• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Paoje

Oj, vad mycket svar vad jag ska dricka på morgonen..
    Mjölkprodukter är bra, för det är snällt mot magen. Men däremot får jag massor av finnar av det, särskilt nu veckan innan mens..
    Har inte direkt magkatarr kvar, men får lite känningar av halsbränna ibland nu med, så det gäller att tänka på vad jag stoppar i mig tills det är helt bra igen.
    Men ska absolut testa att dricka citronvatten! Frågan är dock vad magen tycker om att det kommer ner surt om jag har halsbränna? Hmm.. SKa testa, kan ju inte mer än att få lite smärta..

• Troll1

Ni med magkatarr, drick Original Silicea (helst) på fastande mage. Det lägger sig som en skyddande "hölje" i magen. Dessutom tar kroppen upp kislet. Kisel är ju bra för huden, håret och naglarna som de flesta säkert vet. Om man är orolig i magen lugnar den sig.
    Den innehåller endast rent kisel och vatten. Undvik den andra sorten som även innehåller lite alkohol mm.

Man kan också smörja in ansiktet och ha som renande mask. Skölj av när den torkad och ta på den vanliga cremen.

Kanske TS? Men tips iallafall...

• nilia

Det testade jag när jag hade magkatarr senast, det hjälpte faktiskt!

Troll1 skrev 2008-02-23 10:44:16 följande:
    Ni med magkatarr, drick Original Silicea (helst) på fastande mage. Det lägger sig som en skyddande "hölje" i magen. Dessutom tar kroppen upp kislet. Kisel är ju bra för huden, håret och naglarna som de flesta säkert vet. Om man är orolig i magen lugnar den sig.Den innehåller endast rent kisel och vatten. Undvik den andra sorten som även innehåller lite alkohol mm.Man kan också smörja in ansiktet och ha som renande mask. Skölj av när den torkad och ta på den vanliga cremen.Kanske TS? Men tips iallafall...
  • anirac1

bra mot mag katarr är att äta vetediet - inte gott men effektivt

• Paoje
    Troll1 skrev 2008-02-23 10:44:16 följande:
    Ni med magkatarr, drick Original Silicea (helst) på fastande mage. Det lägger sig som en skyddande "hölje" i magen. Dessutom tar kroppen upp kislet. Kisel är ju bra för huden, håret och naglarna som de flesta säkert vet. Om man är orolig i magen lugnar den sig.Den innehåller endast rent kisel och vatten. Undvik den andra sorten som även innehåller lite alkohol mm.Man kan också smörja in ansiktet och ha som renande mask. Skölj av när den torkad och ta på den vanliga cremen. Kanske TS? Men tips iallafall...
    Är det samma som silicol? För den testade jag, men tyckte inte den funkade så väldigt bra. Fast det var alldelels ibörjan av magkatarrsperioden, kvällen innan hade jag ju en smärta som kändes värre än förlossningssmärta nästan, kändes som en kniv rakt igenom magen och som att det var ett öppet brinnande svidande sår i hela buken. Så jag kanske testade de för tidigt...
  • Troll1

Silicol är inte så ren som Orginal Silicea. Kolla innehållet. Jag vet personer med magsår och kroniska magsjukdomar som blivit hjälpta. (Jag har arbetat i en hälsobutik i flera år och är friskvårdsterapeut och zonterapeut, därför har jag stött på detta så mkt ifall någon börjar undra... )

• Tessan K

Hej!

Här är en till som behöver komma iform till bröllopet .
    Har tänkt nu i flera månader att jag ska gå långa promenader och cykla på min motionscykel men det har inte blivit så mycket med det tyvärr. Nu har jag bestämt mig för att nästa vecka köpa ett gymkort och börja med spinning och step igen -det var flera år sedan jag tränade på gym så det blir spännande....

Hur går det för er andra??

• FruFA

Jag vägde in mig 4/1 och har hittils gått ner 10 kg, och skall ner 8 kg till innan bröllopet i maj....
    Jag äter enligt VV, och tränar 3-4 ggr/vecka på gym (CT & styrka)
    Lycka till alla!
    Kämpa på!!

• nilia

Idag har jag gått en promenad och kom upp i 10000 steg, det motsvarade 1mil, känns bra=)
    Nu blir det nya tag denna veckan!

• Anja 19 juli 2008

FruFA

shit vad duktig du är... säger bara Wow...

jag kämpar och kämpar och kämpar och det händer nada... Jag äter precis som man ska men jag msåte röra på mig mer. Börjar oxå träna nu, kondition och styrka på gym... CT är det crosstrainer du menar då??

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!