• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • dreams

Tonårsmorsa: Det där med maten är jag (tycer jag) väldigt duktig när jag tränar (inte nu, nu äter jag allt och alltid).
    Jag vet att du kan det här med maten så kan du "kolla mig"
    Frukost:
    Havregynsgröt med extra fibrer (tyvärr med sylt), mellanmjölk, kaffe

Mellis:
    1 banan, äpple eller en grönsak

Lunch:
    Fullkornspasta, ris el. potatis(en kvart) kokt ky file el kött (en kvart), och en halv tallrik kokta wokgrönsaker

Mellis: Frukt el. grönsak

Middag. Väldigt olika men som lunch ungefär utan potatis eller pasta. Brukar ersätta med keso

Kvällsmål: Frukt eller grönsaker

Sen äter jag alltid efter träning oftast keso/makrillfile i tomatsås och ägg

Så hur ser det ut? Inte jätte dåligt eller?

• Lisa87

Dreams

Det där är ju grymt duktigt.
    Kom ihåg att muskler väger mer än fett.

• Anja 19 juli 2008

dreams måste bara få kommentera... du är verkligen superduktig men träna inte så hårt...

Sen tycker jag att du äter ganska lite och din lunch! alldeles fettfri! Kroppen behöver liiite fett iallafall. Och sen skulle jag byta ut de kokta grönsakerna mot färska. Kokta grönsaker innehåller INGEN näring alls i princip, du kunde lika gärna varit utan dem!

Ditt kvällsmål borde dessutom innehålla något mer än bara frukt! Ät en frukt någon timme efter kvällsmålet istället!

Ät tex gröt till kvällsmat eller fil och mysli... Mer mättande, du ska klara dig ända till morgonen på kvällsmålet!

Dina andra mellisar är oxå ganska små, bara frukt... Lägg till ett ägg eller en knäckemacka vid något av målen...

(obs jag är INGEN expert som tonårsmorsan) Säger bara vad jag tycker ohc tror fniss...

• Anja 19 juli 2008

Sen måste jag bara upprepa mitt inlägg längre upp för jag KRÄVER lite respons i form av beröm, hehe...

mitt midjemått har minskat med 14 CENTIMETER... detta har tagit ett halvår ungefär. Tycker fortf att det är på tok för stort men ojoj så underbart det är att faktiskt VETA att jag är 14 cm "mindre" runt om...

• tobiasochlinda

anja jag blir riktigt avis!!!! du är jätteduktig tycker jag! 14 cm är kanon!

• Anja 19 juli 2008

hihi tack fniss fniss

det underliga är ju att jag inte gått ner jättemycket! Eller jo typ 10 kg men det är på längre tid! förhoppningsvis är det väl magmusklerna som så sakteliga drar ihop sig efter graviditeterna. De står ju ut såååå mkt! Om de varit raka/platta så hade troligtvis 10 cm försvunnit utan att jag behövt gå ner ett smack *asg*

• tobiasochlinda

ok nu har jag även mätt mig, insåg att det är ju runt magen jag vill bli smalare vågen är ju egentligen sak samma. så jag v 78,4 kg och är 96 cm kring midja (vid naveln). så nu ska jag försöka göra sånä där sit ups som nilia pratade om varje dag!

• Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-02-19 07:14:37 följande:
    ok nu har jag även mätt mig, insåg att det är ju runt magen jag vill bli smalare vågen är ju egentligen sak samma. så jag v 78,4 kg och är 96 cm kring midja (vid naveln). så nu ska jag försöka göra sånä där sit ups som nilia pratade om varje dag!
    Ska man inte mäta högre upp än naveln?
  • Little Nikki

För mig går det jättedåligt just nu - har massa problem med sjuka hundar och morgonpromenaderna har funkat sådär... Nåja - Jag ska ju i alla fall inte gifta mig så ja får la va lite mullig....

• ohlala

alla experter här: ångkokta grönsaker då? Innehåller de ngn näring?
    Och är det ngn som vet hur länge man skall ångkoka fisk?

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!