• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Vinterbruden 08

2e advent skrev 2008-02-25 09:20:44 följande:

Gud vad bra jobbat med 2 kg Sommarliv och Vinterbrud. Här har det stått stilla sen förra veckan men jag är skitnöjd med det eftersom när jag vägde mig förra måndagen så hade jag kräkts hela söndagen så jag var väl helt tom, trodde därför att jag skulle ha gått upp lite till den här veckan, men antagligen har jag väl gått ner på riktigt nu om ni förstår mitt svamlande inlägg Sen vill jag bara tala om att receptet på chokladmousse som jag skrev in var skitgott, mycket mäktigt dock så man behövde inte äta så mycket vilket ju alltid är bra En fråga som egentligen inte har med något annat att göra, det finns en tårta som man typ gör i långpanna som är två lite marängiga bottnar och mellan dem har man grädde och bär, lite dålig beskrivning men om det är någon som förstår vad jag menar och har receptet eller vet vad den heter så skulle jag bli jätteglad om ni kunde tala om det för mig, ska nämligen snart ha 3 st 1 års kalas och måste baka tårtor.
    Tårtan som du frågar efter heter här i norge iaf "världens bästa"
    www.spise.no/oppskrifter/verdens_beste/op_verdens_beste.htm

om du inte förstår alla norska ord så bara ropa till så ska jag hjälpa dig..

Orginalt så är tårtan med romgrädde men jag tycker att den är fantastisk med grädde som du blandar frukt i.., Lätt o laga också! Lycka till!
  • Nessy

Hej

Tror ni man fixar 6 kg på 2 månader?

Gifter mig i maj och hade tänkt börja på viktväktarna nu på onsdag :)

Måste bara hitta motivationen ;)

• tobiasochlinda

blev hel stressigt i morse så jag väger mig imorgon istället.

• 2e advent

Tack så jättemycket vinterbruden det var precis den tårtan jag letade efter, men några undringar har jag.

Eggeplommer är det äggulor och flöte är det grädde?

Sen undrar jag vilket mått ss är

• Godisråttan

Har gått 14 000 steg idag (sprang då 35 min på löpbandet) Skönt att vara på banan igen efter helgens onyttigheter Solade efter träningen. Man känner sig ju så mycket fräshare!

• Vinterbruden 08

2e advent skrev 2008-02-25 17:45:45 följande:

Tack så jättemycket vinterbruden det var precis den tårtan jag letade efter, men några undringar har jag.Eggeplommer är det äggulor och flöte är det grädde?Sen undrar jag vilket mått ss är
    Det är äggulor och grädde..ss är spisesked alltså matsked

Ha jordgubbar i grädden (frysta går bra) så blir den absolut godast!
  • FruFA

Det tror jag absolut! Gifter mig 10 maj och jag vill gå ner typ 5 kg... Jag har gått ner 10 kg med VV på 2 månader redan.
    Du fixar det oxå !

Nessy skrev 2008-02-25 10:36:06 följande:
    HejTror ni man fixar 6 kg på 2 månader?Gifter mig i maj och hade tänkt börja på viktväktarna nu på onsdag :)Måste bara hitta motivationen ;)
  • Fejs

Hur fungerar vv fortfarande så att man måste räåkna på allt man äter?

• RufsMaja

vad är det man gör med vv exakt? Hur går man ner 10 kg??? Det låter ju SJUK bra!

jag har gått ner typ 3 kg på 4-5 månader..:( har bara 2 m¨n kvar! Gifter mig i maj!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!