• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Ankan80

Alltså jag tycker jag tränar rätt bra, men skall nog utöka med mer spinning och längre promenader.

Jag är egentligen inte överviktig på det viset. Det är som sagt ca 5-7 kilo som hade varit trevligt att få bort. Kanske därför det sitter extra hårt inne. Eftersom det är det sista som återstår.

Jaja, skall ge det någon månad i alla fall. Sen får det vara vilket som.

GME76 080802 skrev 2007-11-29 13:51:26 följande:

Hur mkt rör du på dig?När det blir så för mig så brukar det vara för att mitt matintag är stabilt (eftersom man inte går upp eller ner) och om du vägt din målvikt så hade det varit perfekt eller hur? Så jag skulle nog ge mig ut på fettförbrännande promenader eller ngt. Om du inte redan gör sånt för då vet jag inte .
  • Ankan80

Skulle bara förtydliga att jag inte försökt gå ner i vikt i ett halvår.
    Intresseklubben antecknar

Ankan80 skrev 2007-11-29 13:37:30 följande:
    Kollade lite på det idag på nätet, men tror inte jag har det.Jag har stått på samma nu i mer än ett halvår och de andra symtomen passade inte in.
  • Ilbäcksan
    Godisråttan skrev 2007-11-29 13:33:05 följande:
    Tror att man har svårt att gå ner och lätt att gå upp om köldkörteln är paj..
    Det är nog så att om du har en minskad köldkörtelfunktion så går du lättare ner och har du en ökad köldkörtelaktivitet så går du upp(eller tvärtom?) Det är iaf olika vet jag!
  • Lilla My

Ankan:
    Om du inte är överviktig och har svårt att gå ner i vikt så beror det säkert på just det. Jag går net max ett kilo (och sen raskt upp det igen) och det beror enligt min granne kostekonomen på att jag inte har några extrakilon att gå ner. Min kropp har hittat en vikt den trivs med och den enda anledningen för mig att gå ner i vikt skulle vara av "estetiska skäl". Men fortsätt träna! Det är snyggare (och hälsosammare) med muskler än att vara "skinny-fat".

• Ankan80

Ja, det stämmer nog. Tack för svaret. Känns ju lite bättre om det är så .

indiebrud skrev 2007-11-29 18:38:45 följande:
    Ankan: Om du inte är överviktig och har svårt att gå ner i vikt så beror det säkert på just det. Jag går net max ett kilo (och sen raskt upp det igen) och det beror enligt min granne kostekonomen på att jag inte har några extrakilon att gå ner. Min kropp har hittat en vikt den trivs med och den enda anledningen för mig att gå ner i vikt skulle vara av "estetiska skäl". Men fortsätt träna! Det är snyggare (och hälsosammare) med muskler än att vara "skinny-fat".
  • lanovia 08

Ankan 80, har samma problem som du. Vågen går liksom inte neråt vad jag än gör. *suck* Ett kilo ner ena veckan samma kilo upp nästa, utan att ändra mat intag eller något.

Det förklarade dock en hälsopedagog till kompis för mig att det är något som särskilt vi tjejer får leva med. Vattenansamlingar och skit som vi håller på med...

Jag behöver egentligen inte går ner så mycket, skulle bara vilja tappa några kilon, kanske är det helt enkelt så att kroppen inte vill....

• Ankan80

Nä, då är vi nog i samma sits.
    Egentligen är det siffran som stör mig på vågen och inte hur jag ser ut i spegeln. Kanske skall manipulera den .

Jag har en sån där våg som mäter allt. Skall börja skriva upp siffrorna där och främst jämföra muskelmassan i stället.
    Men händer inget där heller vet jag inte vad jag skall göra .

• NadjaO

Hej alla!
    Jag är helt ny här, tänkte fråga lite om viktnedgång. Vet inte om någon har svarat på den fråga vi alla ställer oss, hur man snabbt kan gå ner i vikt?

Jag ska gifta mig på Nyårsafton 2007 :) det blir ett mindre bröllop utomlands! :)

Nu till min fråga, jag har småätit lite, enligt mig själv. Och utan att ha tittat på vågen har jag gått upp 8kg på två månader. Och snart är julen här. En och annan julkorv slinker ner.... Hopefully, går jag INTE upp mer! Jag har redan en klänning som är alltför tajt för mig.

Jag sökte runt på nätet och hittade en webbshop som heter apoteket.co.uk dom sålde bantingspiller!? Sibslim tror jag. Iaf, har någon handlat där eller testat pillerna? Känns lite onödigt att lägga ut pengar om dom inte funkar. PLS!!! Svara om ni vet nåt!!

Tack alla söta!

• Ankan80

Oj! 8 kg på 2 månader.
    Du skall nog satsa på Anjas metod som hon skriver om i denna tråden. Dvs skippar alla kolhydrater. Du får gå tillbaka o läsa. Då går man ner snabbt på kort tid.

Bantningspiller skall du nog inte lägga pengar på!

• Ankan80

Hur snabbt? Anja gick ner 0,2 kilo per dag!

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!