• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Ilbäcksan

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-28 15:20:26 följande:

(jag har oxå läst näringslära )
    Då litar jag på att du vet vad du gör :)
  • GME76   080802

Med GI så startar man upp med 2 veckor kolhydrat-fri kost och sen får man äta långsamma kolhydrater vad jag förstått.
    Jag är inget fan av dieter oavsett vilka men köper däremot Anjas argument att det är ett bra sätt att kicka igång både kropp och själ för viktnedgång. Däremot tror jag inte på det långsiktigt. 2 veckor utan kolhydrater är nog knappast ngn fara dock.

• Ilbäcksan
    Ankan80 skrev 2007-11-28 15:29:35 följande:
    Aha OK, blandade ihop dig med en annan.Tänkte bara att det hade varit kul att höra vad en annan lång tjej hade som målvikt...Sorry!Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-28 15:26:07 följande:
    Jag är 175 lång och jag väger just nu 62 kilo. Jag har väl en önskan att nå 60 kilo tills det stora datumet, främst ta bort lite som lagt sig runt midjan... Jag tränar styrka 2 dagar i veckan och går 5 km en gång i veckan, samtidigt har jag minskat mina portioner mat, min dag ser ut som följer:
    Frukost 1: 2 ägg, en kopp te med lite honung(en last)
    Frukost 2: 2 knäckebrödmackor med räkost och en kopp te
    Lunch: Ofta Findus matlådor(lax och sparris pasta är kanon, bra med fisk)
    Mellis: En mandarin och en kopp kaffe
    Middag: 4 fiskpinnar och två potatisar med gurkmajonäs(majonäs är bra fett som kroppen bryter ner)
    Kvällsmat: Några jordnötter :)
  • Ankan80

Oj...Då borde jag väga typ 62 kg. Har jag nog aldrig vägt .
    Brukar man inte säga att ens vikt för kvinnor skall vara längden (1,77)minus 1,10. = 67 kg

Eller det är förlegat. Bara BMI som gäller kanske.

Tycker du verkar normalviktig! Kanske bara är träning som gäller för din del?

Ilbäcksan skrev 2007-11-28 15:36:42 följande:
    Jag är 175 lång och jag väger just nu 62 kilo. Jag har väl en önskan att nå 60 kilo tills det stora datumet, främst ta bort lite som lagt sig runt midjan... Jag tränar styrka 2 dagar i veckan och går 5 km en gång i veckan, samtidigt har jag minskat mina portioner mat, min dag ser ut som följer: Frukost 1: 2 ägg, en kopp te med lite honung(en last) Frukost 2: 2 knäckebrödmackor med räkost och en kopp teLunch: Ofta Findus matlådor(lax och sparris pasta är kanon, bra med fisk)Mellis: En mandarin och en kopp kaffeMiddag: 4 fiskpinnar och två potatisar med gurkmajonäs(majonäs är bra fett som kroppen bryter ner)Kvällsmat: Några jordnötter :)
  • Ilbäcksan
    Ankan80 skrev 2007-11-28 15:41:00 följande:
    Oj...Då borde jag väga typ 62 kg. Har jag nog aldrig vägt .Brukar man inte säga att ens vikt för kvinnor skall vara längden (1,77)minus 1,10. = 67 kgEller det är förlegat. Bara BMI som gäller kanske.Tycker du verkar normalviktig! Kanske bara är träning som gäller för din del?
    När jag hade hälsokontroll via jobbet så sa hon att jag borde väga mellan 60-70 kilo har jag för mig, men tränar man så kan man väga mer eftersom muskler väger tyngre än fett. Detta var normalvikt hon talade om då. Jag är nog ganska normalviktig, har bara lite vid magen som jag vill bli av med....
  • GME76   080802
    Ankan80 skrev 2007-11-28 15:41:00 följande:
    Oj...Då borde jag väga typ 62 kg. Har jag nog aldrig vägt .Brukar man inte säga att ens vikt för kvinnor skall vara längden (1,77)minus 1,10. = 67 kgEller det är förlegat. Bara BMI som gäller kanske.Tycker du verkar normalviktig! Kanske bara är träning som gäller för din del?
    Oj, då ska jag väga 56kg. Det kommer ju inte hända .
    tror mer på BMI. När jag vägde 60 har jag för mig att mitt BMI var nånstans runt 21-22 och det är ju rimligt.
  • Ilbäcksan

BMI stämmer ofta inte, det faller direkt om man är muskelbyggare, då skulle en människa som är väldigt stor av muskler vara överviktig och det är ju fel.

• Ankan80

Ja, det gäller väl att göra en mätning av allt för att få fram rätt vikt.

• Ankan80

Har inte varit på hälsokontroll sen jag var liten så jag har ingen aning

• GME76   080802

Jag är normalbyggd så BMI stämmer nog ganska bra på mig .
    Jag mäter också. Minns att när jag mätte mig för länge sen så var jag en perfekt 38. Måtten stämde precis så då känns det ganska passande att mäta mig dit igen. Skippar höfterna dock, har ju fött 2 barn och vad jag förstått tar det ca 5 år innan skelettet är på plats igen . 3,5 år kvar alltså...

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!