• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • FruFA

Ja, man räknar points, det stora skillnaden senaste tiden är att VV infört "Duo Val", där en mängd olika livsmedel kan ätas till valfri mängd för ett bestämt antal points. Ja de förklarar allt det på VV när du börjar.
    Jag är månadsmedlem

Fejs skrev 2008-02-25 20:18:43 följande:
    Hur fungerar vv fortfarande så att man måste räåkna på allt man äter?
  • FruFA

Jag äter 21 points per dag (ca 1500 kcal) och motionerar en massa både med raska promenader innan frukosy & på gym.
    Jag har en del att gå ner, så då är det ju lättare att tappa vikt fortare i början...
    Kul - gifter mig ju oxå i maj !

RufsMaja skrev 2008-02-25 20:32:11 följande:
    vad är det man gör med vv exakt? Hur går man ner 10 kg??? Det låter ju SJUK bra! jag har gått ner typ 3 kg på 4-5 månader..:( har bara 2 m¨n kvar! Gifter mig i maj!
  • RufsMaja

ahaa, hur många kilo har du kvar att gå ner? Jag har ca 5!
    Bor du i stockholm?

Vad kostar att vara med?

FruFA skrev 2008-02-25 21:17:12 följande:
    Jag äter 21 points per dag (ca 1500 kcal) och motionerar en massa både med raska promenader innan frukosy & på gym.Jag har en del att gå ner, så då är det ju lättare att tappa vikt fortare i början...Kul - gifter mig ju oxå i maj!
  • Godisråttan

Känns segt nu Typ som att min vikt har stannat...Alla säger ju att det blir så efter ett tag eller?

• ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-02-26 08:32:52 följande:
    Känns segt nu Typ som att min vikt har stannat...Alla säger ju att det blir så efter ett tag eller?
    Japp! Men det är då man ska försöka med nya friska tag.... Det är lättare sagt än gjort... Men prova några träningsformer som du inte testat innan, yoga, simning, cykling osv
    O experimentera lite i köket....kryddstarkt sätter fart på ämnesomsättningen, se till så att du får i dig kalcium o andra mineraler o vitaminer.
    Kanske en liten "utrensning" sätter fart på allt igen....
    Det är ett tag sen jag gjorde det själv men man har en hel del slaggprodukter i kroppen som behövs rensas ut.....

O skäm bort dig med god frukt(helst ej exotiska eller jordgubbar, för mkt fruktsocker) o goda grönsaker, gör en spa-kväll hemma med bad, scrub, ngn härlig ny lotion, ansiktsmask av honung (återfuktar o förminskar porer).

Jag har fått upp mitt humör med solning.....har känt mig jättedassig hela hösten men i jan började jag sola försiktigt...har nu fått upp en härlig lagom bränna som sambon uppskattar mkt!!! O så mår jag själv mkt bättre!! Men man ska vara försiktig o inte bränna sig......

Stoppa undan vågen o gå efter dina mått istället, saker o ting ofördelas o det är inte alltid man ser på vågen vad som hänt!!!!

Jag har ingen egen våg utan går helt o hållet på hur mina kläder passar....har nu byxor som jag inte kunnat ha på 5 år O då vägde jag 10 kg mindre än nu!!!

Lycka till!!
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-26 08:50:12 följande:
    hahaha....såg nu att du redan solar, Godisråttan!
    Tack vad många bra råd!
  • Godisråttan

En annan fråga!Jag ska ju fota secret box på lördag och vill ha lite plattare mage. Jag veeeet att laxeringsmedel inte är bra men vill försöka med detta just innan fotograferingen. Är det någon som vet när jag ska ta det?Kvällen innan eller?

• FruFA

Jag har cirka 16 kg kvar att gå ner. Lyckos dig som har 5!
    Jag betalar 350 kr/mån som månadsmedlem i VV. Då har man tillgång till VV:s interkativa redskap på internet och alla möten, vägningar osv. Toppen!
    Jag bor i Hjo, vid Vättern

RufsMaja skrev 2008-02-25 22:57:14 följande:
    ahaa, hur många kilo har du kvar att gå ner? Jag har ca 5!Bor du i stockholm?Vad kostar att vara med?
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-02-26 09:04:20 följande:
    En annan fråga!Jag ska ju fota secret box på lördag och vill ha lite plattare mage. Jag veeeet att laxeringsmedel inte är bra men vill försöka med detta just innan fotograferingen. Är det någon som vet när jag ska ta det?Kvällen innan eller?
    ....verkar farligt inför fotograferingen......men det borde finnas instruktioner med när du köper laxermedlet..... Annars har jag ingen koll alls......
Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!