• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Canta

Här kämpar ytterligare en.
    Tränar och tränar och nu när jag kommit in i det.
    Gissa vem som vaknar med ont ihalsen??
    Jo jag, men blir så himla trött och besviken.
    Varför är det så när man kommer in i flytet? Så måste något skita sig??
    Har skit on när jag sväljer....

Jag önskar er alla andra superlycka till....jag hejar på er!

• ingenjörsbruden
    Canta skrev 2008-02-20 09:51:31 följande:
    Här kämpar ytterligare en. Tränar och tränar och nu när jag kommit in i det.Gissa vem som vaknar med ont ihalsen??Jo jag, men blir så himla trött och besviken.Varför är det så när man kommer in i flytet? Så måste något skita sig??Har skit on när jag sväljer....Jag önskar er alla andra superlycka till....jag hejar på er!
    Din stackare!!!
    Har du provat bafusin för halsontet??

Käkar du vitaminer eller?
    Jag har alltid haft alltför lätt att bli förkyld, men började med Omega3kapslar (fiskleverolja) med vitaminer i höstas o sen dess har jag hållit mig frisk...... Jag äter för lite fisk pga min m2b´s fiskmotstånd så därför började med kapslarna. Som ett plus har huden blivit bättre.

Krya på dig!!
  • Paoje

Anja - Grattis till 14 cm, bra jobbat!!! Själv har jag minskat 12 cm, och är så glad! Mer ska det bli!!! Måste köpa nya jeans i helgen, och det är ett trevligt problem. Sist jag handlade (i höstas) så kunde jag handla 2 storlekar mindre. Lovely!

• tobiasochlinda

hej hej, har ätit skit nyttigt hittills idag! Stolt! nu ska jag ut och gå en 45 min, har ju lite å kompensera efter pizzan igår :(

• Fejs

Jag är lite stolt. Igår kväll körde jag 10 min på cykel, åt ägg o bacon och en macka. Idag körde jag 15 situps fil och ägg till frukost. 2 frukter på fm. Nu till lunch lite dåligt med pomme men sen schnitzel och lite sås till. Tänkte hålla mig borta från fikabrödet nu på em och ta frukt istället sen cykla ikväll och göra lite ryggövningar. Snäll hjälp mig att tjata på mig o fråga om jag verkligen gjort det så jag känner lite press =)
    Kram på er alla!

• Paoje

Jag har ju druttat omkull, och har galet ont i svanskotan, även om det är mycket mycket bättre än i onsdags förra veckan då jag ramlade. Men vill köra magövningar, men vad finns det för magövningar så man inte ligger mot ryggen mot golvet? Som det är nu kan jag inte ligga på rygg alls utan att det gör ont nämligen.

• tobiasochlinda

absolut säg till när du är klar och berötta hur det gick! :)

• Fejs

paoje du borde gå o kolla ryggen. Kansk etill en kiropraktor som får titta på det. De kan även ge förslag på övningar.

• Paoje
    Fejs skrev 2008-02-20 12:37:38 följande:
    paoje du borde gå o kolla ryggen. Kansk etill en kiropraktor som får titta på det. De kan även ge förslag på övningar.
    Nja, har ringt hälsocentralen och det kan ta upp till 5veckor innan jag är helt bra. Det är som sagt "bara" svanskotan. Det går på bättringsvägen hela tiden, så jag är inte orolig. Dessutom var det bara bra att träna med, så jag kör på det. Så länge jag inte känner smärta/obehag alltså. Men ligga på rygg kan jag inte än, som sagt.
  • ingenjörsbruden
    Paoje skrev 2008-02-20 12:32:28 följande:
    Jag har ju druttat omkull, och har galet ont i svanskotan, även om det är mycket mycket bättre än i onsdags förra veckan då jag ramlade. Men vill köra magövningar, men vad finns det för magövningar så man inte ligger mot ryggen mot golvet? Som det är nu kan jag inte ligga på rygg alls utan att det gör ont nämligen.
    Du kan ju göra en kombo där du tränar ryggen osså....man ligger över en stock eller över kanten på sängen med överkroppen (kan behövas lite motvikt...) o så gör man omvända situps. Bra både för ryggmusklerna o för magen.

En annan övning där du inte ska ligga på rygg (som är kanon för midjan!!!!)...du ligger på sidan med benen lite lätt böjda, sedan vrider du överkroppen o gör situps mot höften!!
    Kanon för de sneda bukmusklerna och för midja!!

Sedan finns det en ganska dryg övning....
    Du hänger i armarna i ngn stång....o håll benen raka från höften o nedåt medans du försöker lyfta benen ut i 90 grader.....svårt att förklara!!! :)

När du springer så använde du magmusklerna osså.....kanske tänka på magmuskleran extra när du går...så får de jobba där med?!

Lycka till!

Lycka till!
Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!