• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Little Nikki

Tackar tackar! Tänk att jag började den 2 januari!!! Jag började ju egentligen långt innan men under julen gick jag ju upp de få kilona jag hade lyckats bli av med. Idag är det den 24 januari - så 22 dagar och jag har redan nått såna resultat! Känns grymt.

Nä jag har lätt för att bli besatt av saker så jag går låta bli måttbandet med - annars skulle jag väl gå å mäta mig hela tiden!

• Little Nikki

Tackar tackar! Tänk att jag började den 2 januari!!! Jag började ju egentligen långt innan men under julen gick jag ju upp de få kilona jag hade lyckats bli av med. Idag är det den 24 januari - så 22 dagar och jag har redan nått såna resultat! Känns grymt.

Nä jag har lätt för att bli besatt av saker så jag går låta bli måttbandet med - annars skulle jag väl gå å mäta mig hela tiden!

• Little Nikki

• Little Nikki

• Little Nikki

Målvikt 74kg och nu när jag började så var ja uppe på 91 kg.

• Little Nikki

Om jag skulle gissa vad jag har gått ner på mina 22 dagar så kanske mellan 4-6 kg - men det e ju svårt å säga eftersom jag känner när jag klämmer på mina ben att dom är stenhårda där inne under fettet så antar jag att mina muskler växt lite. Alltså borde ju vikten inte gått ner så mycket.

• Anja 19 juli 2008

Little Nikki

Grattis

Jag förstår precis hur du menar... SEdan vi flyttade så har vi ju hamnat BETYDLIGT längre bort från barnens skola/dagis, så jag börjar ju dagen med att cykla en ganska lång runda i hård vind (skåne, slätt) med tung cykelkärra med två barn i, bakom...

Sedan cyklar jag hem, sedan går jag en promenad, inte så lång som du men dock, sedan jobbar jag antingen kväll och cyklar till jobbet, eller så cyklar jag ju en vända till för att hämta barnen på eftermiddagen...

Bara denna lilla extramotion som jag tidigare inte fick, då vi bodde precis bredvid dagis, har gjort stor skillnad.

Jag känner precis som du säger, skillnad på benen, låren är MYCKET fastare, och har krympt en del + att celluliterna har minskat och rumpan ser oxå fastare ut. Jag kan t.om säga att jag ser skillnad på mage och midja (sidorna) tack vare att man rör sig.

Vi flyttade ju 1 december och även jag gjorde som du, gick ner i vikt för att gå upp alla kilon över julen...

Nu har jag kört igång igen och nu känns det som att det lossnar, släpper lättare! TAck vare denna lilla extramotion

Hoppas hoppas hoppas att jag har rätt...

Vägde nu när jag satte igång igen 85,7 (har under året gått ner från 94) och imorse när jag vägde mig stod vågen på 83,5 så det känns skitbra!

Min fettprocent har sjunkit från 34,4 till 33,3 över en hel procent...

21-31 % är normalt, så det är bara 2,3 % kvar innan jag hamnar inom normalspannet. KÄnns så underbart!

Min målvikt är 69, men det kommer jag inte hinna innan bröllopet. Min målvikt till bröllopet är 75. Jag vägrar väga ett enda gram över 75.

Så jag har 8 kg kvar och det SKA gå. Oavsett vad som krävs.

Ska nog börja gå längre promenader

Jag gör oxå som du, tänker "jag VÄGRAR gå upp i vikt, jag vägrar vara tjock" när jag är i affären

nu är det bara neråt som gäller... Gärna i raketfart

Härligt att vi kan inspirera varandra. Ditt inlägg riktigt sprudlade av energi och det är ibland så lätt att förbise att det faktiskt är såna här "små" enkla saker som i längden gör så extremt stor skillnad. Men så ÄR det ju faktiskt!

• Anja 19 juli 2008

Den 16 februari har jag bokat in mig för att prova ut brudklänningen...

Då SKA JAG VÄGA 80 kg eller helst under det... det är som en magisk gräns

Sedan är det korsettsnörning på klänningen jag tänker köpa, ska även köpa korsett, så jag hoppas att jag kommer att få känna mig vacker på min stora dag.

Om jag lyckas gå ner allt jag tänkt så kan jag ju snöra in korsetten ännu mer och så även klänningen

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!