• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-26 10:31:19 följande:
    ....verkar farligt inför fotograferingen......men det borde finnas instruktioner med när du köper laxermedlet..... Annars har jag ingen koll alls......
    Jo jag vet men tänkte man kunde fråga apotekspersonalen annars men de kommer väl bli galna...
  • nilia

Godisråttan:
    Min vikt har precis som din stannat upp.. tror faktiskt att det blir så efter ett tag=( Men jag ska snart lägga i en högre växel för att få resultat igen. Men jag gifter ju inte mig förens i augusti och har "bara" 2,5 kg kvar nu så jag känner att det är bättre att ta det lite halv lugnt lite till och gasa lite närmre inpå!
    Men jag förstår att du vill att det ska hända mkt inför din fotografering nu! Ät annanas, det sätter en väldig fart på mitt system iaf=) Likaså grönt te! Ät bara väldigt fiberrik mat som man inte blir så svullen av! Jag har slarvat nu i veckan som gick och ätit mkt ljustbröd osv.. blir ju svullen som en ballong!

• Anja 19 juli 2008

Godisråttan

lägg av ärligt talat... Laxeringsmedel!

Vet du hur korkat det är... förlåt, jag brukar inte reagera men någon måtta får det vara!

Usch nu blir jag sådär upprrörd, men dagen innan kan du inte ta det iallafall, då lär du skita ner dig under fotograferingen...

Laxeringsmedel tar man om man har riktiga problem med magen, inte för att bli smalare (vilket jag tvivlar på att du blir m tanke på hur tarmarna kan reagera på sånt, du blir kanske helt uppblåst i magen istället).

Se till att strunta i kakor och godis i stället och skit i reningskurer och laxeringsmedel. JAG LOVAR dig att det är bättre.

Du kan inte misshandla din kropp så Godisråttan.

Jag är inte arg men jag blir faktiskt riktigt upprörd när jag hör såna där kommentarer.

Så ge f..n i laxeringsmedlet och om du nu MÅSTE göra något för att få plattare mage den dagen, se till att äta små små mål, ofta dagarna innan och ge nu f..n i alla sötsaker som du brukar skriva om här inne

Drick bara en proteindrink t frukost den dagen eller nåt så att du inte fyllt ut magsäcken m nåt! Det kommer definitivt ha bättre effekt än nåt laxeringsmedel.

Lycka till... dina foton kommer bli ASSNYGGA ändå. Du vet väl hur mkt fotografer retuscherar såna där foton??? de lägger ju jättearbete på att retuschera bort valkar, celluliter och skuggor som är mindre klädsamma... du har inget att oroa dig för!

Det kommer bli superbra! Lovar...

• Godisråttan

Anja
    Luuuugn!Jag vet att det är dumt att ta det men jag anser att om man tar det till ett syfte för 1 gång är det inte någon fara. Det handlar inte om att bli smalare utan att få plattare mage och jag vet att det funkar. Körde detoxkuren c24 nyligen och den var kanon.

• crello

Vad ska jag göra, jag har värsta söt sugen, antingen choklad eller vanligt godis!!! Finns de något man kan ersätta det med??? Har så ofta huvudvärk med och choklad och sånt lindrar det... Är inte direkt tjock eller så men man har ju alltid något man vill bli av med, och sluta äta så mycke godis innan man går upp rent för mycket i vikt!! Snälla hjälp mig, med några bra förslag!!

Tack på förhand

• tonårsmorsa

Godisråttan:

Om laxermedel hjälper dig att få platt mage så skulle det bero på att du är förstoppad. Satsa då istället på fiberrik kost och mycket vatten. Regelbundna toabesök är viktigt, men de ska komma av den kost du äter och inte från laxermedel. Laxermedel ska endast användas när kroppen själv inte kan göra sig av med tarminnehållet och inte för att få platt mage vid endast ett enstaka tillfälle.

• tonårsmorsa

Crello

Ofta huvudvärk och godis lindrar det. Kan det vara så ditt blodsocker är väldigt ojämnt? Då får man huvudvärk som lindras när man tillför socker. För att undvika detta är det viktigt att äta ofta. Låt det inte gå mer än 3-4 timmar mellan målen. Tänk också på att äta långsamma kolhydrater (särskilt på morgonen) för att undvika att blodsockret stiger för fort (konsekvensen blir att blodsockret sjunker snabbt igen och det är då huvudvärken kommer).

• Godisråttan

Jag förstod att jag skulle få en massa negativa inlägg efter min fråga. Jag var beredd Trist bara att ingen vet när man ska ta laxerande medel för bästa effekt.

Annars tränar jag på med löpning och styrketräning som vanligt. Försöker alltid komma över 10 000steg om dagen. Äter små portioner mat mm Kommer dock att dricka en del på lördag så det blir en massa kalorier då..

• Troll1

Jag äter jättebra till frukost. Rågmjölsgröt, ägg, stort glas vatten och ibland en liten smörgås + kaffe. Jag tar vitaminer/mineraler/omega 3. Sedan funkar det väl hyggligt på dagen, men se´n på kvällen blir jag ett knarkande monster... Ja inte bokstavligt kanske, men ingen kan övertyga mig om att morötter är gott då. Jag har en hel del utbildning i hälsoämnen, men varför i herrans namn känns det som om kroppen/själen fullkomlig ballar ur efter kl 16,30??
    Hilfe...

• nilia

Troll1:
    Efter att ha lärt mig en heeeel del här i vår lilla tråd så undrar jag, äter du tillräckligt? Det kan ju vara så att du inte får i dig tillräckligt under dagen och därför blir ditt sug enormt på kvällen? Det räcker ju tyvärr inte bara med att äta en bra frukost, även att det jätteviktigt!
    Eller äter du kanske inte på regelbundna tider? Det kanske går för lång tid mellan dina mål och därför blir du jättesugen?

Åh idag är jag igång igen efter förra veckans träningsuppehåll! Körde core och kondition nyss, känns bra! Fyller år idag så av min blivande man önskade jag mig att han skulle följa med på core passet... hehe han höll på att tuppa av=) Han tränar ändå väldigt mkt nu så det var kul att han tyckte det var jobbigt!

• nilia

Troll1:
    Efter att ha lärt mig en heeeel del här i vår lilla tråd så undrar jag, äter du tillräckligt? Det kan ju vara så att du inte får i dig tillräckligt under dagen och därför blir ditt sug enormt på kvällen? Det räcker ju tyvärr inte bara med att äta en bra frukost, även att det jätteviktigt!
    Eller äter du kanske inte på regelbundna tider? Det kanske går för lång tid mellan dina mål och därför blir du jättesugen?

Åh idag är jag igång igen efter förra veckans träningsuppehåll! Körde core och kondition nyss, känns bra! Fyller år idag så av min blivande man önskade jag mig att han skulle följa med på core passet... hehe han höll på att tuppa av=) Han tränar ändå väldigt mkt nu så det var kul att han tyckte det var jobbigt!

• tobiasochlinda

med demma SSLLÖÖÖÖÖÖA dator blir det nog bara ett inlägg om dagen för min del, hann inte väga mig i morse heller. men jag hoppar nog det denna v och tar det nästa istället. ska ut och gå min kvälls runda nu, har ätit ok idag och känns helt ok.

crello sök på sockerberoende finns massor av tips på dom sidorna, har tyvärr inga bra länkar på denna dator.

godisråttan, har tyvärr inga bra tips på platt mage.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!