• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Anja 19 juli 2008

Mitt midjemått var ju när jag blev mätt hos hon som jag provade klänningar hos 84 cm. Det är sedan jag satte igång med viktminskning en minskning på -14 cm Känns jätte skönt!

Men vikten, tja den står ganska stilla...

Väger 84,5 som vanligt men denna vecka börjar jag ju träna, så jag hoppas omforma kroppen och målet är att gå ner till 75 till bröllopet, men bara jag kommer ner till 78 så blir jag glad

• Fejs

Jag promenerade 30 min innan frukost 5 dagar i veckan i höstas... nu har jag hälsporre...
    Köpt en motionscykel iaf men känner inte någon gnistrande motivation ändå... behöver pushning och hjälp känner jag men vart hittar jag det? Fysisk pushning, inte bara BT även om den är ok men det är inte tillräckligt.

• GME76   080802

Ja du Fejs, det är inte lätt när man inte har ngn lust alls.
    Jag tror ärligt talat att det bara är att kämpa på så kommer lusten tillbaka. Speciellt när man märker skillnad på kroppen . Sätt dig på cykeln när favvo-programmet är på tv och KÖR JÄRNET. Även de dgr du inte vill alls, det känns så himla bra när man är klar. Och man känner sig duktig som inte bangade.

Lycka till!!!

• dreams

Det här är ju omöjligt!!!! Var så nöjd å glad å hamnade på 66,8 på vågen i mitten av januari men såfort jag börjar träna så blir jag S J U K!!!!!!!!!!
    Å vad gör man då .... jo äter massa onyttigheter och skiter i allt så nu sitter kilona där de INTE ska sitta...IGEN!

Blir bara så deprimerad. suck suck nu har jag fått skriva av mig lite!!

• nilia

dreams:
    tränar du för hårt när du tränar? Jag tycker att man lätt blir skjuk om man tränar för mycket och intensivt!
    Ge inte upp, du klarar det!!!

• pojomo

låt bli att träna då, gå bara promenader kanske med stavar. Du måste ju inte träna och blir du sjuk varje gång så försök inte igen när du blir frisk.Gå,gå å gå det räcker.

dreams skrev 2008-02-18 22:00:44 följande:
    Det här är ju omöjligt!!!! Var så nöjd å glad å hamnade på 66,8 på vågen i mitten av januari men såfort jag börjar träna så blir jag S J U K!!!!!!!!!!Å vad gör man då .... jo äter massa onyttigheter och skiter i allt så nu sitter kilona där de INTE ska sitta...IGEN!Blir bara så deprimerad. suck suck nu har jag fått skriva av mig lite!!
  • dreams

Jag tränade förhårt i början men nä jag fick en uppföljning och nya maskiner att träna i så minskade vi även vikterna.

Annars brukar jag styrketräna 2-3 ggr/vecka och motionsträning 3-4ggr/vecka så jätte hårt tycker inte jag att jag tränar, eller?

pojomo skrev 2008-02-18 22:05:29 följande:
    låt bli att träna då, gå bara promenader kanske med stavar. Du måste ju inte träna och blir du sjuk varje gång så försök inte igen när du blir frisk.Gå,gå å gå det räcker.
    Ja det blir ju ett jätte biligt gymkort jag har köpt om jag inte använder det
    Betalar 280:-/mån och är bunden till december sen är jag verkligen fast i träningen. Under vilodagarna får jag abstinens!!!
  • dreams

Menar att jag kör mortionsträningen efter gymet så jag har ca 2-3 vilodagar i veckan.

Det rådet fick jag av någon här inne i tråden och jag frågade PT:n och hon sa att det var ett bra råd!

• pojomo

okej ja jag visste inte att du hade ett träningskort,men då får du som nån härinne skrev träna lungt å försiktigt.:)
    Ska jag säga som inte sätter min fot i våran gym;)
    Men jag håller med dig att det är lätt att falla tillbaka i dom gamla vanorna;(

dreams skrev 2008-02-18 22:16:00 följande:
    Menar att jag kör mortionsträningen efter gymet så jag har ca 2-3 vilodagar i veckan.Det rådet fick jag av någon här inne i tråden och jag frågade PT:n och hon sa att det var ett bra råd!
  • tonårsmorsa

Dreams
    Tror tyvärr att din kropp försöker tala om för dig att du tränar för mycket. Håller med om att du ska nöja dig med promenader till att börja med. Öka sedan genom att lägga till en dag i taget varje vecka, tills du känner att du hittat en balans som passar din kropp. Sen är det ju så att det krävs massor av energi vid träning, vilket kan vara lite problematiskt om man samtidigt försöker gå ner i vikt och därför håller igen på matintaget.

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!