktansvärt besvikna vi är på dom.
    Vår bestman har faktiskt bett om ursäkt för sitt beteende så det löste sig

• Akvavit

c t,
    Fy vad trist med toastmastern!! Och alldeles särskilt när han har tackat ja till att vara toastmaster! Åh, jag skulle bli helt vansinnig! Vilket sätt....hur kan man ens fundera på att göra något sånt??

Skönt att det verkar ha löst sig med best man...men stackare, är det inte det ena så är det andra..... Håller tummarna för att ni hittar nån som kan ta över efter er avhoppade toastmaster...

• c t

Jag trodde att dom skämtade först! Skickade dessutom endast ett mail, hade inte ens mage att ringa och säga det. Nej fy vad jag är arg och ledsen. Men så gick dom från att vara nära vänner till ytliga bekanta på ett ögonblick.

Haha faktiskt så är det just vår bestman som erbjöd sig att också axla rollen som toastmaster och han har redan ringt till alla som ska komma och meddelat att det är han som håller i showen
    Så det kan bli va?!

• Akvavit

Verkar som best man har kommit på bättre tankar sen sist...skönt! Men han kommer ensam nu då?

• c t

Yes han kommer ensam och han har inte tagit upp frågan något mer. Han hade sagt till min m2b att han insett att han presenterat allt på ett klumpigt sätt och att han förstod varför jag blev skogstokig.

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3