• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan

jo ja vet. damen som jag ringde på cambridge var hemsk.hon sa direkt att jag skulle ner minst 15 kg. jag väger 71 och är 164cm och då förklarade jag att jag har mycket muskler och stora bröst men då suckade hon bara och sa typ Mmmmm ni vet med sådan röst yeah yeah

• nilia

Godisråttan:
    När du har träffat pt:n kan du inte berätta om tipsen du fått=)
    Jag bor i en väldigt liten stad där det inte finns någon pt på gymmet.. men jag vill ju ha tips=)

• Godisråttan
    nilia skrev 2008-01-21 16:28:10 följande:
    Godisråttan:När du har träffat pt:n kan du inte berätta om tipsen du fått=) Jag bor i en väldigt liten stad där det inte finns någon pt på gymmet.. men jag vill ju ha tips=)
    Träffade han idag istället. Näää tycker inte jag fick så mycket tips tyvärr Tror jag kanske är en inbiten gymråtta redan
    Han sa att 1 mil på 1 h på löpbandet som är mitt mål var jättebra att ha som mål allafall.Jag kommer aldrig klara det dock
  • 2e advent

Klart du kommer att klara det!!

Precis när min son var född sa en kompis till mig att hon skulle springa tjejLidingöloppet som är 1 mil, kul tänkte jag och sa att jag skulle hänga på. Till att börja med så tränade jag rätt bra men eftersom jag var nyförlöst så innebar det att jag knappt orkade springa 3 km trots att jag har sprungit mycket tidigare. Men sen köpte vi vårt hus och tillbringade två månader med att renovera det plus att vi hade vår son att ta hand om vilket innebar att när det väl var dags för Lidingöloppet så hade jag inte hunnit träna nästa någonting. Men jag bestämmde mig för att springa ändå och jag tog mig runt på 1 timme och 13 minuter och då är det bra mycket jobbigare att springa Lidingöloppet, eftersom det är så backigt, än att springa 1 mil på löpbandet. Så jag tror att du kommer att klara det utan problem, det är bara att kämpa på!!

• nilia

Huu 1 mil.. det är långt i min värld! Vi ska springa vårruset på mitt jobb i maj, det är ju bara 5km men jag är kass på att springa! Men idag var jag på gymmet och sprang 4km på 19 min, mitt rekord=)
    Sen gick jag direkt på ett en timmars pump pass efter det... jag darrar nu!!! Pust! Men det känns skönt ändå!

Sen blir det tyvärr ingen mer "riktig" träning denna vecka, åker till åre i övermogron och ska åka skidor=) Men då rör man ju på sig hela dagarna iaf!

Nehepp nu ska jag slänga i mig en tallrik med fiberhavregrynsgröt och ge mig ut och gå med hunden!

• Ullrika
    nilia skrev 2008-01-21 21:34:17 följande:
    Sen blir det tyvärr ingen mer "riktig" träning denna vecka, åker till åre i övermogron och ska åka skidor=)
    Oj åka skidor är ju verkligen "riktig" träning... shit pommes frittes vad du måste jobba med hela kroppen när du åker skidor. Är riktigt avundsjuk.

Själv var jag på gymet idag igen, hade genomgång med en utav instruktörerna, fick beröm både för att jag varit ihärdig och att jag har bra teknik *stolt*. Körde också 30 minuter crosstrainer efter styrkepasset så jag tycker jag varit riktigt duktig idag...
  • tobiasochlinda

hejhej, oj vad det skrivits idag!!!!!!!!!! själv har jag slarvat en hel del... men jag rört på mig lite iallafall, hittade en video med jane fonda (en sån där gympa hemma film) på loppis som jag provade lite...och blev faktiskt glatt överaskad! mitt probl är ju att jag har så svårt och hitta tid och komma iväg och träna, men det hä kommer nog funka att jobba lite hemma också med.

• matteve

Hej tjejor!

Tänkte bara dela med mig lite... jag har sedan augusti förra året gått upp 4 kilon, som jag ville ha bort (skagenmacka till frukost i 3 veckor bland annat! hihi). Behöver egentligen inte gå ner eftersom jag har normalvikt, men jag ville komma tillbaka till den vikt jag brukade ha för att trivas bättre i mina kläder, å inför klänningsprovandet.

Iaf, 45 min riktigt rask powerwalk varje morgon innan frukost (hög förbränning), efter det äta en fullkornsmacka utan smör och kaffe för min del, och sedan äta något var tredje timme. Det kan vara ett äpple eller något annat nyttigt. Jag äter som vanligt med familjen - fisk, köttbullar, kött osv, men byter ut kolhydraterna såsom potatis, ris, pasta, mot en fräsch sallad. Mycket vatten dricker jag med!

Iaf, på en och en halv vecka har jag gått ner 3 kg, men då har jag inte fuskat något alls. (kan tillägga att pappa bakar hela tiden här hemma, så det har inte varit lätt) Jag känner att det är morgonpromenaderna som gör mycket. Det känns viktigt att morgonen börjar rätt - och en rask promenad är det bästa som finns för kroppen!

Självklart är detta med vikt väldigt individuellt, men en promenad kan alla ta - är dessutom gratis och du känner dig pigg och fräsch efteråt!

• nilia

matteve:
    Åh nu känner jag mig peppad! Är inne lite på samma spår som du med maten osv och fast jag kör träning varje dag istället för morgonpromenad! Har själv oxå "bara" de där extra 4(eller ja 5 kanske) sommar kilona att bli av med. Nu vet jag att det finns hopp att bli av med dem=) Wihooo!

Ullrika:
    Jo iofs du har rätt=) Jag ska pumpa extra mycket i backarna! Det svåra blir bara att hålla sig borta från chokladen när man kommer hem till stugan. Har varit utan min älskade choklad sen slutet av november och jag vill inte falla dit igen, håll tummarna för mig;)

• Fejs

igår blev det ingen träning, hade sån träningsvärk sen i söndags =) hittade troligtvis min drömklänning däremot är sååå lycklig!!!!!!!!!!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!