Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
Mår idag bättre och hade tänkt försöka mig på en promenad men jag och sambon som också fortfarande är hemma gick ca 500 meter tillsammans med sonen för att kasta glasburkar och jag blev helt matt och svettig av det så det betyder nog att jag behöver vila idag också inte så konstigt i och för sig eftersom jag bara klarade av att äta typ 4 rostade mackor på hela dagen igår.
Nu på morgonen har det gått bättre och jag lyckades få i mig en ordentlig frukost så de nya tagen får väl börja imorgon
Vet inte om jag skrev det tidigare eller om jag bara tänkte det men det tål att påpekas igen, JÄTTEBRA jobbat Anja
godisråttan vet inte, men det är där min mage "står ut" och det är ju det jag vill få bort, så jag tänkte att det är väl där jag mäter då! :)
ångkokta är bra,behåller tydligen mer näring än kokning.
Jag ska oxå ta tag i min midja som är alldelse för stor.
Men denna veckan gick det i stöpet då dottern åkte på 40 graders feber så jag får bara en promenad om dagen denna veckan
tobiasochlinda: Jag har säkerligen sagt det här innan, men måste säga det igen. Du ska inte göra situps varje dag då musklerna då inte hinner återhämta sig. Du kan köra det varannandag istället. Då hinner de vila och bygga upp sig, vilket ju är det du vill. Tränar man samma muskler varje dag bryter man istället ner dem. Och glöm inte bort att även träna ryggmusklerna då mag- och ryggmuskler samverkar och båda får jobba konstant för att hålla oss/dig upprätt och är med och jobbar i allt vi gör. Så varannan dag i kombination med konditionsträning är mitt råd
Dreams: Måste fråga... du har väl blivit sjuk enbart en gång i samband med att du började komma igång med träningen? Eller har det varit en återkommande problem? Det är ju väldigt vanligt att man blir sjuk då man just kommer igång med sin träning, vilket jag inte ser som så underligt. Genom träning stärker man ju sitt immunförsvar, men det är precis som med träningen av muskler. De bryts ju ner under träningen för att senare bygga upp och stärka sig. Så egentligen är man ju väldigt känslig för bakterier och sjukdomar då man just har tränat. Jag själv är glad att jag alltid tar bilen hem från gymmet tex. Det har nog räddat mig från en del extra förkyningar.
I alla fall så tror jag inte att du behöver vara orolig för att du blivit sjuk. Det är bara att vila, se till att bli frisk och sen hoppa på tåget igen
Anja: SJÄLVKLART SUUUUUUPERBRA JOBBAT!!!!! Tänk om man själv hade lyckats bli av med så många cm!!! Shit!!
samsos ok! tack.
B- och C-vitaminer (som finns i grönsaker) är vattenlösliga. Vid kokning försvinner mycket av dessa vitaminer i kokvattnet, därför är det bättre att ångkoka.
usch idag åt vi pizza till middag, fast jag har faktiskt inte ätit pizza på 3 år! så det var riktigt gott :) har gått 9280 steg idag, och inte ätit godis! så jag känner mig rätt glad iallafall.
Anja
14 cm är ju helt fantastiskt!!! (Och du var jättefin på bilderna)
Jag ser också att du skaffat dig mycket bra kunskaper. Grattis!
Anja:
Bra jobbat=)
Håller med samos07 om att man inte ska köra mage varje dag. Vänd på steken varannan och kör rygglyft! Tänk på att tårna ska vara i marken och lyft inte allt för lång upp. Kolla ner i marken hela tiden. Det gör susen med rygglyft=) Finfint för att få lite bukt på eventuella bilringar på ryggen!
Huu själv så har jag ätit pizza idag och ett antal småkakor. Grr.
Men igår mådde jag jättedåligt, åt någon torsk eller nåt till lunch som smakade väldigt konstigt. Fick bara i mig 3 tuggor. Sen kunde jag inte äta på hela dagen. Sprang bara på toa. Kunde inte äta frukost idag på morgonen heller=(
Så jag fick kompensera mina få intag med pizzan idag;)