Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
julsakerna är redan borttagna
imorgon ska jag prova brudklänningen. min tärna kommer hit och ska få sig en smygtitt
Idag har min ena tärna varit här och vi har provat brudklänningen med rätt underkläder. Det blev superbra, och jag är jätteglad!
Pratade igenom bröllopet och vad som är kvar att göra och det är inte så himla mycket egentligen när man tänker efter. De fixar festprogrammet och dekorationer och vi gör klart vigselprogram och placeringskort. Sen är det bara att bestämma vilken vickning och dryck vi ska ha. Det kommer nog att lösa sig ändå, om tre veckor är vi gifta! :-P
Tänkte plocka bort julsakerna i morgon, så det hinner vara vinter en stund innan bröllopet.
jenny: Varför inte ta en eftermiddag och fixa en massa plockmat, småkex, grönsaker och olika såser att dippa i (typ hommus, tapenade, tzatsiki etc) och så lite lämplig dryck till - vin eller bubbel?
Qozze:Är du så lugn som du verkar?? jag känner mej bara superstressad! Men planera nåt så stort på andra sidan jordklotet är inte lätt.Gubben sa ikväll när vi gick igenom bröllopsdagen att det bli kanon bra :)
Thailand: Just idag känner jag mig lugn, fast tidigare i veckan var jag med superstressad också. Vi planerar visserligen inte på andra sidan jorden men nästan 70 mil bort (=inget man åker och kollar upp direkt) så jag vet ungefär hur du känner det. Men det hjälpte mycket att prata igenom allt med tärnan/syrran idag. Hon är så klok och inger lugn och då blir man ju själv lugn. Det som stör mig lite är att vi inte har allt runt middagen klart ännu, men det löser jag nästa vecka, ingen ide att ringa på helgen ändå när ingen kommer att svara. Vi kommer ju att bli gifta hur som helst!
Qozze:Skönt att ha nån att prata med.Allt är superhemligt för oss så jag har bara er här på BT.Fast jag sa till min bästa kompis igår i telefon att när vi kommer hem från Thailand är jag fru,skäms lite ,men jag vet att hon håller tyst tom för sin sambo.Hon har väntat på en förlovnings ring i 4 år.Jag fixade ihop dom 2 dagen efter jag o min kille blev ihop :)
Thailand: Jo, visst är det skönt. Annars skulle man väl bli galen. Svårare då om bröllopet är hemligt. Och BT är ju perfekt för att ventilera sig Du kanske kan prata med kompisen som vet eller m2b också?
Det kommer att lösa sig, man får ta en sak i taget. Vad har ni kvar att göra? Ikväll tänkte jag skära till placerinskorten och skriva namn på med om jag hinner (om man inte fastnar här förstås )
Allt är klart för bröllopet,endast kostymen som ska sys upp i Bangkok-men dom har måtten o kan börj närsomhelst.vi har 10 dagar på oss i Thailand innan den stora dagen.
Ja men då så, varför är du då stressad?
Ja säj det? :)men det är nog allt det andra som måste fixas i januari...
okej, nu fick jag en halv till... är ganska kalas... min m2b blev svensexad och jag också...skriver mer imorgon... svåry just nu... :-0