Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
hej hej...här är en....kämpar på...
Jag har 6 kg att gå ner till 3 maj...Måste nog börja nu hehe Jag äter bra i veckorna men helgerna är totala katastrofer. Någon som har något bra tips på att skippa frosseriet på helgerna?
jag är inne på frukt med mktlite smält vitchoklad som man rör ut i naturell youghurt...det är inte så onyttigt o gott
Godisråttan! Jag är en kopia utav dig! Har också 6kg att gå ner fram till sommaren!
Jag tänker fom idag:
Minska storlekarna på portionerna
Äta mer frukt
Dricka proteindrink som mellis
Dricka mer vatten
Mer protein + grönsaker
Mindre kolhydrater
Träna oftare,styrketräning och långa promenader
Åh vilken tur att jag hittade hit
Dagens resultat alltså (efter GI i exakt en vecka)
Vikt: 84,3 (-1,6 kg)
Midja: 92 cm (-2 cm)
Rumpa: 112 cm (-3 cm)
Bröst: 106 cm (-+0 cm)
Lite mindre viktminskning är jag väntat mig men jag har mens oxå haha, så jag tror det är lite mer, blir alltid så vätskefylld då (bra att skylla på iallafall), jag känner i kläderna redan iallafall och när jag gjorde måtten nu så fattar jag varför...
Är skitnöjd trots att vikten inte minskat lika mkt som måtten
Godisråttan
det låter jättebra...
är ju så jag äter nu...
inte proteindrink dock, men jag skippar kolhydrater (för att trappa upp dem i liten skala efter rivstarten som jag bara kör de första veckorna)...
Jag har vägt mig varje morgon sen i måndags och har gått ner i genomsnitt 0,2 kg per dag. Fortsätter det så kommer jag ju att gå ner runt 1,4 kg i veckan vilket ger 5,6 kg i månaden, vilket är HELT JÄ..LA SUVERÄNT även om det inte fortsätter gå exakt så fort efter ett tag!
Tror att det är ett jättevettigt sätt att äta!
Kom oxå ihåg att dricka massor av vatten och att äta mellanmål (nyttiga) mellan måltiderna!
hej hej, jag har typ 15k kg att gå ner till 3 maj. Jag dricker proteidrink till frukost och äter en smörgås eller tar en proteinbar till mellis. lunch försöker jag salladsbasera med skinka eller kyckling. Middag äter jag ordentlig men att jag försöker inte äta så mycket potatis utan mer av kött och grönsaker. bröd bakar jag själv med dinkel mjöj och inge socker utan hellre torkad frukt i. mitt problem är just socker, jag har ett massivt socker beroende som jag slåss mot, och helger är just min svaghet med, men jag försöker hålla mig till att äta godis enbart lördagar och sen sysselsätta mig mycket så det inte brakar iväg helt och hållet. Nu har jag varit dunderförskyld i snart 2 v, men tanken är att jag ska kombinera simmning styrka och ev aerobic eller dyl. sen går jag mycket hemma då jag har häst och så.
Mina bästa tips är dock att baka eget bröd, du får ner kolhydrat mängden enormt där genom att byta ut vete mot dinkel och ta bort sockret mm. även lussebullar kan man göra så med! använd bara råvaror, halvfabrikat innehåller jättemycket socker! koka mycket grönsaker och byt ut endel av popatis pasta ris mm mot det. läs ofta på forumet och man blir peppad av att se andra kämpa!